Olen ollut 25 vuotta työelämässä ja maksanut veroja. Nyt kun olen kerrankin työttömänä, hallitus ottaa luvatun työttömyysturvan pois. Saanko takaisin maksamani verot, koska niiden perusteena olleet lupaukset on tuhottu hallituksen toimesta.
Työnhakuunkaan ei jää enää aikaa, kun pitää kikkailla, ettei tuet mene.
Sipilälle terveisiä, olet naiivi idiootti ja halveksimme sinua, olet maanpetturi ja huijari.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi toimeentulotukea pienennetään, jos ei ole osoittanut mitään aloitteellisuutta työmarkkinoilla.
Sinkkumies
Mitäpä se haittaa,suomessahan voi tehdä esim.nettipetoksia niin paljon kuin huvittaa joutumatta vankilaan,
myös kaupoista voi varastaa mielin määrinTai sitten voi tehdä vaikka töitä.
Siivousta, autonpesua, ikkunanpesua jne.
Vai onko rehellinen elämä liian rankkaa? Kun on tottunut toisilta varastamaan.
Sinkkumies
Eikös "sinkkumies" juuri aiemmin vihjaillut käyttävänsä kuitittomia palveluja?
Míten rehellinen ihminen jättää verot maksamatta?
En ole semmoista sanonut. Olet valehtelevaa saastaa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin senkin kitisijä. Sinun pikku veroillasi on ylläpidetty niitä palveluita joita olet vuodesta toiseen nauttinut.
Kyllä niillä on muiden menoja makseltu moninkertaisesti, mitä olen käyttänyt.
Koulutuksen saanut, sen jälkeen töissä enkä ole juuri palveluita käyttänyt. En ole ollut sairaana, enkä työttömänä.
Minun verorahoilla on monta "tur va"pai kanhakijaa ruokittu.
Nyt kun olen kerrankin muutaman kuukauden työttä, aletaan etuuksia minulta poistaa ja vaati alkaa pelleksi kikkailemaan, että saan tuet, jotka kuuluu mulle, siitä olen veroja maksanut, en siitä, että tulee nälkäisia afrikkalaisia.
25v töitä takana, montako sulla, veikkaan alle 5.
8v ja jokainen vuosi liitossa. Miksi sinä et ollut? Ansiosidonnainen rokkaa.
Muuten, erikoista että olet pudonnut hyväpalkkaisesta työstä kortistoon. Yleensä työn menettää ainoastaan suorittajaosasto.
Jos et tiennyt, ehdotus aktiivimallista koskee myös liitossa olevia.
Onnea jatkoon sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi toimeentulotukea pienennetään, jos ei ole osoittanut mitään aloitteellisuutta työmarkkinoilla.
Sinkkumies
Voisiko "sinkkumies" painua takaisin viemäriin mistä luikerteli esiin?
Ymmärrän, että alemman tason saastat kuulutte viemäriin. Älkää meitä, teitä elättäviä kuitenkaan kuvitelko samalle tasolle.
Sinkkumies
Kukaan ei elätä hyvinvointiyhteiskunnassa toisia.
Silloin kun tehtiin päivät pitkät peltotöitä asia oli eri.
Sitten varmaan maksamani verot palautetaan.
Kyllä ne ovat menneet työttömienkin elättämiseen, siinä missä kaikkeen muuhun.
Muutenhan te ette mitään tukia saisikaan.
Sinkkumies
Verosi voidaan palauttaa heti kun lopetat taannehtivasti esim. teiden käytön.
Peru se elämäsi ajalta. Myöskään et voi käyttää mitään palveluja, jotka tarvitsevat tiestöä, kuten esim tilata ruokaa kotiisi. Eikä se kotikaan kyllä rakentanut itseään ilman teiden käyttöä.
Joten se siitä mielikuvitusasiasta taas. Mutta eiköhän nåitä aivopieruja tule vielä lisää
Ei sinkkumies
Olet hieman väärässä. Monessa maassa teiden käytöstä maksetaan veroa. On sitten eri asia maksaa esim. lasten leikkipaikoista / tarhoista jne.. lapsettomana.
Hoksottimesi eivät ole ihan kohdillaan.
Sinkkumies
No lopetatko heti teiden käytön, jos verosi nollataan?
Sitähän minäkin.
Ps et ole edes hauska ja malttisi alkaa rakoilemaan, kun pitää alkaa solvaamaan.
Olet yksinkertainen. Saan siis takaisin 99% maksamistani veroista?
Sinkkumies
Ei tämä ole joko tai. Lopetatko sinä teiden käytön, jos haistatan sinulle vitut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh, minkä korvauksen se nyt sulta pois ottaa? Tarkiotatko sitä 4,65 % pudotusta päivärahaan, joka tulee jos ei hae aktiivisesti töitä, edistä omia työllistymismahdollisuuksia kouluttautumalla tai hommaa edes jotain työpätkää (vaikka lumenkolausta näin talvella), vaan makaa vain sohvalla odottamassa josko joku sattuis hakemaan kotoa töihin johonkin unelmaduuniin?
Laita puhelinnuneros,tuun kolaa sun lumet tai pesee ikkunat,käykö?
Kannattaa laittaa kaupan ilmoitustaululle, että teet _rehellisiä_ töitä.
Sieltä rehelliset ihmiset huomaavat sinut. Koiran ulkoilutusta olen kaivannut monesti, kun on paljon töitä. Wink ;)
Sinkkumies
Kannattaa muistaa että koiran kanssa saa hyvää oloa ja liikuntaa.
Miksi ulkoistaisit sen muille rahaa vastaan?
Juurihan sanoin. Esim. silloin kun on 20 tunnin työpäivä. On kuitenkin hyvä nukkuakin.
Sinkkumies
Pyrit ottamaan itseltäsi hengen reilusti ennen eläkeikää polttamalla itsesi loppuun.
Ehkä ei kannata sitten murehtia työttömyysasioitakaan. kun et kauan enää ilahduta meitä vinoiluillasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh, minkä korvauksen se nyt sulta pois ottaa? Tarkiotatko sitä 4,65 % pudotusta päivärahaan, joka tulee jos ei hae aktiivisesti töitä, edistä omia työllistymismahdollisuuksia kouluttautumalla tai hommaa edes jotain työpätkää (vaikka lumenkolausta näin talvella), vaan makaa vain sohvalla odottamassa josko joku sattuis hakemaan kotoa töihin johonkin unelmaduuniin?
Sieltä rehelliset ihmiset huomaavat sinut. Koiran ulkoilutusta olen kaivannut monesti, kun on paljon töitä. Wink ;)
Sinkkumies
Hienosti näköjään osaat heti väistellä työtarjouksia. Olitko 25 vuotta kunnalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin senkin kitisijä. Sinun pikku veroillasi on ylläpidetty niitä palveluita joita olet vuodesta toiseen nauttinut.
Kyllä niillä on muiden menoja makseltu moninkertaisesti, mitä olen käyttänyt.
Koulutuksen saanut, sen jälkeen töissä enkä ole juuri palveluita käyttänyt. En ole ollut sairaana, enkä työttömänä.
Minun verorahoilla on monta "tur va"pai kanhakijaa ruokittu.
Nyt kun olen kerrankin muutaman kuukauden työttä, aletaan etuuksia minulta poistaa ja vaati alkaa pelleksi kikkailemaan, että saan tuet, jotka kuuluu mulle, siitä olen veroja maksanut, en siitä, että tulee nälkäisia afrikkalaisia.
25v töitä takana, montako sulla, veikkaan alle 5.
8v ja jokainen vuosi liitossa. Miksi sinä et ollut? Ansiosidonnainen rokkaa.
Muuten, erikoista että olet pudonnut hyväpalkkaisesta työstä kortistoon. Yleensä työn menettää ainoastaan suorittajaosasto.
Jos et tiennyt, ehdotus aktiivimallista koskee myös liitossa olevia.
Onnea jatkoon sinulle!
Töissä olevat pelkäävät siis töihin menoa ;)
Buaaahhaaahahaha....
Sinkkumies
Pummi ei tajua, että terve, normaali, töitä tekevä ihminen ei pelkää hakea töitä / mennä töihin.
Se vaan on niin vaikea ymmärtää, kun on loisinut vuosia.
Sinkkumies
Pummi. Mitään alennusta ei tule, jos teet töitä!
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Ymmärrän, että alemman tason saastat kuulutte viemäriin. Älkää meitä, teitä elättäviä kuitenkaan kuvitelko samalle tasolle.
Sinkkumies
Sinkkumies
Peru se elämäsi ajalta. Myöskään et voi käyttää mitään palveluja, jotka tarvitsevat tiestöä, kuten esim tilata ruokaa kotiisi. Eikä se kotikaan kyllä rakentanut itseään ilman teiden käyttöä.
Joten se siitä mielikuvitusasiasta taas. Mutta eiköhän nåitä aivopieruja tule vielä lisää
Ei sinkkumies
Olet hieman väärässä. Monessa maassa teiden käytöstä maksetaan veroa. On sitten eri asia maksaa esim. lasten leikkipaikoista / tarhoista jne.. lapsettomana.
Sinkkumies
Sitähän minäkin.
Ps et ole edes hauska ja malttisi alkaa rakoilemaan, kun pitää alkaa solvaamaan.
Sinkkumies
Ei tämä ole joko tai. Lopetatko sinä teiden käytön, jos haistatan sinulle vitut?
No jos saat Sipilän tai Orvon kanssa neuvoteltua verosi, niin mikäs siinä.
Luulenpa kyllä että vaihtoehtosi ovat 100% tai maasta muuttaminen.
Minä maksan rehellisenä ihmisenä mieluusti veroja, koska tiedän niiden olevan hyödyksi meille kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sinkkumies
Sinkkumies
Ei sinkkumies
Sinkkumies
Sitähän minäkin.
Sinkkumies
No jos saat Sipilän tai Orvon kanssa neuvoteltua verosi, niin mikäs siinä.
Luulenpa kyllä että vaihtoehtosi ovat 100% tai maasta muuttaminen.
Minä maksan rehellisenä ihmisenä mieluusti veroja, koska tiedän niiden olevan hyödyksi meille kaikille.
Otan mielelläni 100% vaihtoehdon. Kiitos kannustuksesta!
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
-Enkä ole odottanut työttömyyttä, vaan tuli yllättäen. Tällöin oletan, että ne sopimukset, jotka on tehty ja jolla perusteella olen veroja maksanut säilyvät myös siinä tilanteessa, että joudun työttömäksi.
Minä olen maksanut veroja yli 25v.
Mitäs sopimuksia sun kanssa on verottaja tao valtio 25 v sitten tehnyt? Oli.meinaan tuo toimeentulotuki ja päivärahakäytäntökin silloin vähän erilainen. J
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25v töissä ja ottaa noin koville yhden korvauspäivän menettäminen? Tai vaihtoehtoisesti aktivoituminen? Oikeinko pitkään odotit, että pääset makoileen täydet kassapäivät etkä yhtään saanut säästöön palkastasi? Just.
No, otetaan sulta päivän palkka tai sossut pois, eihän sillä mitään väliä sulle, right? Tai saman tien viikon rahasi?
-Enkä ole odottanut työttömyyttä, vaan tuli yllättäen. Tällöin oletan, että ne sopimukset, jotka on tehty ja jolla perusteella olen veroja maksanut säilyvät myös siinä tilanteessa, että joudun työttömäksi.
Ihmettelen myös, miksi ulkomaalaisille eläteiksi tuleville ei ole mitään vaatimuksia tai ehtoja?
-Sitten tämä "aktivoituminen", mikä on ihan paskaa. Lue se ehdotus ja ymmärrä tosiasiat. Kyseinen ehdotus ei työllistä ketään, se on varmaa.
-Miksi luulette, että olisi jossakin työantajia, jotka palkkaisivat pariksi päiväksi, että työssäoloehto täyttyy työttömällä, kuinka naiivi olet?
"Aktivointimalli" on pelkkää kikkailua, jonka tavoite on alentaa työttömyyskorvausta, se on aivan selvä.
Jos hallitus osaisi tehdä jotain oikein, Suomeen tulisi investointeja ja työpaikkoja, mutta Sipilän taidot ei riitä, sitten aletaan tuhoamaan hyvinvointiyhteiskuntaa perusteena raha, mutta esim lai ttomille sii r tolaisille on pohjaton piikki auki. Selitäppä samalla tämäkin?
Minulta on otettu monet vuodet palkkoja pois, ihan omasta halustani. En siis ole ollut töissä vaan vanhempainvapailla, vuorotteluvapailla ja osa-aikatyössä omasta toiveestani.
En ole kiinnostunut mamupolitiikasta.
Työni puolesta olen lukenut tarkkaan aktiivimallin ja vika on siinä, että pudotus on liian pieni. Harva työtön aktivoituu siitä summasta, köyhimmät saa sen takaisin toimeentulotuesta. Te-toimiston palveluihin pääsee, verkkovalmennuksia ja muuta tämän vuodituhannen palvelua löytyy te-palvelut.fi -sivuilta. Laiskuudesta kertoo se, että haluaa hakea vain 18t töitä kolmeen kuukauteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Juurihan sanoin. Esim. silloin kun on 20 tunnin työpäivä. On kuitenkin hyvä nukkuakin.
Sinkkumies
Pyrit ottamaan itseltäsi hengen reilusti ennen eläkeikää polttamalla itsesi loppuun.
Ehkä ei kannata sitten murehtia työttömyysasioitakaan. kun et kauan enää ilahduta meitä vinoiluillasi.
Niin, että jätän vaikka työvuorolistat tekemättä tai lomat ilmoittamatta.
Sopii mulle.
Sinkkumies
Voin jättää työntekijöiden asiat hoitamatta ja lähteä koiran kanssa grillaamaan makkaraa.
Kuullostaa ihan hyvältä diililtä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25v töissä ja ottaa noin koville yhden korvauspäivän menettäminen? Tai vaihtoehtoisesti aktivoituminen? Oikeinko pitkään odotit, että pääset makoileen täydet kassapäivät etkä yhtään saanut säästöön palkastasi? Just.
No, otetaan sulta päivän palkka tai sossut pois, eihän sillä mitään väliä sulle, right? Tai saman tien viikon rahasi?
Ihmettelen myös, miksi ulkomaalaisille eläteiksi tuleville ei ole mitään vaatimuksia tai ehtoja?
-Sitten tämä "aktivoituminen", mikä on ihan paskaa. Lue se ehdotus ja ymmärrä tosiasiat. Kyseinen ehdotus ei työllistä ketään, se on varmaa.
-Miksi luulette, että olisi jossakin työantajia, jotka palkkaisivat pariksi päiväksi, että työssäoloehto täyttyy työttömällä, kuinka naiivi olet?
"Aktivointimalli" on pelkkää kikkailua, jonka tavoite on alentaa työttömyyskorvausta, se on aivan selvä.
Jos hallitus osaisi tehdä jotain oikein, Suomeen tulisi investointeja ja työpaikkoja, mutta Sipilän taidot ei riitä, sitten aletaan tuhoamaan hyvinvointiyhteiskuntaa perusteena raha, mutta esim lai ttomille sii r tolaisille on pohjaton piikki auki. Selitäppä samalla tämäkin?
Minulta on otettu monet vuodet palkkoja pois, ihan omasta halustani. En siis ole ollut töissä vaan vanhempainvapailla, vuorotteluvapailla ja osa-aikatyössä omasta toiveestani.
Työni puolesta olen lukenut tarkkaan aktiivimallin ja vika on siinä, että pudotus on liian pieni. Harva työtön aktivoituu siitä summasta, köyhimmät saa sen takaisin toimeentulotuesta. Te-toimiston palveluihin pääsee, verkkovalmennuksia ja muuta tämän vuodituhannen palvelua löytyy te-palvelut.fi -sivuilta. Laiskuudesta kertoo se, että haluaa hakea vain 18t töitä kolmeen kuukauteen.
HERÄÄ TODELLISUUTEEN!
Työttömiä on todellisuudessa 700 000 ja avoimia paikkoja (joista osa haamupaikkoja ja esim puhelinmyyntiä provisiolla=nollapalkka) TE:n nettisivulla 17893.
Selitä mitä selität, mutta työttömyystukea leikkaamalla ei työpaikat lisäänny.
Sipilän hallitus on ollut epäpätevä, eikä ole saanut maahan sen enempää investointeja kuin työpaikkojakaan, nyt kostaa epäonnistumisensa työttömille, mikä sika.
Kannattaisi tutustua päivän politiikkaan ja asioihin, esim tähän ehdotukseen ja miettiä sitten tietoisena asiasta kokonaisuuksia, mitä tähän liittyy.
-Mutta ymmärrän, sulle liian vaikeeta.
Minulla ei ole mitään työttömiä vastaan. Sen sijaan näiden ja noiden tekosyiden keksiminen on lähinnä hävettävää niiden keksijöille.
En voi mennä töihin koska, ja sitten listalla on kymmeniä tekosyitä.
Miksi et voi ulkoiluttaa koiraa, Miksi et voi pestä työtä tekevän ihmisen ikkunoita, joka verovaroin elättää sinut? Miksi, Oi miksi?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HERÄÄ TODELLISUUTEEN!
Työttömiä on todellisuudessa 700 000 ja avoimia paikkoja (joista osa haamupaikkoja ja esim puhelinmyyntiä provisiolla=nollapalkka) TE:n nettisivulla 17893.
Selitä mitä selität, mutta työttömyystukea leikkaamalla ei työpaikat lisäänny.
Sipilän hallitus on ollut epäpätevä, eikä ole saanut maahan sen enempää investointeja kuin työpaikkojakaan, nyt kostaa epäonnistumisensa työttömille, mikä sika.
Kannattaisi tutustua päivän politiikkaan ja asioihin, esim tähän ehdotukseen ja miettiä sitten tietoisena asiasta kokonaisuuksia, mitä tähän liittyy.
-Mutta ymmärrän, sulle liian vaikeeta.
Minä teen puhelinmyyntiä provikalla, olenko huono ihminen?
No niin, ketjun hengen mukainen täydennystehtävä työnhakupäivän piristykseksi:
K _ _ _ pettää aina!
Osoita aktiivisuutesi ja arvaa palstalle puuttuvat kirjaimet! Kaikille oikein arvanneille palkintona 4,65% suuruinen kannustin pyytämättä ja yllättäen - nyt jopa 3 kk ajaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno pointti. Juuri järjestelmällä loisivat erottuvat näin. Ei halutakaan hakea oikeita töitä, vaan vain se minimi.
Seuraavaksi kiristetään vähän ruuvia lisää.
Sinkkumies
Sitähän minäkin.