Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä merkitystä lapsettomat voivat löytää elämäänsä?

Vierailija
10.01.2018 |

En oikein ymmärrä mitä merkitystä lapsettomat voivat saada elämäänsä. Jos kuolinvuoteella toteaa, että ”tein kerran tosi hienon Exel-taulukon ja pomo antoi kehut”,niin aika kurjaa. Matkailu ym. on vain hetken viuhahduksia, ei pysyvää ja arvokasta.

Mutta kun on lapsi, niin voi ylpeästi todeta kasvattaneensa älykkään ihmisen, joka jatkaa matkaansa ilman minua. Tavallaan perintöni elää osittain lapsessa. Ei tunnu tyhjältä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa.

Vierailija
2/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä mitä merkitystä lapsettomat voivat saada elämäänsä. Jos kuolinvuoteella toteaa, että ”tein kerran tosi hienon Exel-taulukon ja pomo antoi kehut”,niin aika kurjaa. Matkailu ym. on vain hetken viuhahduksia, ei pysyvää ja arvokasta.

Mutta kun on lapsi, niin voi ylpeästi todeta kasvattaneensa älykkään ihmisen, joka jatkaa matkaansa ilman minua. Tavallaan perintöni elää osittain lapsessa. Ei tunnu tyhjältä.

Näinhän se ei valitettavasti ja todistettavasti läheskään aina ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä aloitus. Todella egoistinen. Minä, minä ja minun lapseni. Jotkut älyävät elää itselleen, ja silloin on elänyt hyvän elämän. Lapset haittaavat elämää niin paljon, että on paljon helpompaa ja mielekkäämpää olla lapseton. Työ on erinomainen sisältö elämälle, sekä vapaa-aika. Lapsettomat ovat tehneet fiksun ratkaisun. Perheellisten pitää vain kestää se.

Vierailija
4/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi aika tyhjältä jos ainoa mielekkyys tulisi toisen ihmisen kautta.

Miksi ei voisi tuntea kuolinvuoteellaan mielekkyyttä omasta elämästään. Että eli sen niin kuin oli tarkoitettu.

Vierailija
5/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä minua lohduttaisi kuolinvuoteella sekään, että kehuisin "tein kerran tosi hienon lapsen ja vanginvartija antoi kehut".

Hyvin kapeakatseinen maailma sinulla, miksi luulet, ettei elämässä ole muita vaihtoehtoja kuin joko lapset tai matkustelu? Joko-tai?

ps. en matkustele

Vierailija
6/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kasvatatkin tyhmän narkkarin joka päätyy vankilaan murhattuaan vanhuspariskunnan kirveellä saadakseen rahaa huumeisiin?

Vierailija
7/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus, montako tämmöistäkin ketjua tänne on ilmestynyt viime kuukausina..? Ihmiset ovat erilaisia ja jokainen saa viettää oman ainutlaatuisen elämänsä tällä pallolla juuri niin kuin haluaa. Joillekin lapset tuovat merkitystä elämään, joillekin jokin ihan muu - vaikkapa sitten se työ tai matkailu. Eikä se ole yhtään vähempiarvoista tai huonompi juttu.

Itsekin haluan lapsia joskus, mutta en voi ymmärtää tätä väkinäistä vastakkainasettelua lapsettomien ja lapsellisten elämäntapojen ja elämän "hyvyyden" välillä. Annetaan kaikkien kukkien kukkia lasten kanssa tai ilman.

Vierailija
8/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarvitset lapsen todentamaan elämääsi ja tekemisiäsi?

Vierailija
9/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan elämääni miellekkyyttä lemmikeistäni.

Voin sanoa, että ihania kissoja kasvatin.

Vierailija
10/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton voi tietää eläneensä joka päivä mielekästä elämää, ja sitähän elämä ei lasten kanssa ole. Lapseton voi töiden jälkeenkin tehdä kaikenlaista mukavaa, mielekästä ja järkevää ja käyttää päivänsä siten, että todellakin voi olla tyytyväinen. Perheellinen sen sijaan tuhlaa aikaansa perheeseensä, tuskailee turhuuteen meneviä päiviä ja vuosia eikä saa elämältä mitään.

Vierailija
11/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos elämän ainoa saavutus on lapset, niin on sulla surkea elämä. Elämästä voi nauttia oli lapsia tai ei.

Työ, harrastukset, matkailu, hyväntekeväisyys...

Myös lapsen on annettava itsenäistyä, et voi roikkua hänessä kiinni elämääsi. Lapsesi voi vaikka muuttaa aivan toiselle puolelle maapalloa.

Vierailija
12/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella sairas aloitus

Perheellinen

Vierailija
13/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen henkäyksen jälkeen alkaakin se iankaikkinen osuus tästä elämästä. Se on tärkeämpää missä sen aikoo viettää. Silloin on ihan sama miten tämän elämän on täyttänyt.

Itse en lapsia tehnyt. Mukavampi matkustella ja reissata puolison kanssa. Tässä omassa elämässä on ihan elämistä. Matkustelu ja reissaaminen (myös tähän vähän lähemmäs) on elämäntapa ja kyllä se omalta osaltaan tuo sisältöä. Jotkut saavat tarkoituksen sitten jostain muusta tekemisestä, olemisesta tai toteuttamisesta, kuten edellä oleva ei matkusteleva toteaa.

Vierailija
14/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyh,snif nyyh nyyh...HUUTONAURUA.

Vierailija
15/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku yrittää tätä jatkuvaa vastakkainasettelua?

Olen omasta halustani lapseton ja oikein tyytyväinen valintaani.

Vierailija
16/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sisältö on korvien välissä, jos on. 

Vierailija
17/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taide antaa ainakin minulle paljon syvällisempiä kokemuksia kuin lasten kasvattaminen voisi koskaan antaa.

Vierailija
18/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla esimerkiksi tyytyväinen ja onnellinen siitä että ei provosoidu kaltaisistasi, vaan kasvaa ihmisenä, ja ymmärtää että ihmisiä on erilaisia.

Vierailija
19/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle elämän sisältöä antaa se, että olen pelastanut monen eläimen hengen ja huolehtinut niistä. Ja voin ylpeänä todeta, että en tehnyt lisää ihmisiä tähän maailmaan tuhoamaan luontoa.

Vierailija
20/33 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran olet niin tyytyväinen omaan elämääsi niin miksi haluat käyttää aikaasi muiden valintojen pohtimiseen ja mitätöimiseen? Ja tää on sitäpaitsi NIIIN vanha aihe provolle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä