Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä naisia, joilla kuukautishäiriöitä, mutta olette saaneet lapsen?

Vierailija
10.01.2018 |

Eli joko ihan amenorreaa ettei kuukautisia ollenkaan muuta kuukautisongelmia esim. Tosi epäsäännölliset tai tulee tosi harvoin.

Miten saitte lapsen? Oliko pitkä prosessi vai tärppäsikö heti? Lääkkeillä vai ilman? Itselläni ei kuukautisia tule kuin ehkä kerran vuodessa jos sitäkään ja mitään syytä ei ole selvinnyt. Lapsiasia ei ole ajankohtainen nyt, mutta ihan tulevaisuutta ajatellen mietiskelen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on epäsäännöllinen ja pitkä kierto, noin 35-55 päivää, ja menkat aika niukat ja lyhytkestoiset. Tärppäsi heti. Ehkä tuo ei sitten ollutkaan ongelma.

Vierailija
2/12 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuukautiset yli 6kk poissa, söin tuolloin huonosti (liian vähän ja yksipuolisesti, eikä mm. ollenkaan lihaa) minkä uskon vaikuttaneen asiaan stressin lisäksi. Tuon ajanjakson jälkeen kuukautiskierto palautui, kierto vaihteli hyvin paljon, n.25-40pvää, koskaan ei tiennyt millon seuraavat menkat tulee vai tuleeko niitä ollenkaan. Turhauttavaa eikä ovulaatiotikuista ollut minulle hyötyä...luulen et joka kierrossa en ovuloinut. Hieman yli vuoden aktiivisen yrittämisen jälkeen kuitenkin lopulta plussasin. Se oli uskomaton tunne sillä olin jo aivan toivoni menettänyt ja ajattelin etten koskaan saa vauvaa. Ja tällä hetkellä odotankin jo toista lastamme <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi. Toinen on hyvä ystäväni, joka sairastaa PCO:ta. Hänellä ei ole "ollenkaan" normaalia kuukautiskiertoa, menkat ovat aina tulleet miten sattuu. On saanut kaksi lasta ilman hoitoja. Toista yrittivät pitkään ja keskenmenoja oli muistaakseni kaksi. Toinen oli "vahinko".

Toinen on äitini tuttava. En tiedä, minkälaatuisia hänen ongelmansa ovat, mutta ilmeisesti hyvin epäsäännöllinen kierto. Raskaaksi tulemisessa ei kuitenkaan kestänyt kauaa.

Vierailija
4/12 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi kuukautiset 10-vuotiaana ja aina e-pillereiden aloittamiseen asti (20-vuotiaana) ne tuli kerran, kaksi vuodessa. En saanut koskaan varsinaista pco-diagnoosia, mutta pco-tyyppisiä piirteitä todettiin. Esikoisen tekemiseen tarvittiin avustusta. Kolmen vuoden yrittämisen jälkeen sai alkunsa hoidoilla. Seuraavat kaksi tuli luomusti. Ensimmäinen raskaus muutti jotain kehoni toiminnassa. Menkat ovat nykyään suht säännölliset.

Vierailija
5/12 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kymmenen vuotta sitten tosi epäsäännölliset kuukautiset, välillä saattoi mennä 2-3 kuukautta ilman menkkoja. Ja syy ei ollut alhaisessa painossa tms.

Sain kerran gyneltä lääkkeet, jolla kiertoa saa tasattua, mutta hän sanoi, että ei ole pakko ottaa, koska epäsäännöllisyydestä ei ole haittaa, jos ei yritä tulla raskaaksi.

Kun hain lääkkeet, en niitä heti aloittanut, mutta sitten vajaan vuoden päästä päätettiin alkaa yrittämään ja ajattelin, että kokeilenpa sitten lääkettä kun päivämäärät lääkkeessä eivät olleet menneet umpeen... 1 kierrosta sitten tärppäsi heti :)

Toinen lapsi sai alkunsa 7 vuotta myöhemin, ilman mitään lääkkeitä, vaikka tuossa välissä menkat ihan yhtä epäsäännölliset kuin ennenkin... Mutta yrityksestä 2. kierrosta tulin raskaaksi, joskin laskettua aikaa jouduttiin määrittämään ultralla, koska kierron perusteella ei pystytty määrittämään.

Vierailija
6/12 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polykystiset munasarjat ja kuukautiset tuli kerran tai kaksi vuodessa. Raskautumiseen meni melkein kolme vuotta, onnistui viimein inseminaatiolla. Toinen lapsi tulikin sitten yllärinä. Raskauksien jälkeen kuukautiskierto ollut normaali ja säännöllinen.

Vierailija
7/12 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsen, mutta sain kyllä myös kohdunrungon syövän

Vierailija
8/12 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta hoidoissa. Yksi lapsi.

Vierailija
9/12 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kuukautiset kiertovälillä 50 vrk- puolivuotta. Luomuraskaus, noin 3 kk yrittämisen jälkeen.

Vierailija
10/12 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi kuukautiset olla säännölliset vasta toisen lapsen syntymän jälkeen. Tuli raskaaksi heti ensimmäisellä yrittämällä. Saattoi olla kuukautisten väli välillä ihan normi kuukauden ja joskus kolme kuukautta. Laskettu aika piti katsoa ultrasta, kun kuukautisista ei pystynyt. Toisen lapsen kohdalla myös tulin raskaaksi nopeasti.

Vierailija
11/12 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on epäsäännöllinen ja pitkä kierto, noin 35-55 päivää, ja menkat aika niukat ja lyhytkestoiset. Tärppäsi heti. Ehkä tuo ei sitten ollutkaan ongelma.

Minulla oli suurinpiirtein sama tilanne kierron suhteen. Olin ihan varma, että raskaaksi tulossa on ongelmia, mutta esikoinen sai alkunsa toisen kierron aikana ja toinen lapsi ekalla.

Vierailija
12/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut kuukautisia lähes vuoteen, ja tulin raskaaksi EHKÄISYN kanssa! En olisi ikinä uskonut! :D

Nyt tuo meidän pieni on kohta 2v :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi