Vihdoinkin opin tuntemaan vihaa ex:ä kohtaan:/
Erosta on aikaa 2,5 vuotta. Tätä ennen kaikki on mennyt hyvin, olemme pystyneet sopimaan asioista. Olen antanut anteeksi jopa sen, että mua kusetettiin elatusmaksujen määrässä. Olin kuitenkin tyytyväinen siihen mitä sain. Ex on saanut kutsun lasten juhliin kotiini..
Mutta nyt en voi tuntea, kuin vihaa lasten isää kohtaan. Taistelen sitä vastaan, että en näytä tunteita lapsille. En halua häntä lähellekkään kotiani. Viikon päästä neuvottelut lastenvalvojalla ja ahdistaa olla samassa tilassa hänen kanssaan.
Tilanne alkoi siitä, että hän maksaa pientä elatusmaksua, koska huijasi tulojaan. Hyväksyin summan kuitenkin, koska sovittiin, että hän maksaa puolet lasten harrastuksista. Nyt ilmoitti, että ei enää maksa, vaan harrastus jota en yksin pysty millään rahoittamaan pitää lapsen lopettaa.
Mää oon nyt yrittänyt keksiä keinoja millä voisin rahoittaa harrastuksen. Minun tulotietoja on tsekkailtu ja arvioitu tuloja ja menoja, eikö tän per.. ele pitäis mennä toisinpäin. Mää olen kuitenkin se joka on maksanut oman osuuden ja nyt jo 300€ isällekkin määrättyjä maksuja.
Oon niin täynnä tuota äijää, joka ei ajattele lapsen parasta. Jos jotain positiivista tästä etsii niin nyt voin sanoa, että olen päässyt erosta yli. Onneksi olen löytänyt ihanan miesystävän rinnalle, joka jaksaa kuunnella ja tukea. Muuten en varmaan jaksaisi tätä.
Sori, varmaan tosi sekavaa tekstiä, mutta yöunetkin on jäänyt tosi vähälle lähiaikoina, joten ajatusten kulku on mitä on.. Kiitos kuitenkin, että sain avautua.
Kommentit (27)
Ja lastenvalvoja ei voi pakottaa mihinkään. Kaikki sopimukset siellä on teidän vanhempien keskisiä sopimuksia. Joudut viemään asian käräjille ja käyttää sitä oikeusapua.
Minulla eksä ei suostunut tekemään mitään sopimusta ja lastenvalvoja vain nosteli olkiaan. Eikä edes neuvonut käräjistä ja oikeusavusta. Niinpä mulla ei ole lainkaan sopimusta.
Vierailija kirjoitti:
Viha on normaalia erossa ja kuuluu juuri tuohon irti pääsemiseen. Se on yksi vaihe ja täytyy käydä läpi että pääsee sitten kokonaan tuollaisista tuntemuksista ja voi jatkaa elämää.
Tiedoksi, mitä en itse tiennyt tuossa tilanteessa. Elatusmaksuja käräjöidessä asianomistaja on lapsi, ja hänhän on varaton, että saa ilmaista oikeusapua kunnalta. Soita heille ja kysy.
Tän olen huomannut, että nyt en enää haikaile vanhaa elämää takas. Oikeastaan tän vihan tunteen myötä, vasta rakkauden tunteet loppuivat ex kohtaan.
Kattelin jo jotain puhelinnro oikeusavusta, mutta en oikein tiennyt mihin olisi pitänyt soittaa ja kysyä asiasta? Ap
Sympatiat sinun puolellasi, mutta pakko sanoa: tuo on aivan tolkuttoman kallis harrastus. Eihän tuollaista pystyisi moni pariskuntakaan maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko se harrastus kustantaa vuodessa ja paljonko teidän nettopalkat on?
Harrastus maksaa lähes 2500€/v. Minun nettopalkka 1300€/kk+ asumistuki 250€/kk, lasten isän nettopalkka 2400€ kk.
Minusta tuo harrastus on liian kallis. Paremmin tienaavillakaan perheillä ei ole varaa tuollaisiin harrastuksiin tai silloin tingitään jostain tietoisesti ja sen täytyy olla kaikkien valinta. Olen pahoillani, mutta olen miehesi puolella ihan tuohon faktaan nojaten.
Voit soittaa kaupunkisi oikeusaputoimiston vaihteeseen ja kertoa tilanteen, auttavat kyllä sinut eteenpäin.
Varaudu pitkiin käsittelyaikoihin. Mutta odottaminen kannattaa ja asia ratkastaan lasten edun mukaisesti.
Mites voisko nyksästä saada vähän hynää ulos?
Ja jos lastenvalvoja ei auta ja kerro, niin googleta: ohje elatusavun laskemiseen. Sen kun lukee, niin siellä sanotaan että lapsen elatukseen lasketaan myös harrastus, joka on alettu jo silloin kun vanhemmat on yhdessä päättäneet siitä. Tai muuten molempien vanhempien suostumuksella. Eli jos mies on ollut alkamassa lapsen harrastusta niin se kuuluu lapsen normaaliin elämään.
Myös lapsen osuus asumisesta lasketaan mukaan, mikä ainakin minun miehellä otti koville. Olisi halunnut nähdä minut tiukoilla.