Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun hyvin tehdystä työstä oikeastaan saa rangaistuksen...

Vierailija
10.01.2018 |

Niin, onko teillä tällaisia kokemuksia? Kaipaisin ehkä jonkunlaista vertaistukea tai näkemystä, miten kokemaansa "epäoikeudenmukaisuutta" voisi käsitellä. Tai ehkä tämä purkautuminen tänne jo auttaa.

Olen opettaja lukiossa. Mun kursseille on aina tunkua. Muiden saman aineen opettajien kursseilla on paljon vähemmän porukkaa. Onhan siinä ero, että onko siellä kurssilla 36 opiskelijaa vai 12. Silti palkka on sama, vaikka työ paikoin kolminkertainen (kirjallisten töiden arviointi esimerkiksi). No, saa isosta ryhmäkoosta pienen korvauksen, mutta kysymys on muutamasta eurosta kuukaudessa. Oon varovaisesti yrittänyt ohjata opiskelijoita toisten opettajien kurssille, mutta saan kommenttina, että ne ei halua sinne. Mua harmittaa. Ymmärrätte varmaan, että en voi tätä oikein purkaa ääneen missään. Siksi avautuminen tänne. En yritä päteä kurssieni suosiolla, vaan saamani palautteen perusteella kursseilleni nimenomaan hakeudutaan siksi, että ne koetaan parhaimpina. Mistäs minä tietysti tiedän, että sanooko ne vaan, mutta fakta on se, että mun kurssit on täynnä, muiden ei.

Oon taas nukkunut huonosti stressin takia, olen tosi väsynyt, niin siksikin varmaan tekee mieli purkaa tää jonnekin. En halua vaikuttaa kiittämättömältä. Joo onhan se hienoa että töitä riittää jne. mutta välillä vaan harmittaa, että oikeastaan saan rangaistuksen siitä, että teen työni hyvin.

No mutta, opiskelijoiden palautteen avulla jaksan tämänkin lukuvuoden loppuun.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tehdystä työstä saat palkkioksi vain lisähommia. Näin se menee. Laiskat ja huonot pääsee helpommalla. Fiksu työntekijä ei siksi ole koskaan anna itsestään kaikkea.

Vierailija
2/2 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa käydään pakolliset kurssit silloin kun ne omaan aikatauluun parhaiten sopivat ja vapaavalintaisia oman kiinnostuksen mukaan (silloinkin aine ja kurssisisältö ratkaisee). Oudolta kuulostaa, että opettaja vaikuttaisi asiaan, vai ovatko kurssisi kuuluisia helppoudestaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi