Voiko aikuisille "määrätä" älypuhelinparkin? Tapaamme ystäväporukalla pitkästä aikaa
Tuli mieleen tuosta toisesta samanmoisesta keskustelusta.
Eli me kuusi naista tapaisimme kaikki yli 3 vuoden tauon jälkeen (niin että olisimme kaikki kerralla koolla)
Tiedän että muutama ystävä on sellainen, että tekstaa/soittaa kultsilleen 2-3 kertaa tunnissa, muutama selaa instaa/muuta somea, yksi ottaa kaikesta ja kaikista kuvaa puhelimellaan. Yksi on minun lisäkseni sellainen joka ei roiku puhelimessaan. Hänen kanssaan olen pääasiassa järjestänyt tämän tapaamisen.
Olisiko kamalaa, jos vaikka tapahtumapaikan ovella lukisi "pidäthän puhelimesi äänettömällä ja laukussa kiitos"
Haluaisin kerrankin oikeasti keskustella kunnolla kuten aikaan ennen älypuhelimia.
Miten reagoisit itse tuollaiseen?
Minusta on epäkohteliasta olla nenä kiinni puhelimessa tapaamisessa, mutta mielestäni on myös epäkohteliasta kieltää aikuisia ihmisiä koskemasta puhelimeensa tai olla katsomatta jotakin. Minun pitää aika usein tarkistaa asioita puhelimestani, koska laitan sinne kaikki asiat ylös, jotta muistan ne tehdä, en kuitenkaan rullaile turhuuksia, katson mitä piti ja puhelin pois. Olen myös itse sanonut omille vierailleni ihan suoraan, että on aika hassua, kun nähdään pitkän ajan kuluttua ja katselet vain facebookia/instaa tmv. Sujahtaa puhelin kyllä äkkiä pois, monilla ihmisillä on vain pinttynyt tapa tuosta.