Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä merkitystä lapsettomat voivat löytää elämäänsä?

Vierailija
10.01.2018 |

En oikein ymmärrä mitä merkitystä lapsettomat voivat saada elämäänsä. Jos kuolinvuoteella toteaa, että ”tein kerran tosi hienon Exel-taulukon ja pomo antoi kehut”,niin aika kurjaa. Matkailu ym. on vain hetken viuhahduksia, ei pysyvää ja arvokasta.

Mutta kun on lapsi, niin voi ylpeästi todeta kasvattaneensa älykkään ihmisen, joka jatkaa matkaansa ilman minua. Tavallaan perintöni elää osittain lapsessa. Ei tunnu tyhjältä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle elämän sisältöä antaa se, että olen pelastanut monen eläimen hengen ja huolehtinut niistä. Ja voin ylpeänä todeta, että en tehnyt lisää ihmisiä tähän maailmaan tuhoamaan luontoa.

Tämä.

Vierailija
22/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä mitä merkitystä lapsettomat voivat saada elämäänsä. Jos kuolinvuoteella toteaa, että ”tein kerran tosi hienon Exel-taulukon ja pomo antoi kehut”,niin aika kurjaa. Matkailu ym. on vain hetken viuhahduksia, ei pysyvää ja arvokasta.

Mutta kun on lapsi, niin voi ylpeästi todeta kasvattaneensa älykkään ihmisen, joka jatkaa matkaansa ilman minua. Tavallaan perintöni elää osittain lapsessa. Ei tunnu tyhjältä.

sääli, ettei sinun vanhempasi voi/ole voineet todeta tuota samaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia, joten minulle ne olisivat taakka, eivät siunaus. Pilaisin elämäni ihan totaalisesti jonkun tyhmän sosiaalisen normin mukaisesti ja muiden painostamana, joutuisin kitumaan sen lapsen kanssa seuraavat 18-vuotta elämästäni. Tuollaista päätöstä katuisin karvaasti, nautin vapaudestani niin paljon etten halua siitä luopua mistään hinnasta.  Luuletko aloittaja, että elämässään voi tehdä vain kahta asiaa eli saada lapsia tai sitten matkustella koko ajan? Miten jollakin voi olla noin suppea maailmankatsomus? En ymmärrä.

Vierailija
24/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pitänyt puhua sinun elämästäsi?

Siinä ei taida sisältöä olla, jos et keksi muuta saavutusta kuin että olet lisääntynyt.

Heikko esitys ja tylsyys huipussaan.

Vierailija
25/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö pitänyt puhua sinun elämästäsi?

Siinä ei taida sisältöä olla, jos et keksi muuta saavutusta kuin että olet lisääntynyt.

Heikko esitys ja tylsyys huipussaan.

Juuri näin. Ei edes kukaan perheellinen voi yhtyä tuohon aloitukseen. Mitä on elämä, jos ei ole muuta sanomista kuin että on lisääntynyt! Jopa eläimet lisääntyvät. Kuka tahansa pystyy lisääntymään.

Vierailija
26/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten saamisen upein seuraus on kuulemma se, ettei sen jälkeen jouda liikoja ajattelemaan.

Äidit varsinkin havahtuvat seuraavan kerran sitten, kun lapsi lähtee kotoa ja on niin tyhjää ja haikeaa. Kun ei äkkiä ole mitään tekemistä.

Montako kertaa se pitää sanoa, että elämä on tarkoitus elää itse? Ei vyöryttää vastuuta omasta onnestaan toisille ihmisille.

Vierailija
27/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jatkaa matkaansa ilman minua" on aivan paskapuhetta.

Vierailija
28/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"jatkaa matkaansa ilman minua" on aivan paskapuhetta.

Koko aloitus on.

Vierailija
29/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, että jos et tehnyt lapsia niin elämäsi on turha? Selvä. Näyttää siltä että ylikansoituksen myötä jokaisen elämä on kohta turha koska maapalloa ei enää ole.

Vierailija
30/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ihmisen biologinen elämänkoodi on tehdä kopioita itsestään eli = lisääntyä ja tehdä lapsia. Se ei ole mielipide kysymys, se on kaikkien elollisten olentojen ultimaattinen päämäärä.

MUTTA ihminen eliönä on niin kehittynyt että erilaiset vaihtoehdot ovat mahdollisia. Et löydä luonnosta eläintä joka ei haluaisi lisääntyä. Tämä on ihmisen kehittyneen älyn tulosta.

Jokainen tehköön elämällään niin kuin parhaaksi näkee. Yhteiskunnallisesti näkökulmasta lapsettomuus on toki itsekästä mutta toisaalta taas, kaikki eivät näy yhteiskuntaa tärkeänä. Tarpeeksi jos tätä pyörittelee, päästään hyvin filosofisiin kysymyksiin koko elämän tarkoituksesta. Sitä lienee turha käydä vauva.fi palstalla, no offence.

Vierailija
31/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se lapsi  on elämäsi suurin saavutus ja merkitys niin et sä kovin paljon ole aikaan saanut. Surullista.

Vierailija
32/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuhlaat kaiken aikasi ja rahasi lapsiin, et kehitä itseäsi ihmisenä eikä sinulla ole harrastuksia tai unelmia joita toteuttaa. Kun muut muuttavat maailmaa ja luovat jotain ennennäkemätöntä, katselet televisiota ja hoivaat kiittämättömiä lapsia, jotka tekevät samat valinnat kuin sinä.

Vierailija
33/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisesti lapsettomana sanon kuten eräs työkaverini aikoinaan "elä ,ja anna toistenkin elää"!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän