Miehen kanssa oli riitaa ajovaloista :(
Vein miehen aamulla töihin, miehen oma auto ei käynnistynyt aamulla. Mies sanoi minulle, että en voi käyttää ”pitkiä” valoja! Ne häikäisevät vastaantulijat. Minä olen aina käyttänyt niitä kun on pimeää, ne ovat riittävän kirkkaat ja näkee pitkälle. Asumme ihan kauoungissa, mutta katuvalot ovat liian himmeitä. Pakko käyttää niitä valoja, en halua että kukaan ihminen jää alle. Kaikki kun eivät heijastinta käytä. Mutta mies sanoi että ei saa käyttää niitä. Kumpi on oikeassa palstalaisten mielestä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt, käytätkö siis valoja vaikka joku tulisi vastaan?
Itse käytän pitkiä myöhäiseen aikaan kun ei ole juuri muuta liikennettä ja katuvalot on huonot, mutta tietysti sammutan pitkät hyvissä ajoin ennen kun tulee vastaantulijoita. Voin ajaa huolettomammin kun ei tarvitse joka suojatiellä tiirata naama pitkällä heijastimettomia jalankulkijoita kun suojatie valaistuu paremmin.
Tyhmäähän olisi olla käyttämättä auton turvalaitteita tilanteissa joissa niistä olisi hyötyä.
Kuinka huonot puolivalot sulla on? Mikä auto?
Tämä ei ole mikään parisuhdeterapia
Vähän pitäisi treenata kirjoitustyyliä ettei provoilu paista ihan noin selvästi läpi.
Lainaus tieliikennlaista
Kaukovalojen käyttö on kielletty:
1) tyydyttävästi valaistulla tiellä;
2) niin lähellä kohtaavaa ajoneuvoa tai raitiovaunua, että tämän kuljettaja voi häikäistyä; ja
3) ajettaessa lähellä toisen ajoneuvon takana.
Vierailija kirjoitti:
Jos poliisi saa sinut kiinni itse teossa niin eiköhän rapsut tule.
Jos tarina olisi totta, niin poliisi olisi jo jokus pysäyttänyt ja opastanut valojen käytössä ja kirjoittanut tästä myös pienen muistia parantavan sakon.
Hanki uudempi auto, sellainen jossa on kaukovalojen automatikka, niin ei tarvi itse miettiä asiaa johon ei tunnu rahkeet riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt, käytätkö siis valoja vaikka joku tulisi vastaan?
Itse käytän pitkiä myöhäiseen aikaan kun ei ole juuri muuta liikennettä ja katuvalot on huonot, mutta tietysti sammutan pitkät hyvissä ajoin ennen kun tulee vastaantulijoita. Voin ajaa huolettomammin kun ei tarvitse joka suojatiellä tiirata naama pitkällä heijastimettomia jalankulkijoita kun suojatie valaistuu paremmin.
Tyhmäähän olisi olla käyttämättä auton turvalaitteita tilanteissa joissa niistä olisi hyötyä.
Kuinka huonot puolivalot sulla on? Mikä auto?
Väitätkö, että näet loistavasti pimeällä sateisella kelillä heijastimettomat jalankulkijat ilman että huomattavasti hidastat ja tarkkailet suojatien ympäristöä? Kerro ennemmin sinä, mikä auto.
Käytän pitkiä taajamassa vain jos muuta liikennettä ei ole lähes ollenkaan. (pienellä paikkakunnalla ilta yhdeksän jälkeen)
Ajaminen on näin mukavempaa.
Osta Opel automaattisilla kaukovaloilla. Ei tarvi miettiä eikä vaihdella valoja.