Olen ollut 25 vuotta työelämässä ja maksanut veroja. Nyt kun olen kerrankin työttömänä, hallitus ottaa luvatun työttömyysturvan pois. Saanko takaisin maksamani verot, koska niiden perusteena olleet lupaukset on tuhottu hallituksen toimesta.
Työnhakuunkaan ei jää enää aikaa, kun pitää kikkailla, ettei tuet mene.
Sipilälle terveisiä, olet naiivi idiootti ja halveksimme sinua, olet maanpetturi ja huijari.
Kommentit (83)
Jos olet ollut 25 vuotta töissä, eikö pitäisi olla jo kassaa loppuiäksi? Ainoa aidosti oikeudenmukainen systeemi olisi pitää verot minimissä ja jokaisen huolehtia omista säästöistään ja eläkkeistään. Itse kullakin suu säkkiä myöten, niin loisillakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ollut 25 vuotta töissä, eikö pitäisi olla jo kassaa loppuiäksi? Ainoa aidosti oikeudenmukainen systeemi olisi pitää verot minimissä ja jokaisen huolehtia omista säästöistään ja eläkkeistään. Itse kullakin suu säkkiä myöten, niin loisillakin.
Byrokratian saisi kyllä aika hyvin minimoitua, kun jokaisella vauvasta vaariin maksettaisin minimikulut kattava perustulo ja jokainen huolehtisi itse kaikesta muusta. Perustulo korvaisi siis kaikki muut maksut: lapsilisät, työttömyyskorvaukset, eläkkeet jne.
Ihmisillä taitaa olla hieman väärä käsitys työttömyyskassojen toiminnasta. Myös ansiosidonnaiset työttömyyskorvaukset maksetaan pääosin työttömyysvakuutusmaksuista kertyneistä yhteiskunnan hallussa olevista rahoista. Tämä ei liity mitenkään liittojen kassoihin. Kassojen jäsenmaksut kattavat vain muutaman prosentin työttömyyskorvauksiin käytettävistä rahoista.