Piispa Laajasalolta vaaditaan selitystä rahankäytöstä – luksushotelli Israelissa, kuitit hukassa
Maaliskuussa 2017 Laajasalo oli esitellyt Kallion seurakuntaneuvostolle suunnitelmaansa mennä Israeliin tutustumaan Suomen Lähetysseuran toimintaan.
Pöytäkirjan mukaan hän selitti matkaa sillä, että Kallion seurakuntalaisilta oli tullut erilaisia kannanottoja seurakunnan tuesta Lähetysseuralle. Matkasta ei tehty virkamatkamääräystä, vaan Laajasalo toi sen seurakuntaneuvoston kokoukseen tiedoksi.
Lähetysseura toimii Jerusalemissa. Kuiteista käy kuitenkin ilmi, että Laajasalo majoittui kolmeksi yöksi Tel Aviviin ylelliseen The Poli House -hotelliin toisen henkilön kanssa. Merenrantakohteessa sijaitsevan hotellin lasku oli 834 euroa. Sen Laajasalo kuittasi seurakunnan luottokortilla.
Kolmantena matkapäivänä Laajasalo matkusti taksilla noin tunnin matkan Jerusalemiin.
Laajasalo laskutti matkapäivärahoja seitsemän päivän ajalta, vaikka matka kesti lentolippujen mukaan reilut kolme vuorokautta. Kaikkine kuluineen matka maksoi kirkollisveron maksajille noin 1600 euroa.
Hotelliyöpymistä koskevan kuitin Laajasalo hukkasi.
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/1002852/?shared=1002852-4749f3…
Kommentit (370)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pettynyt. Olen aina tykännyt tästä henkilöstä. Nyt tuntuu, että koko tyyppi on ihan täysi huijari. Juuri sellainen lipevä hurmuri, joka on taitava puhumaan ja manipuloimaan ihmisiä:(
Muista kuitenkin, että mitään todisteita varsinaisista vääryyksistä ei ole. Kyse voi edelleen olla huolimattomuudesta ja huonosta hallintotavasta, ei rahan väärinkäytöstä.
Loppujen lopuksi kyse on aika pienistä asioista. Ilmeisesti korttia on vuoden aikana käytetty reilusti alle kymppitonnilla, ja sillä on maksettu monet lounaat ja tarjoilut, kukkapuskat ja useampi matka. Joten selvästikään mitään oikeaa luksusta mikään ei ole voinut olla, lehdet liioittelevat, kun pääsevät haaskalle.
Mikään luksushotelli maailmassa ei maksa työmatkalaiselle alle 300€ yö, kyse on edullisesta perushotellista.
Kyse on periaatteesta. Kirkko puhuu köyhistä ja elää itse kuin sika pellossa. Kyllä tuo touhu on kaukana vaatimattomuudesta, joka on kirkon opetus
Vierailija kirjoitti:
Olen pettynyt. Olen aina tykännyt tästä henkilöstä. Nyt tuntuu, että koko tyyppi on ihan täysi huijari. Juuri sellainen lipevä hurmuri, joka on taitava puhumaan ja manipuloimaan ihmisiä:(
Miksi olet tykännyt hänestä? Toki liberaali mutta olen aina ajatellut että todella epäilyttävä tyyppi, niin kuin joku aiemmin sanoi "paistaa pitkälle". Itsekin olen kyllä halunnut ajatella että kuitenkin hoitaa asialliset hommat mutta ei taida olla ihan niinkään valitettavasti.
Miksi se on ostellut vain "kukkia, cocacolaa ja samppanjaa" :D
"No taivaanportilla on sellaiset tilintarkastajat, että Laajasalon taakse ei kannata jäädä jonottamaan siinä saattaa joutua seisomaan pitkän aikaa kun setvitään mitä korttia se Teemu on vinguttanut ja kenelle."
IS:n keskustelupalstalsta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet tykännyt hänestä? Toki liberaali mutta olen aina ajatellut että todella epäilyttävä tyyppi, niin kuin joku aiemmin sanoi "paistaa pitkälle". Itsekin olen kyllä halunnut ajatella että kuitenkin hoitaa asialliset hommat mutta ei taida olla ihan niinkään valitettavasti.
Tykkäsin hänestä, koska pidin häntä virkistävänä väriläiskänä.. mutta näin värikästä toimintaa en kaivannut. Tässä jää kohta jo Isä Mitrokin kakkoseksi. Että sellaisia hengen miehiä ja ylevän aatteen edustajia..
Tämä ukko haiskahtaa ihan samalta kuin se Paavo Voutilainen sossussa sekoillessaan
https://murobbs.muropaketti.com/threads/suomen-iljettaevin-ihminen-paav…
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla puoliso ainakin saa olla samassa hotellihuoneessa työmatkalla, jos siitä ei tule lisäkuluja. Eikä siitä tule, hotellit laskuttavat huoneesta, eivät henkilömäärän mukaan.
On ihan normaalia, että valtion johtavilla virkamiehillä on puoliso ulkomaanmatkoilla mukana.
Silloin, jos kyseessä on nimenomaan edustusmatka, voi puolison mahdollisesti ottaa mukaan. Tämä ei ymmärtääkseni mikään edustusmatka ollut.
"Samppanjaa, Flow-lippuja, kukkakimppuja, kaksi lounasta tunnissa..."
Äijähän on kustantanut vähän koko elämänsä seurakunnalla. Oman yrityksen asiatkin ihan sekaisin ja pientä vilppiä siellä täällä koko elämä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005519642.html
Hotellilaskuilla on tapana hukkua silloin, kun huoneessa on yöpynyt myös rakastajatar ja se käy ilmi laskusta.
Juttu senkin paisuu. Varmasti rötösherra itse toivoo, että vitsailtaisiin vain "Cola-Teemusta", mutta ei taida mennä ihan niin. Olis nyt edes hiukan järkeä päässä niin eroaisi välittömästi ja esittäisi katuvaa ja pyytäisi "vilpittömästi" anteeksi.
^ siis jopa rikostutkinta uhkaa, tuo linkki ylempänä
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo festivaali on?
Helsingin Kalasatamassa jo vuosia järjestetty nuorten aikuisten hipsterimusiikkifestivaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin hänestä, koska pidin häntä virkistävänä väriläiskänä.. mutta näin värikästä toimintaa en kaivannut. Tässä jää kohta jo Isä Mitrokin kakkoseksi. Että sellaisia hengen miehiä ja ylevän aatteen edustajia..
Ok, ymmärrän, vaikka olenkin itse aina vieroksunut henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
HÄVYTÖNTÄ. Eiköhän ton äijän jeesustelut ollu nyt tässä. Eroakirkosta.fi
Mua näin seurakunnan työntekijänä vituttaa tuon tyypin kaltaiset torvelot ja sun kaltaiset yleistäjät. Oon taas saanut kuunnella ensinnäkin tätä öyhötystä Facebookissa, että näin taas nähtiin mitä kirkon työntekijät puuhaa. Sori, mutta mitkä "työntekijät", yksi urpoilee ja muut laitetaan samaan kategoriaan? Kuultu on myös "hyviä vitsejä". Tuttu kyseli kaupassa, että milläs kortilla kanttori maksaa. En ole itse edes uskis, ettei ole edes sen puolesta oma lehmä ojassa. Olen ateisti mutta aikoinaan tähän hätäpäissään palkattiin, kun kanttori lähti ja äkkiä piti joku saada, kevyt duuni ja siitä maksetaan niin en oo poiskaan vaihtanut.
Eiköhän se ollu Teemu sit siinä. Luottamus taitaa olla mennyt. Nooh, ei teilata kaveria vielä. Kuunnellaan ensin hänen versionsa ja päätetään sitten.
Korhosen mukaan Laajasalon luottokorttimenoissa on lukumäärällisesti runsaasti ravintoja- ja taksikuluja. Mukana on myös hotellimajoituksia, Flow-festivaalin lippuja, kukkaostoksia, Coca-Colaa ja samppanjaa Alkosta." - täytyyhän kirkkoherran tuntea seurakuntansa ja osallistua Flow-festareille tai Tuska-festareille, kukkaostoksia emme silti ymmärrä ja coca-colaa, paljonko coca cola muuten maksaa tuoppi?
Jos työhön kuuluu luontoisetuna luottokortin vapaa vingutus niin eihän tässä mitään väärää ole tapahtunut. Kismittää vaan se, että moiseenko kirkollisverot menee.
Muista kuitenkin, että mitään todisteita varsinaisista vääryyksistä ei ole. Kyse voi edelleen olla huolimattomuudesta ja huonosta hallintotavasta, ei rahan väärinkäytöstä.
Loppujen lopuksi kyse on aika pienistä asioista. Ilmeisesti korttia on vuoden aikana käytetty reilusti alle kymppitonnilla, ja sillä on maksettu monet lounaat ja tarjoilut, kukkapuskat ja useampi matka. Joten selvästikään mitään oikeaa luksusta mikään ei ole voinut olla, lehdet liioittelevat, kun pääsevät haaskalle.
Mikään luksushotelli maailmassa ei maksa työmatkalaiselle alle 300€ yö, kyse on edullisesta perushotellista.