Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit/-isät! Minkälainen päivärytmi teillä on arkisin?

Vierailija
08.01.2018 |

Ja minkä ikäinen/ikäisiä lapsi/lapsia on seurana?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vakio tuo näköjään, kun lapsesta on opetettu tissitakiainen niin ei yöunetkaan maistu. Kukin tyylillään. Itse arvostan hyviä yöunia enemmän kuin superäiti leimaa siitä että silmäpussit roikkuen imetään yli 1v lasta pitkin yötä.

Meidän esikoisella jäi yösyötöt kertaheitolla reilu 1v kun iltapuuro alettiin keittää täysmaitoon. Jos olisimme tajunneet lisätä vesipuuroon rasvaa, olisi yösyötöt saattaneet loppua jo aiemmin. Yöheräilyt kesti aina kaksivuotiaaksi asti, kunnes jätimme maidon pois ja puurot keitimme laktoosittomaan täysmaitoon. Lääkäriltä saimme vastikään laktoosi-intoleranssidiagnoosin.

En kokenut, enkä koe vieläkään olevani mikään superäiti vaikka imetinkin yli yksivuotiasta ja hoidin yöheräilyt huudattamatta lasta yksin huoneessaan nukahtamiseen asti. Ei tarvitse sinunkaan minua leimata, ihan ajattelen lasteni parasta tehdessäni heidän elämäänsä vaikuttavia päätöksiä. Sinä saat valita omat yöunesi, jos se sinusta tekee paremman äidin. Toiset jaksavat väsymystä paremmin kuin toiset, ei siinä sen kummallisempaa.

Vierailija
22/25 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotias

10-11 noustaan ylös, lapsen puuro ja äidin kahvi

12 lähdetään perhekerhoon

15 lähdetään kotiin, päikkärit joko ulkona matkalla kotiin tai vasta kotona

Kotona olemista

21 lapsi nukkumaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän arki on tällä hetkellä oikeasti todella kivaa ja nautin siitä kovasti. Yksi valvomis - ja kiukkuvaihe on takana ja nyt saadaan nauttia (ainakin hetken) tasaisesta vaiheesta.

Mukana menossa on siis lapsi 11k ja töissä käyvä mies. Arki on aika iltapainotteista miehen työn vuoksi, hän ja lapsi saa enemmän yhteistä aikaa tällä järjestelyllä.

8.30 Mies lähtee töihin.

9.30-10 Minä ja lapsi heräillään.

10-11 Heräillään, pötkötellään, syödään aamiaista ja puetaan vaatteet.

11-13 Lähdetään jonnekin (esim kauppaan, kirjastoon, ostoksille, puistoon ja muutaman kerran viikossa uimaan) Lapsi yleensä kotimatkalla torkahtaa.

13-14 Laittelen ruokaa, lapsi on seurana keittiössä, jos on kovin nälissään niin laitan hänet sormiruokailemaan pöydän ääreen. Syödään lounas.

14-16 Lapsen päikkärit. Joskus nukahdan itse myös hetken. Muuten teen käsitöitä ja katselen telkkaria.

16-16.30 Päikkäreiltä heräilyä ja välipalaa.

16.30-18.30 Käydään usein kärrykävelyllä minun isovanhempien tai miehen vanhempien luona. Kotimatkalla lapsi torkahtaa.

18.30-19 Ruoanlaittoa valmiiksi, mies tulee kotiin. Syödään päivällinen.

19-21.30 Ihan vain hengailua yhdessä ja perinteistä sohvan kulutusta. Joskus saatetaan käydä iltauinnilla tai kaupassa.

21.30-22.30 Lapsen iltatoimet ja iltapala.

22.30-23 Lapsi nukahtaa.

00.30-01.30 Minä ja mies mennään nukkumaan.

Vierailija
24/25 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v.

Klo 5 herätys. Töihin.

Klo 8 töistä, mies lähtee töihin. Lapselle ja itselle aamupalaa.

Aamupäivällä ulkoilu, asiointeja, kaupassakäyntiä..

Klo 11-12 lounasta, päiväunet.

Klo 14 välipalaa, oleilua, kotitöitä, päivällisen valmistelua.

Klo 16 mies tulee töistä, minä lähden töihin. Mies ja lapsi syövät päivällistä, minä syön sitten kun tulen töistä.

Klo 19 noin töistä kotiin.

Klo 20 iltapalaa, iltapesut ja lapsi nukkumaan.

Klo 23-00 nukkumaan.

Mummo on nyt meillä "evakossa" remontin takia niin pääsen aiemmin illalla töihin ja aiemmin töistä pois. Helpottaa muutenkin arkea.

Vierailija
25/25 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean myöhään monen lapset nukkuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi