Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilaatko velaksi nettikaupoista?

Vierailija
10.01.2018 |

Jouduin itse aiemmin tilailukierteeseen netistä velaksi ja minua kiinnostaa että onko tämä kuinkakin yleistä. Maksatteko tuotteet ennakkoon tai postiennakolla tilauksenne vai käytättekö näitä kalliita ja korkeakorkoisia tilejä, laskuja jne.?

Pääsin omista laskuistani eroon ja päätin ettei enää koskaan tuohon kierteeseen. Minulla oli siis noita velaksi tilattuja tuotteita satojen eurojen edestä. Maksoin näistä tuotteista lopulta varmasti aika paljon. Kyse ei ollut siitä etten olisi saanut näitä maksuja maksetuksi vaan juuri tuo että tuotteille tuli niin paljon hintaa. Tein lopulta niin että pyysin näitä firmoja laittamaan minulle velaksi tilaamiskiellon. Voi kuulostaa hullulta mutta halusin varmistua etten enää koskaan joutuisi samaan tilanteeseen.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu summasta ja kaupasta. Itse käytän pääsääntöisesti luottokorttia ja tilailen vain pari kertaa vuodessa. Vaatteita ei kannata tilata netistä koska tulee ostettua turhaa ja huono laatuista. Pääsääntöisesti tilaan siemeniä, elektroniikkaa ja kissan ruokaa.

En ikinä tilaa jos vaihtoehtona on vain Klarna tai muu rahastusfirma.

Vierailija
2/35 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla ja tästä syystä käytän aika paljon nettikauppa tavaratalot vaatteita ja tavaroita. Maksan yleensä ostokseni samantien nettipankissa ja jos tätä mahdollisuutta ei ole käytän luottokorttia. Kortin saldon maksan kokonaisuudessaan pois kerran kuussa, joten niitä luottokortti maksuja ei kerry sen pitempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu summasta ja kaupasta. Itse käytän pääsääntöisesti luottokorttia ja tilailen vain pari kertaa vuodessa. Vaatteita ei kannata tilata netistä koska tulee ostettua turhaa ja huono laatuista. Pääsääntöisesti tilaan siemeniä, elektroniikkaa ja kissan ruokaa.

En ikinä tilaa jos vaihtoehtona on vain Klarna tai muu rahastusfirma.

Tuosta puuttui vielä luottokortin käyttötapa.

Kun ostan luottokortilla niin siirrän samantien kyseisen summan kortin saldoon.

Eli maksan luottokorttilaskun saman tien. Korko 0% ja ei kuluja.

Vierailija
4/35 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan aina luottokortilla, mutta maksan koko summan pois laskun tullessa. Eli käytän maksuaikaa, en luottoa, ei tule ylimääräisiä kuluja.

Vierailija
5/35 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En näe siinä järkeä, poislukien luottokortti jonka maksaa aina nollille. Laskulla ja klarnaellosluotoilla tilaavilla on taloudenhallinnassa ongelmia.

Vierailija
6/35 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan luottokortilla, mutta maksan aina luottokorttivelan pois heti kun tili tulee, en jää edes odottamaan laskua, koska silloin siitä tulee joku kulu. Jos sen maksaa pois saman kuukauden sisällä, ei mene mitään kuluja tai korkoa.  Mitään shoppailukierrettä mulla ei tule, koska en tykkää shoppailla, edes nettikaupoista ja tilaan vain sen mitä tarvitsen.

Vierailija
7/35 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilailukierre? Eli ostat vaikket tarvitse?

Vierailija
8/35 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilailukierre? Eli ostat vaikket tarvitse?

Kyllä näin vähän oli. Laskulle oli niin helppo ostaa. Onneksi havahduin ajoissa.

Vierailija
9/35 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. En näe siinä järkeä, poislukien luottokortti jonka maksaa aina nollille. Laskulla ja klarnaellosluotoilla tilaavilla on taloudenhallinnassa ongelmia.

Itse maksan joko luottokortilla ja siirrän sinne heti vastaavan summan rahaa, tai sitten valitsen maksutavaksi laskun, jos se on mahdollista. Näin toimin varsinkin silloin, jos on epäilys että joudun palauttamaan joitakin tuotteita. Laskulla maksaessa on helpompi sitten vain maksaa ne tuotteet mitkä pitää, eikä kyttäillä tiliä, että mahdolliset palautusrahat ovat varmasti tulleet. Vaikka käytän laskua, en koe että minulla olisi minkäänlaisia "taloudenhallinnan ongelmia". Laskun maksan pois heti kun tiedän mitkä tuotteet pidän, enkä käytä mitään monien kuukausien maksuaikoja tai verkkokauppojen omia luottoja/tilejä.

Vierailija
10/35 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan lähes kaiken netistä paitsi ruuat ja päivittäistavarat ja maksan useimmiten klarnalla tai sitten käytän verkkokaupan tiliä. Käytän useimmiten Klarnan korotonta maksuaikaa. Laskun ja tilin velat maksan pois joko köntässä heti kun on rahaa tai sitten pienemmissä erissä. Minusta nuo klarnat jne on käteviä, mutta ei ehkä sovi jos on taipuvainen shoppailuun. Itse ostan aika harvakseltaan mitään ja vain tarpeeseen.

Vierailija
11/35 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa sataa kuraa niskaan, mutta on pakko kysyä tosi tyhmä kysymys: mitä tarkoittaa "siirtää luottokortille rahaa", ja miten sen voi maksaa ennen kuin lasku tulee? Siis tehdäänkö tilisiirto vastaavan laskun tiedoilla (tilinr ja viitenumero)? Voiko luottokortille maksaa jo etukäteen varalle enemmän rahaa kuin senhetkinen saldo? Olen vähän noviisi näissä...

Vierailija
12/35 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt taitaa sataa kuraa niskaan, mutta on pakko kysyä tosi tyhmä kysymys: mitä tarkoittaa "siirtää luottokortille rahaa", ja miten sen voi maksaa ennen kuin lasku tulee? Siis tehdäänkö tilisiirto vastaavan laskun tiedoilla (tilinr ja viitenumero)? Voiko luottokortille maksaa jo etukäteen varalle enemmän rahaa kuin senhetkinen saldo? Olen vähän noviisi näissä...

Siinä laskussa on aina sama tilinumero ja viite.... Jos siirrät sinne rahaa enemmän kuin velkasi on, se raha on siellä käytettävissä ortilla ostaessa. Tavallaan luottokortti on "vain" pankkitili.

Vierailija
13/35 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin luottokorttitili näkyy verkkopankissa yhtenä tilinä muiden joukossa. Teen sinne aina normaaleja tilisiirtoja, ilman mitään laskuja tai viitteitä. Luottokorttitilille voi tosiaan siirtää myös "ylimääräistä", jolloin sen saldo on luottorajaa enemmän.

Vierailija
14/35 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, ”maksan luottokortilla mutta heti laskun pois”. Ette vaan kehtaa myöntää, että vingutatte velaksi kun fyrkkaa ei ole. Kulissit pidettävä kunnossa.

Vierailija
15/35 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole krääsän perään, enkä koskaan tilaile mitään ihan vain huvikseni. Tarpeeseen tilaan esim. urheiluvaatteita ja -tarvikkeita, joita ei kaupasta löydy. Laskut maksan heti, tai jos käytän luottokorttia, maksan koko summan heti kun lasku tulee.

Vierailija
16/35 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedottamat julkkiset joilla on vielä luottokorttitili. Antavat aina luottokorttitilin numeron ja viitteen, kun maksetaan palkiota. Luottokorttitilin saldo voi olla positiivinen.

Ulosottoviranomaiset eivät yleensä hae luottokorttitilin saldoa.

Vierailija
17/35 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo, ”maksan luottokortilla mutta heti laskun pois”. Ette vaan kehtaa myöntää, että vingutatte velaksi kun fyrkkaa ei ole. Kulissit pidettävä kunnossa.

Höpöhöpö, likvidit varat 50000 ja kiinteässä omaisuudessa kiinni enemmän. Luottoraja Visalla 2500. En ihan heti saa itseäni ongelmiin jättämällä saldoa seuraavalle kuulle :)

Vierailija
18/35 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä laskussa on aina sama tilinumero ja viite.... Jos siirrät sinne rahaa enemmän kuin velkasi on, se raha on siellä käytettävissä ortilla ostaessa. Tavallaan luottokortti on "vain" pankkitili.

Okei, kiitos! Tämä selvensikin asiaa. Näin rupean tästä lähtien tekemään, kun en tykkää maksella laskuja jälkikäteen. Mutta mistä näen, paljonko saldo kulloinkin on?

Vierailija
19/35 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, kiitos! Tämä selvensikin asiaa. Näin rupean tästä lähtien tekemään, kun en tykkää maksella laskuja jälkikäteen. Mutta mistä näen, paljonko saldo kulloinkin on?

Onko sulla luottokortti samasta pankista kuin missä olet muutenkin asiakkaana? Jos on, niin verkkopankissa näet. Kai sulla verkkopankkitunnarit on?

Vierailija
20/35 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla näkyy verkkopankissa, mutta siitä menee kk-maksu. Käytän kuitenkin korttia aika paljon, joten koen turvallisemmaksi kun voin seurata tapahtumia laskujen välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi