Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ADHD Lääkkeet ja Seksihalut?!

Vierailija
09.01.2018 |

Hei! Sain adhd dg:n ja seuraavaksi aletaan kokeilemaan lääkitystä. Ongelmana on, että libidoni on jo valmiiksi lähes olematon enkä halua menettää niitä rippeitä joita viel on. Esim. Kaikenlainen hormonaalinen ehkäisy vaikuttaa voimakkasti, ja olen täysin kyvytön seksiin niiden kanssa. Eli siis. Miten teillä muilla (naisilla, miksei miehilläkin) vaikuttaa seksuaalisuuteen esim concerta, voxra yms.? KIITOS!

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
42/62 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita lääkkeitä teillä on samaan aikaan?

Melatoniini nukahtamiseen.

Vierailija
44/62 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin juuri käyttää concerttaa 54mg vai oliko se 53mg mutta stondis lähti kesken menojen ja olen 16v myös nukahtamis vaikeuksia. Ennen käytin elvansea 30mg ja nälkä lähti.

Vierailija
45/62 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirillä pillu kastuu. Nam.

Vuosiin en ole piriä ottanna, mutta nyt kun tässä lukee näitä juttuja ja muistelee sitä kiimaa mikä piristä tulee niin käy sydän jyskäämään ja pillu pyörii mielessä.

Vierailija
46/62 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap meni? Otitko lääkityksen ja miten se vaikuttaa?

Vierailija
47/62 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Lääkityksen olen kylä varmasti ottamassa, sen verta hankalaa elämä on kyllä. Diagnoosikin on jo suuri helpotus. Nyt vain pohdituttaa ainakin tuon seksuaalisuuden osalta, että mitä lääkettä lähtis ekana kokeilemaan? Kertokaa vain lisää kokemuksia!😊

Tulet huomaamaan että Concerta vie niin ruoka- kun juomahalut. Sinun pitää itse katsoa että varsinkin juot säännöllisesti. Sitten se vaikuttaa sydämeen niin että pulssi nousee herkemmin, eli liikunnan joudut melkein jättämään pois. Salin sijasta käyt ne kolme kertaa viikossa tunnin kävelyllä ulkona.

Jos otat lääkkeet aamulla, sinulle tulee myöhään iltapäivällä tai viimeistään alkuillasta tunne että tekee mieli katkoa kyniä. Tee miehellesi selväksi että silloin ei ole hyvä aika riidellä. Jos olet vähintään 3/5-vaimo niin ymmärrät itsekin että lääkkeet aiheuttaa pahan olon, etkä lähde purkamaan sitä muille.

Paskapuhetta. Itse en joutunut jättämään liikuntaa pois Concertan myötä vaan lisäsin, pulssi ei noussut liikaa ja jaksoin paremmin. Tietenkin joutuu kuuntelemaan itseään ja on tapauskohttaista miten oma elimistö reagoi, mutta mikään nyrkkisääntö liikkumattomuus ei ole. Sykemittari on hyvä investointi.

Itse olen sellainen yksilö, jolle tuo lääke sopi ihanteellisesti. Verenpaine laski, ei tullut illalla pudotuksia lääkkeen tehossa ja pystyn keskittymään sen kanssa hyvin. Nyt lääkitys tauolla raskauden takia, ja on ihanaa huomata miten en oo riippuvainen Concertoistakaan.

Seksihalut ei oo onneks laskeneet lääkityksen myötä! Jos huoletuttaa, voit ottaa vaikka arginiinia lisäravinteena niin halut löytyy.

Vierailija
48/62 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Lääkityksen olen kylä varmasti ottamassa, sen verta hankalaa elämä on kyllä. Diagnoosikin on jo suuri helpotus. Nyt vain pohdituttaa ainakin tuon seksuaalisuuden osalta, että mitä lääkettä lähtis ekana kokeilemaan? Kertokaa vain lisää kokemuksia!😊

Tulet huomaamaan että Concerta vie niin ruoka- kun juomahalut. Sinun pitää itse katsoa että varsinkin juot säännöllisesti. Sitten se vaikuttaa sydämeen niin että pulssi nousee herkemmin, eli liikunnan joudut melkein jättämään pois. Salin sijasta käyt ne kolme kertaa viikossa tunnin kävelyllä ulkona.

Jos otat lääkkeet aamulla, sinulle tulee myöhään iltapäivällä tai viimeistään alkuillasta tunne että tekee mieli katkoa kyniä. Tee miehellesi selväksi että silloin ei ole hyvä aika riidellä. Jos olet vähintään 3/5-vaimo niin ymmärrät itsekin että lääkkeet aiheuttaa pahan olon, etkä lähde purkamaan sitä muille.

Paskapuhetta. Itse en joutunut jättämään liikuntaa pois Concertan myötä vaan lisäsin, pulssi ei noussut liikaa ja jaksoin paremmin. Tietenkin joutuu kuuntelemaan itseään ja on tapauskohttaista miten oma elimistö reagoi, mutta mikään nyrkkisääntö liikkumattomuus ei ole. Sykemittari on hyvä investointi.

Itse olen sellainen yksilö, jolle tuo lääke sopi ihanteellisesti. Verenpaine laski, ei tullut illalla pudotuksia lääkkeen tehossa ja pystyn keskittymään sen kanssa hyvin. Nyt lääkitys tauolla raskauden takia, ja on ihanaa huomata miten en oo riippuvainen Concertoistakaan.

Seksihalut ei oo onneks laskeneet lääkityksen myötä! Jos huoletuttaa, voit ottaa vaikka arginiinia lisäravinteena niin halut löytyy.

Se on sinun kokemuksesi. Minulla lääke vaikutti pulssiin ja verenpaineeseen sen verran että jätin intensiivisen liikunnan pois ja käyn nykyään lähinnä kävelyillä.

Vierailija
49/62 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voxra nostaa seksihaluja.

Voxran väitetään nostavan seksihaluja, mutta joillekin käyttäjille on tullut tästä lääkkeestä päinvastainen reaktio eli he ovat menettäneet seksuaalisen halukkuutensa jopa pysyvästi. SSRI, SNRI -ja antipsykoottiset lääkkeethän tätä tekevät tunnetusti, eli leikkaavat mm. tunnehuippuja ja alentavat libidoa jopa huomattavasti. Kuvaan kuuluu myös orgasmikyvyttömyys. Osalla käyttäjistä ongelma on jäänyt pysyväksi. En tiedä, että kuinka AD/HD-lääkkeet vaikuttavat seksuaalisuuteen. Itselleni Concertasta ei ollut kerta kaikkiaan mitään hyötyä, olin sitä käyttäessä ihan totaalinen hermoraunio. En kyennyt pysymään paikallaan hetkeäkään, mieleni laukkasi lujaa, olin todella hermostunut koko ajan. Rentoutuminen ja asioihin keskittyminen tätä lääkettä käyttäessä oli mahdotonta. Myös yöuneni kärsivät sen takia, joten ei jatkoon. Osa meistä ihmisistä on niin herkkiä kaikenlaisille lääkeaineille, ettemme vain yksinkertaisesti voi käyttää mitään tällaisia valmisteita, koska saamme niistä pahoja haittaoireita. Minulle jäi pysyviä haittoja mm. seksuaalisuuden osalta erinäisten psykiatristen lääkkeiden käytön takia. Se riski on olemassa, ja se kannattaa tiedostaa. Lääkärit eivät todellakaan sano sanallakaan mitään näistä.

Vierailija
50/62 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä Concerta vaikuttaa potenssiin. Onko naisilla samankaltaista juttua, eli kostuuko yhtä helposti kun normaalisti?

Vierailija
51/62 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun kokemuksesi. Minulla lääke vaikutti pulssiin ja verenpaineeseen sen verran että jätin intensiivisen liikunnan pois ja käyn nykyään lähinnä kävelyillä.

Näinpä, nämä vaikuttavat hyvin yksilöllisesti. Siksipä ihmettelen, miten joku antaa netissä suoran ohjeen ihmiselle jota ei edes tunne. Joillakin liikunta vaikeutuu, joillakuilla helpottuu, mutta se selviää vasta kokeilemalla.

Vierailija
52/62 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavaa nykypäivänä on se että ihmiset toimivat lääkkeiden koekaniineina. ADHD -lääkkeet, kuten masennuslääkkeetkin toimivat YKSILÖKOHTAISESTI, kukaan lääkäri ei voi ennustaa, miten toimii, ja kenellä toimii, millainen määrä, millaiset sivuvaikutukset. Hyvässä lykyssä joudut käymään läpi koko kattavan masennuslääke repertuaarin, sekä sen lisäksi hieman ahdistukseen rauhoittavia, nukahtamiseen liuta erilaisia lääkkeitä sivuvaikutuksineen kokeiluun toinen toisensa jälkeen, ja vielä pisteenä i:n päälle testiin vähän adhd -lääkkeitä.

ADHD -lääke vaikuttaa aivoihin, joten kyllä, se voi vaikuttaa myös seksihaluihin, aivan kuten masennuslääkkeetkin. Tutkailkaa itse tuntemuksianne, kirjatkaa asioita ylös, puhukaa, ottakaa asioista selvää, kuunnelkaa itseänne ja muita, tehkää omat valintanne oman elämänlaadun parantamisen eteen. Omaseuranta ja havannointi on kaikista paras. Sinä itse tiedät mitä tunnet, mitä koet, osaat parhaiten määrittää miten lääke vaikuttaa, onko siitä haittaa vai hyötyä. Aina ei kannata myöskään lääkärin sanaan luottaa, sillä valitettavasti, he eivät pääse päänne sisään.

Toisilla lähtee halut, toisilla lisääntyy, toisilla ei ole ennenkään ollut nälkä tai jano, eikä ole lääkityksen aikanakaan, tai sitten käykin niin että humpsis! Syöt säännöllisesti ja terveellisesti, vaikka ei ole nälkäkään! Silloinhan se lääke auttaakin juuri kuten kuuluu, ja adhd diagnoosisi on oikea. Muistat syödä, kykenet keskittymään senkin verran, että oikeasti muistat syödä! HYVÄ!

Oikealla diagnoosilla, oikealla lääkityksellä ja lääke määrällä ei ADHD -lääkkeen kanssa pitäisi olla nukahtamiseen auttavaan tabuun tarvetta illalla. Päinvastoin, nukut paremmin.

Myös epäterveelliset elämäntavat olisi syytä laittaa kuntoon, ja katsoa millainen vaikutus niillä on herras- ja rouvasväen kadoksissa oleviin seksihaluihin, uniongelmiin ja adhd oireisiin. Alkoholin ja muiden päihteiden käyttöä ja vaikutuksia, stressitekijöitä omassa elämässä kannattanee myös pohdiskella.

Vierailija
53/62 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metyylifenidaatti ja bupropioni aiheuttavat pikemminkin "pirikiimaa". Varovasti mammat noiden douppien kanssa. ;)

Mulla on molemmat eikä ne mitään tuollaista aiheuta. T. Nainen

Vierailija
54/62 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 prosentilla adhd potilaista adhd lääkkeet toimii, sekä se on ERITTÄIN YKSILÖLLISTÄ _miten_ ne toimii just sinulla.

Eli tää kysely yms on ihan outo, koska ei me voida tietää mikä sulle käy? Ja miten ne toimii ja millä annoksella..

Mulle kokeiltiin ekana medikinettiä ja jo 30mg auttaa minua.

Kaverini on kokeillut 4 eri lääkettä, hänellä ei toimi mikään millään lailla.

Hänen miehellään toimi kolmas lääke.

Vierailija
55/62 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sairaus!!! Ja mikä on typerintä ikinä alkaa kettuilemaan jostain kirjoitusasusta... Kuule Pera, siihen adhd:n liittyy voimakkaasti myös dysgrafia.... :''DDD

Vierailija
56/62 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
57/62 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosittelisin joogaa ja jättäisin kaikki muut "lääkkeet" pois.

Tai joogaa lääkkeiden kanssakin, jos lääkkeet vaikuttavat sinusta itsestäsi tärkeiltä.

Vierailija
58/62 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pirikiima. Ehkä ennemmin tirrimulkku.

Vierailija
59/62 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Concerta ei ole vaikuttanut minulla seksihaluihin. Mutta olen sen vaikutuksen alla enemmän kirjanpitäjämäinen "edetään järjestyksessä ja suunnitelmien mukaan" -tyypp, kun taas ilman concertan vaikutusta mennään aika lailla vapailla sovelluksilla. orgasmit ovat ehkä voimakkaampia ja useampia kuin concertalla. concertassahan on se hyvä puoli ette ole kovin pitkävaikutteinen lääke ja kun se yleensä aamulla otetaan, niin iltapäiväsä ollaan jo omilla neurokemioilla.

en ole concertassa huomannut mitään pitkän aikavälin muutoksia tässä suhteessa, tai muussakaan. se toimii minulla ainakin hyvin juuri siihen, että onnistun keskittymään töihin ja opiskeluihin päivän ajan.

sanoisin, että kannattaa kokeilla ja kokeile ennakkoluulottomasti: tai ainakin itse antaisin itselleni tuollaise neuvon, jos nyt ensimmäistä kertaa lääkkeita kokeilisin. Ettei sitten toisten ihmisten kokemukset samasta lääkkeestä saa aikaan omassa mielessä liian isoja varjoja tai - odotuksia. kokeilemalla selviää yksilölliset vaikutukset ja jos joku lääke alentaa libidoasi, niin tuskin vaikutus pysyväksi jää.

Vierailija
60/62 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metyylifenidaatti ja bupropioni aiheuttavat pikemminkin "pirikiimaa". Varovasti mammat noiden douppien kanssa. ;)

Mulla on molemmat eikä ne mitään tuollaista aiheuta. T. Nainen

Ei mullakaan. Tuo pirikiima tulee varmaan vaan neurotyypillisille narkkareille.