Paljonko teidän itsetehty lounas töihin maksaa?
Onko 3 euroa paljon? Laskin juuri, että itselläni tulee tämän viikon lounaat maksamaan suunnilleen tuon per päivä. Lounaspaikassa se maksaisi 8 euroa, joten tuleehan tuossa vähän säästöä verrattuna jos kävisin päivittäin ulkona syömässä. Eineslounaat maksaa myös pari-kolme euroa.
Kommentit (21)
Juuri tein loppuviikoksi evästä. Maksoi n. 7,50 ja siinä on kolmen päivän eväät.
Olen syönyt eväitä töissä yli 30 vuotta. Ehkä kerran tai kaksi kuukaudessa käyn jossain lounaalla kun muita on menossa ja sopii aikatauluihin.
Mulla oli aiemmin sääntönä että eväs saa maksaa max 2 euroa annos. Nyt olen vähän lipsunut käytännöstä ja vielä 2,5 on ok. Kolme olisi minulle vähän liikaa, mutta varmaan monen muun mielestä ei mitenkään erityisen paljon. Eineksiä en osta juurikin korkean hinnan (ja yleensä myös naurettavan pienen annoskoon) takia, itse tekemällä saa halvinta.
Haen ärrältä paninin. En viitsi kantaa eväitä messissä.
Vaikea sanoa, kun otan yleensä evääksi sitä mitä edellisen päivän ateriasta on jäänyt. Ei se koskaan monta euroa maksa, vaikka mitä sisäfilettä olisi.
0,79e kermapurkki lidlistä, riittää kaksi päivää. Reilu 2e voipaketti, riittää moneksi päiväksi, kun käyttömäärä per päivä on 20g.
Teen yleensä sämpylän margariinilla ja juustolla. Maksaisiko ainekset euron? Se ei kyllä ole kovin täyttävä lounas. Toisinaan käyn työpaikan kahvilasta ostamassa kalliilla salaatin ja kahvin, 12 euroa yhteensä.
Lounaspaikassa saa syödä ja juoda napansa täyteen 9-10€. Usein tulee ahdettua sikana, eli kiloja kertyy.
Jos ostat kaupasta einesruoan, juoman ja jälkkärin niin menee about 7€ Ja jää nälkä. Okei, ehkä terveellisempää.
Osta joku patonki tai kaupan delistä itse koottava salaatti, 5-7€. Vehnäpullan syöminen nyt ei oo kovin fiksua.
Kotiruoan ottaminen edellyttäisi että joku tekisi sen kotiruan. Eli joudut joka toinen päivä kokkailemaan ja sekös vituttaa jos et ole ruoanlaittoihmisiä.
Olen ratkaissut ongelman syömällä toisinaan töissä jonkun einesmakaronilaatikon ja hedelmän, sitten toisinaan käyn lounaalla ravintolassa, ehkä kerta pari viikossa.
Ruispala, siivut kinkkua ja juustoa, salaatinlehti ja halvin viili. Näillä menty vuosia eikä maksa paljoa. Kahvit saa töissä ilmaiseksi.
3 - 24 euroa. Riippuu mitä otan mukaan.
Sinkkumies
Se pelkkä itsetehty ruoka-annos kustantaa mulla 1,30 eurosta noin reiluun kahteen euroon mutta toki itse otan vielä päälle hedelmän tms. niin tuohon kahden kolmen euron välille tulee hinta.
Ei paljon, muutama ruisleivän pala jossa päällä lauantai makkaraa ja juustoa.
Vierailija kirjoitti:
0,79e kermapurkki lidlistä, riittää kaksi päivää. Reilu 2e voipaketti, riittää moneksi päiväksi, kun käyttömäärä per päivä on 20g.
Karppaajan eväät?
Otan yleensä aina mukaan edellisen päivän kotiruokaa joka yleensä on esimerkiski kasvissosekeittoa, risottoa, lasagnea, kanasalaattia tmv. Ison satsin yksi annos maksaa ehkä 1,5 euroa, riippuen tietysti ruokalajista. Lisäksi otan jogurtin (0,5 €), voileivän (0,50 €) ja hedelmän. Joskus lisäksi jotain ekstraa kuten pullaa, pähkinöitä, suklaapatukan kotoa tmv. Yhteensä varmaan siis työpäivän lounaat ja välipalat maksaa juuri tuon 3 euroa päivässä tai enemmän. Se on kuitenkin huomattavasti enemmän kuin ostolounas, jonka meidän työpaikalla saa 6-10 eurolla.
pari kymppiä/päivä, jos kaupasta hakee. Siksi tuleekin usein käytettyä työpaikkaruokalaa. Saa kympillä keskipäivän ruuat ja lisäksi muutama euro aamukahville ja muutama euro iltapäiväkahville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karppaajan eväät?
Jep.
Aamu- ja iltapäiväkahville teen juustovoileivät. Lounaaksi teen mikrokaurapuuroa, lisäksi viili ja joku hedelmä. Eipä noista paljon yli euroa tule. Töiden jälkeen pitää tehdä kotona ruoka, joten kahta isoa ateriaa en viitsi syödä. Töissä lähin ruokapaikka on monen sadan metrin päässä, joten puolen tunnin ruokiksella syöminen menisi hotkimiseksi, kun jonottamiseenkin menee minuutteja.
Joillain työpaikoilla saan ilmaiset ruoat talon puolesta ja niissä missä en saa niin en syö työpäivän aikana eli 0€/pvä.
1-2 euroa. Tällä viikolla tein kanawokkia (kananfileesuikaleet 1,2 euroa Prisman -60% alesta), wokkivihanneksia 0,89 senttiä. Lisäksi riisiä, riisiannoksen hinta ehkä 10 senttiä. Wokista tuli kolme ateriaa eli yhden lounasannoksen hinta 80 senttiä, lisäksi appelsiini 25 senttiä.
Nettopalkkani tässä kuussa 1500 euroa, ei paljon lounasravintolassa syödä. Tosin en koe ruoanlaittoa vastenmielisenä, itselleni se on lähes terapiaa ja teenkin eväät mielelläni.
Syön töissä ilmaiseksi (henkilökuntaetu) ja asiakkaat maksaa lounaasta neljä euroa. Edellisessä paikassa maksoi kaksi euroa.
yleensähän lounaat tuppaa maksamaan 8-12 euroa.
Että tuossa valossa sun eväät on ihan järkevän hintaiset.