Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan käynyt gynekologilla

Vierailija
08.01.2018 |

Olen 27-vuotias nainen, enkä ole koskaan käynyt gynekologilla. En ole aiemmin ollut kovinkaan seksuaalisesti aktiivinen, ja olin esim. papa-kokeen aikana ulkomailla, eikä ole vaan ollut tarvetta käydä. Pitäisikö?

Pari vuotta olen asiaa miettinyt, mutta jotenkin hävettää mennä, kun en ole koskaan käynyt. Kysytäänkö siellä sitä? Tajuavatko, etten ole aiemmin käynyt. Taidan kyllä sanoa vaan suoraan, siinäpähän sitten tuomitsee jos haluaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis gyneneitsyt. :D

Vierailija
2/23 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä gyne näkee sen oletko jo korkattu edellisillä käynneillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 40v enkä ole koskaan käynyt gynellä. Enkä sisätautilääkärissä, enkä neurokirurgilla, enkä ihotautilääkärillä jne. Kun ei ole ollut tarvetta. 

Vierailija
4/23 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinetti poistettu kirjoitti:

Ai näkee vai? Miten? Mitä gynekologissa edes tehdään rutiinitarkastuksessa, tarkistetaan vaan alapää? :D 

Tarvitsisin siis kyllä myös ehkäisyn, kun olen nyt vakituisessa suhteessa. Mutta siihenhän tuskin gyneä tarvitsee.

Vierailija
5/23 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynet tekee sinne merkinnät vähän samaan tapaan kuin Jehovan todistajat ovelta ovelle kiertäessään. Sen mukaan seuraava sitten valmistautuu tutkimuksiin.

Vierailija
6/23 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sinetti poistettu kirjoitti:

Ai näkee vai? Miten? Mitä gynekologissa edes tehdään rutiinitarkastuksessa, tarkistetaan vaan alapää? :D 

Tarvitsisin siis kyllä myös ehkäisyn, kun olen nyt vakituisessa suhteessa. Mutta siihenhän tuskin gyneä tarvitsee.

Gyne poistaa ekalla kerralla ns. karstat pois. Seuraava gyne näkee toisen gynen puumerkin sieltä, siitä ne tietää että on käyty.

Vierailija
7/23 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkaako ne gynet sinne jalkoväliin kynällä että Tohtori <nimi> was here?

Vierailija
8/23 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( älkää nyt kiusatko!

Vierailija
9/23 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten opin käymään gynellä? Tarvitsin ehkäisypillerit ja sitä se sitten lähti ja tuli tavaksi käydä.

Vierailija
10/23 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkkaako ne gynet sinne jalkoväliin kynällä että Tohtori <nimi> was here?

Kyllä he tatuoivat omat puumerkkinsä sinne. Mulla on esim. yks gyne tehnyt graffitin sinne nimestään.

Vierailija
11/23 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään oo käynyt koskaan ja olen 25-vuotias. Onko siellä käytävä, jos ei ole syytä...? 

Vierailija
12/23 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Kävin viime syksynä ekan kerran gynellä, ja juuri 27-vuotiaana. Mulle sattui tosi mukava ja kokenut naisgyne, eikä hän todellakaan tuominnut kun sai tietää mun olevan gyneneitsyt :D

Mulla ei ole ollut kuin yksi seksipartneri eli nykyinen mieheni, ja kondomiehkäisy on käytössä. Gynellä käynti ei ollut mitenkään paha kokemus, eikä papa-kokeen ottaminen tuntunut juuri miltään. Jos ei ole mitään oireita, ei ole seksuaalisesti aktiivinen tai käytössä on kortsu, niin seulonnoissa käynti riittää. 

Vierailija
13/23 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään urekologilla.

Vierailija
14/23 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään urekologilla.

Engkä miekää anallogilla.

Vierailija
15/23 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istahda värikopiokoneen päälle, tulosta kuva alapäästäsi ja laita se sähköpostin liitteenä se gynelle!

Vierailija
16/23 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mene ihan rauhassa. Hyvä siellä gynekologilla on kerran käydä, vaikka ei olisi varsinaista "syytäkään".

Sanot, että olet ensi kertaa gynekologin vastaanotolla (on täysin normaalia, että 27-vuotias menee ensimmäistä kertaa), jotta hän osaa kertoa sinulle (tavallista perusteellisemmin), miten olla ja mitä hän tekee. Niin tein aikoinani itsekin, ja fiksu veto oli.

Sitten vaan noudatat ohjeita ja yrität rentoutua niin, ettet jännitä lihaksiasi. Gynekologi tekee sinulle sisätutkimuksen. Se ei satu. Lisäksi hän ehkä tutkii rintasi.

Vierailija
17/23 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istahda värikopiokoneen päälle, tulosta kuva alapäästäsi ja laita se sähköpostin liitteenä se gynelle!

Ns. vi**uröntgeni.

Vierailija
18/23 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap! Kävin viime syksynä ekan kerran gynellä, ja juuri 27-vuotiaana. Mulle sattui tosi mukava ja kokenut naisgyne, eikä hän todellakaan tuominnut kun sai tietää mun olevan gyneneitsyt :D

Mulla ei ole ollut kuin yksi seksipartneri eli nykyinen mieheni, ja kondomiehkäisy on käytössä. Gynellä käynti ei ollut mitenkään paha kokemus, eikä papa-kokeen ottaminen tuntunut juuri miltään. Jos ei ole mitään oireita, ei ole seksuaalisesti aktiivinen tai käytössä on kortsu, niin seulonnoissa käynti riittää. 

Kiitos oikeasti asiallisesta vastauksesta! Kerroitko vaan suoraan, että et ole enne käynyt? Toivottavasti mullekin sattuisi sitten mukava gyne. Ei kai ne nyt yleensä kovin tuomitsevia voi olla, ainakaan suoraan päin naamaa :D 

Juu, vähän sama homma minullakin että nykyinen on ainoa niin siksi ei ole tarvetta ollut käydä aiemmin... Ja juu kortsu ehkäisynä meillä tällä hetkellä, mutta tosiaan haluaisin jonkin "järkevämmän" ehkäisymenetelmän niin siksikin ajattelin että voisi käydä. 

Vierailija
19/23 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mene ihan rauhassa. Hyvä siellä gynekologilla on kerran käydä, vaikka ei olisi varsinaista "syytäkään".

Sanot, että olet ensi kertaa gynekologin vastaanotolla (on täysin normaalia, että 27-vuotias menee ensimmäistä kertaa), jotta hän osaa kertoa sinulle (tavallista perusteellisemmin), miten olla ja mitä hän tekee. Niin tein aikoinani itsekin, ja fiksu veto oli.

Sitten vaan noudatat ohjeita ja yrität rentoutua niin, ettet jännitä lihaksiasi. Gynekologi tekee sinulle sisätutkimuksen. Se ei satu. Lisäksi hän ehkä tutkii rintasi.

Kiitos myös sinulle. Varaan nyt heti rohkeasti ajan!

Vierailija
20/23 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos myös sinulle. Varaan nyt heti rohkeasti ajan!

Muista ottaa liukkaria mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän