Jos sinulta kysyttäisiin oletko elämässäsi tehnyt virheitä... niin olisiko montakin?
Itse en ole tehnyt montakaan, joitain pieniä inhimillisiä mokia lukuun ottamatta. Jotkut väärät valinnat elämässäni selittyvät muun muassa perhetaustallani, lapsuudella ja traumatisoitumisella.
Entä kadutteko mitään? Minä kadun muutamaan asiaa, ja jotkut niistä liittyvät ihan siihen, että mitä jäi sanomatta tai tekemättä. Ja että olen esimerkiksi tuhlannut aikaani ystävyyssuhteisiin, joissa toinen osapuoli ei ole vastavuoroisesti yhtä paljon mukana.
Minulla ei myöskään ole paljoa anteeksipyydettävää. Onko teillä muilla?
Kommentit (23)
Kaikkea pientä. Asioita, joita olisi voinut tehdä paremmin yms. mutta en kuitenkaan kadu mitään. Hyvin on mennyt, vaikka en olekaan täydellinen.
Mä kadun että olin liian pitkään naimisissa
Ainut varsinainen virhe jonka olen tehnyt elämässäni on että palasin Suomeen.
No olen todellakin tehnyt virheitä. En edes muista kaikkia enää, mutta olenkin ollut aina tekemässä jotakin. Jos jotain voi sanoa niin ainakin sen, että olen elänyt.
En kadu yhtään mitään enkä koe tehneeni mitään virheitä. En kadu edes eroon päättynyt avioliittoa, kun oli siinä niin paljon hyviä hetkiä loppuaikaa lukuun ottamatta.
On tullut tehtyä virheitä, sellaisiakin joiden ajatteleminen nolottaa yhä. Mutta tietoisesti paha ja ilkeä tai ylettömän itsekäs olen ollut harvoin.
Vierailija kirjoitti:
No olen todellakin tehnyt virheitä. En edes muista kaikkia enää, mutta olenkin ollut aina tekemässä jotakin. Jos jotain voi sanoa niin ainakin sen, että olen elänyt.
Siis voisitko kertoa esimerkiksi mitä virheitä olet tehnyt? Itse en koe tehneeni yhtään mitään virhettä vaikka paljon elettyä elämää takana ja maailmalla reissattu.
Narsisti ex mies, joka manipuloi minua kaikella väkivallalla 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Syntyminen tähän maailmaan
No sitä virhettä et tehnyt itse. Se ei voi olla syytäsi.
Kadun että olen nuorena ja epäkypsänä ollut henkisesti väkivaltainen ihmissuhteissa. Etenkin jos olen tullut loukatuksi niin olen vastannut jäätävällä ilkeydellä. Kadun myös sitä miten paljon olen harrastanut turhia ja tyhjänpäiväisiä yhdenillanjuttuja ja millaisten luuserimiesten olen antanut kajota itseeni. Kadun myös typeriä känniavautumisia ja riehumisia. Mitään näistä edellämainituista en harrasta enää.
Se joka ei tee virheitä, ei tee paljon muutakaan.
Ihan lukematon määrä niin pieniä kuin suuriakin, mutta ne kuuluvat elämään. Valitettavasti täytyy sanoa, että kadun viimeistä edellistä suhdettani ja hänen kanssaan saatua jälkikasvua.
Vierailija kirjoitti:
Liian kevytkenkäiset naiset
Mikset ota vastuuta omasta puolestasi kevytkenkäisyyttä? Sinähän se olet omasta toiminnastasi omat päätöksesi tehnyt.
Kadun paljon tekemääni. Nyt en enää tolloile. Mutta en uskalla heittäytyä varmaan enää suhteeseen, koska pelkään olevani vain pettymys toiselle. Keskityn hyvään loppuelämään ja toisten kunnioittamiseen.
Adhd-n.
Olen nainen, joka kiihottuu salaa, kun Jussi Halla-aho puhuessaan katsoo minua. Hänen silmänsä porautuvat syvälle sieluuni, saaden minut vapisevaksi. Alapääni reagoi hänen läsnäoloonsa, kostuen - halusta. Yhteenpuristuneet huuleni hengittävät rajusti, kun jokainen hänen liikkeensä saa minut sykkimään. Kiimani kasvaa, kun näen hänen, hymynsä, käsivartensa ja määrätietoisen olemuksensa. Olen valmis antautumaan täydellisesti hänelle, jos hän vain sallisi sen. Vaikka tiedän, että se ei toteudu, en voi itselleni mitään.
Joten jatkan tätä piilotettua himoa sydämessäni, pitäen sen visusti salassa maailmalta. Jussi Halla-aho jatkaa matkaansa tietämättä, kuinka hän on saanut minut täysin valtaansa vain yhdellä katseella. Vaikka taistelen näitä tunteita vastaan, en voi estää pikkuhousujeni noloa kostumista, kun hän on paikalla.