Olen ollut 25 vuotta työelämässä ja maksanut veroja. Nyt kun olen kerrankin työttömänä, hallitus ottaa luvatun työttömyysturvan pois. Saanko takaisin maksamani verot, koska niiden perusteena olleet lupaukset on tuhottu hallituksen toimesta.
Työnhakuunkaan ei jää enää aikaa, kun pitää kikkailla, ettei tuet mene.
Sipilälle terveisiä, olet naiivi idiootti ja halveksimme sinua, olet maanpetturi ja huijari.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
No niin, ketjun hengen mukainen täydennystehtävä työnhakupäivän piristykseksi:
K _ _ _ pettää aina!
Osoita aktiivisuutesi ja arvaa palstalle puuttuvat kirjaimet! Kaikille oikein arvanneille palkintona 4,65% suuruinen kannustin pyytämättä ja yllättäen - nyt jopa 3 kk ajaksi!
Onko se: heikot jäät?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25v töissä ja ottaa noin koville yhden korvauspäivän menettäminen? Tai vaihtoehtoisesti aktivoituminen? Oikeinko pitkään odotit, että pääset makoileen täydet kassapäivät etkä yhtään saanut säästöön palkastasi? Just.
No, otetaan sulta päivän palkka tai sossut pois, eihän sillä mitään väliä sulle, right? Tai saman tien viikon rahasi?
-Enkä ole odottanut työttömyyttä, vaan tuli yllättäen. Tällöin oletan, että ne sopimukset, jotka on tehty ja jolla perusteella olen veroja maksanut säilyvät myös siinä tilanteessa, että joudun työttömäksi.
Ihmettelen myös, miksi ulkomaalaisille eläteiksi tuleville ei ole mitään vaatimuksia tai ehtoja?
-Sitten tämä "aktivoituminen", mikä on ihan paskaa. Lue se ehdotus ja ymmärrä tosiasiat. Kyseinen ehdotus ei työllistä ketään, se on varmaa.
-Miksi luulette, että olisi jossakin työantajia, jotka palkkaisivat pariksi päiväksi, että työssäoloehto täyttyy työttömällä, kuinka naiivi olet?
"Aktivointimalli" on pelkkää kikkailua, jonka tavoite on alentaa työttömyyskorvausta, se on aivan selvä.
Jos hallitus osaisi tehdä jotain oikein, Suomeen tulisi investointeja ja työpaikkoja, mutta Sipilän taidot ei riitä, sitten aletaan tuhoamaan hyvinvointiyhteiskuntaa perusteena raha, mutta esim lai ttomille sii r tolaisille on pohjaton piikki auki. Selitäppä samalla tämäkin?
Minä olen maksanut veroja yli 25v.
Minulta on otettu monet vuodet palkkoja pois, ihan omasta halustani. En siis ole ollut töissä vaan vanhempainvapailla, vuorotteluvapailla ja osa-aikatyössä omasta toiveestani.
En ole kiinnostunut mamupolitiikasta.
Työni puolesta olen lukenut tarkkaan aktiivimallin ja vika on siinä, että pudotus on liian pieni. Harva työtön aktivoituu siitä summasta, köyhimmät saa sen takaisin toimeentulotuesta. Te-toimiston palveluihin pääsee, verkkovalmennuksia ja muuta tämän vuodituhannen palvelua löytyy te-palvelut.fi -sivuilta. Laiskuudesta kertoo se, että haluaa hakea vain 18t töitä kolmeen kuukauteen.
HERÄÄ TODELLISUUTEEN!
Työttömiä on todellisuudessa 700 000 ja avoimia paikkoja (joista osa haamupaikkoja ja esim puhelinmyyntiä provisiolla=nollapalkka) TE:n nettisivulla 17893.
Selitä mitä selität, mutta työttömyystukea leikkaamalla ei työpaikat lisäänny.
Sipilän hallitus on ollut epäpätevä, eikä ole saanut maahan sen enempää investointeja kuin työpaikkojakaan, nyt kostaa epäonnistumisensa työttömille, mikä sika.
Kannattaisi tutustua päivän politiikkaan ja asioihin, esim tähän ehdotukseen ja miettiä sitten tietoisena asiasta kokonaisuuksia, mitä tähän liittyy.
-Mutta ymmärrän, sulle liian vaikeeta.
Minä teen puhelinmyyntiä provikalla, olenko huono ihminen?
Olet ns ammattiloukkaantuja, siksi olet huono ihminen, et työsi takia.
Onnea vaan jatkoon sulle, toivottavasti elät palkallasi (elätkö?), etkä tarvitse esim asumistukea palkan lisäksi.
-Kyllä jokaisen täysiaikaista työtä tekevän tulisi pystyä elämään palkallaan, eikä niin, että yhteiskunta maksaa osan palkkaa tukina.
Kyllä mä vähän loukkaannunkin, kun työtäni haukutaan milloin paskaduuniksi, milloin nollapalkkaiseksi haamuduuniksi. Mutta kysymykseesi, kyllä elätän itseni työlläni. Ja asumistukea en ole hakenut, sillä minulla ei ole ollut hinkua tuppautua muitten elätettäväksi mihinkään Mannerheimintien varteen vaan elelen siellä missä milloinkin halvimmalla selviän, tällä hetkellä vuokralla vanhassa rintamiestalossa järven rannassa, tunturin kupeessa. Vuokra 240 e/kk, lämmitys puilla jotka saan hakata omistajan tontilta sitä vastaan että pidän taloa kunnossa. Huonompana provikkakuuna kalastelen, joten nälkäö ei ehdi näkemään. Syksyt meneekin marjametsässä, ei ehdi edes tuota provikkamyyntiä tehdä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25v töissä ja ottaa noin koville yhden korvauspäivän menettäminen? Tai vaihtoehtoisesti aktivoituminen? Oikeinko pitkään odotit, että pääset makoileen täydet kassapäivät etkä yhtään saanut säästöön palkastasi? Just.
No, otetaan sulta päivän palkka tai sossut pois, eihän sillä mitään väliä sulle, right? Tai saman tien viikon rahasi?
-Enkä ole odottanut työttömyyttä, vaan tuli yllättäen. Tällöin oletan, että ne sopimukset, jotka on tehty ja jolla perusteella olen veroja maksanut säilyvät myös siinä tilanteessa, että joudun työttömäksi.
Ihmettelen myös, miksi ulkomaalaisille eläteiksi tuleville ei ole mitään vaatimuksia tai ehtoja?
-Sitten tämä "aktivoituminen", mikä on ihan paskaa. Lue se ehdotus ja ymmärrä tosiasiat. Kyseinen ehdotus ei työllistä ketään, se on varmaa.
-Miksi luulette, että olisi jossakin työantajia, jotka palkkaisivat pariksi päiväksi, että työssäoloehto täyttyy työttömällä, kuinka naiivi olet?
"Aktivointimalli" on pelkkää kikkailua, jonka tavoite on alentaa työttömyyskorvausta, se on aivan selvä.
Jos hallitus osaisi tehdä jotain oikein, Suomeen tulisi investointeja ja työpaikkoja, mutta Sipilän taidot ei riitä, sitten aletaan tuhoamaan hyvinvointiyhteiskuntaa perusteena raha, mutta esim lai ttomille sii r tolaisille on pohjaton piikki auki. Selitäppä samalla tämäkin?
Minä olen maksanut veroja yli 25v.
Minulta on otettu monet vuodet palkkoja pois, ihan omasta halustani. En siis ole ollut töissä vaan vanhempainvapailla, vuorotteluvapailla ja osa-aikatyössä omasta toiveestani.
En ole kiinnostunut mamupolitiikasta.
Työni puolesta olen lukenut tarkkaan aktiivimallin ja vika on siinä, että pudotus on liian pieni. Harva työtön aktivoituu siitä summasta, köyhimmät saa sen takaisin toimeentulotuesta. Te-toimiston palveluihin pääsee, verkkovalmennuksia ja muuta tämän vuodituhannen palvelua löytyy te-palvelut.fi -sivuilta. Laiskuudesta kertoo se, että haluaa hakea vain 18t töitä kolmeen kuukauteen.
HERÄÄ TODELLISUUTEEN!
Työttömiä on todellisuudessa 700 000 ja avoimia paikkoja (joista osa haamupaikkoja ja esim puhelinmyyntiä provisiolla=nollapalkka) TE:n nettisivulla 17893.
Selitä mitä selität, mutta työttömyystukea leikkaamalla ei työpaikat lisäänny.
Sipilän hallitus on ollut epäpätevä, eikä ole saanut maahan sen enempää investointeja kuin työpaikkojakaan, nyt kostaa epäonnistumisensa työttömille, mikä sika.
Kannattaisi tutustua päivän politiikkaan ja asioihin, esim tähän ehdotukseen ja miettiä sitten tietoisena asiasta kokonaisuuksia, mitä tähän liittyy.
-Mutta ymmärrän, sulle liian vaikeeta.
Sori, en ymmärtänyt, et oletkin tyhmä.
Avoimet työpaikat vaihtuu oikein paljon enemmän kuin työttömien määrä. Eli ensi viikolla voi olla uudet 15000 työpaikkaa, mutta ei todellakaan noin paljoa uusia työttömiä. Lisäksi monien eri tahojen ja tutkimuksien mukaan noin 80% työpaikoista on piilotyöpaikkoja eli niiden ilmoituksia ei näy missään.
Kyllä työllisyys kasvaa, kun työttömyysturvaa leikataan. Leikkauksen pitäisi olla isompi. Monilla työnantajilla on niin pula työntekijöistä, että eivät enää aktiivisesti hae työvoimaa (eikä voi ottaa kaikkia tilauksia vastaan, kuten meillä).
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työllisyys kasvaa, kun työttömyysturvaa leikataan. Leikkauksen pitäisi olla isompi. Monilla työnantajilla on niin pula työntekijöistä, että eivät enää aktiivisesti hae työvoimaa (eikä voi ottaa kaikkia tilauksia vastaan, kuten meillä).
Tämä oli paras. Lyömätön logiikka!
Älä valehtele ap, työtön elämäntapaluuseri olet kuitenkin, ja sua pitääkin aktivoida eli potkia perseelle. Täysillä. Toivottavasti joudut johonkin pupu-heppa-höpö-ei mitään hyötyä-kerhoon kohentamaan työntekovalmiuksiasi. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli paras. Lyömätön logiikka!
Jees, niin on. Harmillisen moni laskee saavansa niin hyvät tuet, ettei kannata töihin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muakin ottaa päähän.
Olen ollut työelämässä 30 vuotta ja maksanut liiton maksuja, jotta saisin elää huolettomammin mikäli työttömäksi jäisin. Nyt näyttää siltä, että rahat ovat menneet hukkaan. Harkitsen "loimaan kassaa" ihan vaan piruuttani. Kun näköjään työttömäksi ei ole enää järkeä heittäytyä niin miksi rikastuttaisin niitä kassojakaan.
Aiheesta ohi, mutta oletko laskenut mitä olet maksanut kaikkiaan? Mulla on itsellä kiinteä maksu kolmisensataa vuodessa. Ei sillä rahalla kauhean pitkälle pötkisi edes kolmenkymmenen vuoden työuran jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Voin jättää työntekijöiden asiat hoitamatta ja lähteä koiran kanssa grillaamaan makkaraa.
Kuullostaa ihan hyvältä diililtä.
Sinkkumies
Kun alat yrittäjäksi, voit sanoa sosiaaliturvalle heipat. Leipäjonosta voi sit hakea ruokansa, kun koirankusetuskeikoilla ei saa edes vuokraa maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituspuolueita ei voi muusta juuri kehua, mutta on niillä rohkeutta. Ei pelota tippuva kannatus, ei lakot, mielenosoitukset, kulutuksen lasku, kansan viha, masennus, tuhannet uudet periksiantaneet...
Jes, kerrankin porukka joka uskaltaa tehdä ne kipeätkin päätökset, eikä vaan lupaile kaikille kaikkea! Nämä muistetaan 10 vuoden päästä Suomen pelastajina, muutoksen aikaansaajina.
Voi sitä sisällissotaa tietysti muutokseksikin kutsua. Sen nämä nimittäin aikaansaavat, ei mitään muuta.
Jos ihmiset keskittyisivät elämässä olennaisimpiin asioihin kuin työllisyyteen, ois kaikki paremmin. Ei tääl kuitenka ei AP eikä kukaa muukaan nälkää näe
Vierailija
</p>
<p> kirjoitti:Hallituspuolueita ei voi muusta juuri kehua, mutta on niillä rohkeutta. Ei pelota tippuva kannatus, ei lakot, mielenosoitukset, kulutuksen lasku, kansan viha, masennus, tuhannet uudet periksiantaneet...
Rohkeutta vai sokeaa ylimielisyyttä?
En olekaan tiennyt, että ottaa työttömille noin koville tehdä välillä jotain. Kuulostaa jopa katkeralta ja se on aina kiva nähdä. Olen melko varma, että ekaa kertaa ihmiskunnan historiassa katsotaan ihmisoikeudeksi, että joku ihan muu elättää. Lakipiste lienee saavutettu.
Aloittaja on maksanut liiton jäsenmaksuilla 5,5 prosenttia ansiosidonnaisesta korvauksestaan. Loput tulee työnantajalta ja yhteiskunnalta.
Ihanko oikeasti työssäkäynti vaikkakin kunnioitettavat 25 vuotta antaa oikeuden vaatia maksullista lomaa lopuksi ikää enimmäkseen muiden kustannuksella työttömyyskorvauksen nimellä, vaikka ei halua töitä edes hakea?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on maksanut liiton jäsenmaksuilla 5,5 prosenttia ansiosidonnaisesta korvauksestaan. Loput tulee työnantajalta ja yhteiskunnalta.
???!
Ap on maksanut myös veroja 25 vuotta, ja kun yhteiskunta maksaa, se tarkoittaa että veronmaksaja maksaa eli kyllä, ap on jo maksanut oman työttömyyskorvauksensa. Työnantaja ei osallistu tähän.
Tämän ketjun myötä tajuan miksi sinkkumies todellakin on sinkku :)
Ilmiannettu ylipitkän otsikon takia. Mobiiliversiossa lienee joku vika kun kommenttikenttä ei näy?
Muuten en käsitä tätä toistuvaa koko jutun otsikkokenttään tunkemista.Tai sitten vika on kirjoittajan älyssä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti työssäkäynti vaikkakin kunnioitettavat 25 vuotta antaa oikeuden vaatia maksullista lomaa lopuksi ikää enimmäkseen muiden kustannuksella työttömyyskorvauksen nimellä, vaikka ei halua töitä edes hakea?
ilmeisesti sinä et ole tehnyt päivääkään töitä, koska et tiedä, että palkasta pidätetään työttömyysvakuutusmaksu, joka on eri asia kuin liiton jäsenmaksu
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muakin ottaa päähän.
Olen ollut työelämässä 30 vuotta ja maksanut liiton maksuja, jotta saisin elää huolettomammin mikäli työttömäksi jäisin. Nyt näyttää siltä, että rahat ovat menneet hukkaan. Harkitsen "loimaan kassaa" ihan vaan piruuttani. Kun näköjään työttömäksi ei ole enää järkeä heittäytyä niin miksi rikastuttaisin niitä kassojakaan.
Eipä ihme että ytk:n suosio kasvaa vuosi vuodelta...
selkeä , edullinen ja luotettava.
Olet ns ammattiloukkaantuja, siksi olet huono ihminen, et työsi takia.
Onnea vaan jatkoon sulle, toivottavasti elät palkallasi (elätkö?), etkä tarvitse esim asumistukea palkan lisäksi.
-Kyllä jokaisen täysiaikaista työtä tekevän tulisi pystyä elämään palkallaan, eikä niin, että yhteiskunta maksaa osan palkkaa tukina.