Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Olen ihastunut toiseen naiseen, mitä teen?

Pettääjajättääkkö
09.01.2018 |

Olen 32v perheen isä ja olen ollut avioliitossa vaimoni kanssa pian 11 vuotta. Suhteemme on ollut melko myrskyisä ja meillä on ollut monenlaisia, terveydellisiä ja taloudellisia ongelmia. Nuo ongelmat ovat helpottuneet huomattavasti viimeisen kahden vuoden aikana muunmuassa pariterapian avulla. Suhteemme on nykyään melko tasainen ja seksielämäkin sujuu paremmin kuin koskaan. En kuitenkaan koe saavani vaimolta rakkautta niin paljon kuin sitä kaipaisin. Hän ei esimerkiksi käytännössä koskaan kerro oma-aloitteisesti että rakastaa minua tai ei vaikka suutele minua oma-aloitteisesti eikä ole myöskään seksin suhteen aloitteellinen. Minusta tuntuu, että minä olen vastuussa meidän parisuhteesta, jos en olisi näin tunteellinen ihminen, olisimme lähinnä kavereita ja kämppiksiä.
Meillä on kolme lasta 3-10 ikäväliltä. Vaimo aloitti syksyllä työt ja sen jälkeen olen hoitanut käytännössä kaikki kotityöt, pyykit, ruoanlaitot, siivoukset, lasten kouluunlaitot ja hoitoonviennit. Vaimoni työaika on 7-15 ja minä työskentelen yrittäjänä kotoa käsin. Arki sujuu ihan ok, vaikka olen välillä aika väsynyt kun teen kaiken. Viikonloppuisinkin herään aina lasten kanssa aikaisin että vaimo saa nukkua koska herää viikolla joka aamu kuudelta ja minä seitsemältä.
Hoidan myös lasten lääkäri, neuvola, hammaslääkäri ja päivystyskäynnit.
Viime viikon maanantaina menin nuorimman kanssa päivystykseen koska oli kuumetta ja korva kipeänä. Olin valvonut hänen kanssaan 3 yötä todella vähillä yöunilla. Otin vuoronumeron ja menin aulaan istumaan ja poika meni leikkipaikalle. Heti minun jälkeeni sinne tuli pienen pojan kanssa uskomattoman kaunis nuori nainen, joka heti tervehti reippaasti ja hymyili minulle. Aloimme jutella niitä näitä ja lapsemme alkoivat leikkiä keskenään. Päivystyksessä oli ruuhkaa ja jouduimme odottamaan lääkärille pääsyä yli kaksi tuntia. Aulassa oli välipala-automaatti, josta tämän nuoren naisen poika kyseli saada jotain syötävää. Tämä nainen kertoi pojalle että automaatti toimii vain kolikoilla eikä hänellä ole kolikoita mukana. No, minulla sattui olemaan niin ostin sieltä sekä omalle että hänen pojalleen syötävää. Meillä riitti todella hyvin juttua, yhdistävänä tekijänä muunmuassa se, että molempien lapset ovat lievästi kehitysvammaisia erityislapsia. Pitkiä katseita, hymyä ja läppää lensi molemmin puolin. He menivät ensin lääkärille (vaikka tulivat meidän jälkeen) ajattelin, että tapaammekohan heitä enää koskaan ja tuli sellainen haikea tunne. No, kun me pääsimme lääkäriltä pois, he istuivat kuitenkin vielä aulassa, ulkovaatteet jo päällä. Ulkona satoi lunta ja oli todella kylmä tuuli. Hän siinä kertoi että aika haasteellista lähteä kotiin kävelemään yli kahden kilometrin matka, koska oli tullut lastenrattaiden kanssa kävellen koska ei omistanut autoa. No, minä tarjouduin viemään heidän kotiin. Kodin pihalla, kun nostin rattaat peräkontista ja olin lähdössä, tämä nainen ojensi kätensä, esitteli itsensä nimellä ja kiitteli kovasti ja kysyi voisinko ottaa hänen puhelinnumeronsa ja laittaa tilinumeron että hän voi maksaa nuo pienet välipalaostokset takaisin, kieltäydyin kohteliaasti ottamasta rahaa vastaan. Pitkien katseiden jälkeen toivotimme hyvää jatkoa ja lähdin ajelemaan kotia kohti. Oli todella haikea fiilis. Kirosin itseäni etten ottanut hänen numeroaan, samalla muistuttelin itselleni että ei, minä olen varattu mies. jatkuu:

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän me kaikki aina välillä ollaan. Onneksi menee ajastaan ohi.

Vierailija
62/62 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin, tämä on miehen kirjoittama teksti. Oletko kuullut että miehetkin saattavat olla vaikkapa yksinhuoltajia ja tehdä kaikki työt? Tehdä ruokaa? Pestä pyykkiä? Ja olen kaikkea muuta kuin femiininen mies.

Laitoin tälle naiselle seuraavanlaisen viestin:

Moi. Olen tullut siihen tulokseen, että on väärin sekä vaimoani että sinua kohtaan että jatkamme yhteydenpitoamme. Olen ihastunut sinuun ja olisi varmasti hienoa viettää kanssasi aikaa, mutta koen että se on väärin, koska rakastan vaimoani ja lapsiani. Toivon sinulle ja lapsellesi kaikkea hyvää.

Hän vastasi olevansa pahoillaan jos on aiheuttanut mielipahaa, mutta ei voinut olla lopettamatta itse koska tunsi suurta vetoa minuun ja hänestä oli kiva tutustua koska hänellä ei juurikaan ole ystäviä tai kavereita paikkakunnalla. Ja kertoi ymmärtävänsä sen, ettei voida jatkaa edes ystävinä koska ihastuminen on ollut molemminpuoleista.

Tein kuten suunnittelin. Ostin pullon kuoharia, mistä vaimo tykkää ja lämmitin saunan. Kerroin saunassa koko jutun. Vaimo oli aluksi hyvin ylättynyt ja pettyneen oloinen, mutta ymmärsi nopeasti että tein hienosti kun lopetin "jutun" lyhyeen ja kerroin vaimolleni itse mitä oli tapahtunut. Ja kerroin että lopetin, koska rakastan häntä ja perhettäni. Kävimme koko elämästämme pitkän ja hyvän keskustelun ja vaimoni ymmärsi varmasti asioita suhteestamme mitä ei ole aiemmin ymmärtänyt. Ei, emme rakastelleet koska vaimollani alkoi menkat :)

Mutta ei se ihastumisen tunne tätä naista kohtaan ole minnekään kadonnut. Olo on hyvin surullinen mutta samalla olen onnellinen siitä, että päädyin varmasti oikeaan ratkaisuun ja ajoissa, ennen kuin juttu olisi aiheuttanut enemmän tuhoa.

Kiitos kaikille tuesta ja ymmärryksestä, kiitos myös trolleille, tietäjille ja sohvaperunoille, saitte minut nauramaan ja hymyilemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi