Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa oli riitaa ajovaloista :(

Vierailija
10.01.2018 |

Vein miehen aamulla töihin, miehen oma auto ei käynnistynyt aamulla. Mies sanoi minulle, että en voi käyttää ”pitkiä” valoja! Ne häikäisevät vastaantulijat. Minä olen aina käyttänyt niitä kun on pimeää, ne ovat riittävän kirkkaat ja näkee pitkälle. Asumme ihan kauoungissa, mutta katuvalot ovat liian himmeitä. Pakko käyttää niitä valoja, en halua että kukaan ihminen jää alle. Kaikki kun eivät heijastinta käytä. Mutta mies sanoi että ei saa käyttää niitä. Kumpi on oikeassa palstalaisten mielestä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Opel automaattisilla kaukovaloilla. Ei tarvi miettiä eikä vaihdella valoja.

Vierailija
22/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt, käytätkö siis valoja vaikka joku tulisi vastaan?

Itse käytän pitkiä myöhäiseen aikaan kun ei ole juuri muuta liikennettä ja katuvalot on huonot, mutta tietysti sammutan pitkät hyvissä ajoin ennen kun tulee vastaantulijoita. Voin ajaa huolettomammin kun ei tarvitse joka suojatiellä tiirata naama pitkällä heijastimettomia jalankulkijoita kun suojatie valaistuu paremmin.

Tyhmäähän olisi olla käyttämättä auton turvalaitteita tilanteissa joissa niistä olisi hyötyä.

Kuinka huonot puolivalot sulla on? Mikä auto?

Vierailija
24/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole mikään parisuhdeterapia

Vierailija
25/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pitäisi treenata kirjoitustyyliä ettei provoilu paista ihan noin selvästi läpi.

Lainaus tieliikennlaista

Kaukovalojen käyttö on kielletty:

1) tyydyttävästi valaistulla tiellä;

2) niin lähellä kohtaavaa ajoneuvoa tai raitiovaunua, että tämän kuljettaja voi häikäistyä; ja

3) ajettaessa lähellä toisen ajoneuvon takana.

Vierailija
26/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos poliisi saa sinut kiinni itse teossa niin eiköhän rapsut tule.

Jos tarina olisi totta, niin poliisi olisi jo jokus pysäyttänyt ja opastanut valojen käytössä ja kirjoittanut tästä myös pienen muistia parantavan sakon.

Vierailija
27/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki uudempi auto, sellainen jossa on kaukovalojen automatikka, niin ei tarvi itse miettiä asiaa johon ei tunnu rahkeet riittävän.

Vierailija
28/28 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt, käytätkö siis valoja vaikka joku tulisi vastaan?

Itse käytän pitkiä myöhäiseen aikaan kun ei ole juuri muuta liikennettä ja katuvalot on huonot, mutta tietysti sammutan pitkät hyvissä ajoin ennen kun tulee vastaantulijoita. Voin ajaa huolettomammin kun ei tarvitse joka suojatiellä tiirata naama pitkällä heijastimettomia jalankulkijoita kun suojatie valaistuu paremmin.

Tyhmäähän olisi olla käyttämättä auton turvalaitteita tilanteissa joissa niistä olisi hyötyä.

Kuinka huonot puolivalot sulla on? Mikä auto?

Väitätkö, että näet loistavasti pimeällä sateisella kelillä heijastimettomat jalankulkijat ilman että huomattavasti hidastat ja tarkkailet suojatien ympäristöä? Kerro ennemmin sinä, mikä auto.

Käytän pitkiä taajamassa vain jos muuta liikennettä ei ole lähes ollenkaan. (pienellä paikkakunnalla ilta yhdeksän jälkeen) 

Ajaminen on näin mukavempaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän