Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PSYKOLOGIA 2018

Vierailija
08.01.2018 |

En nopealla vilkaisulla löytänyt keskustelua vuonna 2018 psykaa hakeville, joten eiköhän laiteta keskustelu pystyyn!
Oletteko hakemassa, monennetta kertaa, miltä kevät näyttää?
Itse olen hakemassa Joensuuhun ensimmäistä kertaa.

Kommentit (901)

Vierailija
561/901 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Jos nyt saisin itse valita, hakisin lääkikseen. Aivan järkyttävä jatkuva työpaine ainakin julkisella puolella. Itsekin saikulla vastikään. Surkea palkka työn vaativuuteen nähden. Paska ala kerrassaan. Älkää missään tapauksessa hakeko.

Vierailija kirjoitti:

Älkää hyvät ihmiset tälle alalle pyrkikö. Ihan kamalan raskasta duunia. Nytkin pari työkaveria on ylirasittuneina saikulla. Yksi vaihtoi alaa kokonaan.

Vierailija
562/901 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Jos nyt saisin itse valita, hakisin lääkikseen. Aivan järkyttävä jatkuva työpaine ainakin julkisella puolella. Itsekin saikulla vastikään. Surkea palkka työn vaativuuteen nähden. Paska ala kerrassaan. Älkää missään tapauksessa hakeko.

Vierailija kirjoitti:

Älkää hyvät ihmiset tälle alalle pyrkikö. Ihan kamalan raskasta duunia. Nytkin pari työkaveria on ylirasittuneina saikulla. Yksi vaihtoi alaa kokonaan.

Olen eri mieltä. Työskentelen psykologina julkisella puolella erikoissairaanhoidossa enkä kyllä työnkuvan osalta vaihtaisi osia lääkäreiden (varsinkaan vielä erikoistuvien) kanssa mistään hinnasta. Enkä kyllä muidenkaan ammattiryhmien (eikä hinnan puolesta edes kammattaisi). Mielestäni palkkataso on ihan ok, kun kyseessä kuitenkin virka-aikainen päivätyö, jossa saa toimia kohtuullisen itseohjautuvasti. Tykkään työstäni enkä ole kuormittunut.

Onnea sisäänpäässeille, ainakin omasta mielestä osui ammatinvalinta niin nappiin kuin kuvitella saattaa

On ihanaa lukea teidän juttuja ja muistella omia fiiliksiä, kun tieto opiskelupaikasta napsahti kovan työn tuloksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/901 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenellekään tullut hylättyä?? Voiko olla että taas on käynyt moka ja hylättyjen sijasta on lähtenyt vaan hyväksyttyjä ja varasijoja? Tuntuu assulta että kenelläkään ei ole vielä ollut puhdasta hylättyä

Apua ei kai taas voi käydä niin?? Hitsi iloitsen jo kauheeta jos tää viedään pois. 😱

Vierailija
564/901 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenellekään tullut hylättyä?? Voiko olla että taas on käynyt moka ja hylättyjen sijasta on lähtenyt vaan hyväksyttyjä ja varasijoja? Tuntuu assulta että kenelläkään ei ole vielä ollut puhdasta hylättyä

Apua ei kai taas voi käydä niin?? Hitsi iloitsen jo kauheeta jos tää viedään pois. 😱

Itse en ole edellisvuoden luokanopemokan takia uskaltanut paljon iloita. Aivan hirveä tunne jos olet jo kerennyt ottaa paikan vastaan ja sitten ilmoitetaan että etpä pääsekään, turhaan alat miettimään muuttoa yms

Vierailija
565/901 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellekään vielä tullut sähköpostia Joensuun osalta?

Otin hyväksytynpaikan vastaan ja nyt lukee Opiskelupaikka vastaanotettu. Riittääkö tuo? Vai voino tuohon vielä tulla muutoksia? Eli muuttua keskeneräiseksi?

Vierailija
566/901 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se välttämättä riittäisi, jos kyseessä olisi viime vuoden opettajavalinnan kaltainen moka. Osa silloin virheellisesti opiskelupaikan saaneista ilmoittautui ja maksoi maksut ja lopulta riitautti asian (muistaakseni) oikeuteen saakka, mutta ei auttanut. Eivät saanetkaan opiskelupaikkaa.

Itse ajattelen, että kyllä viime vuoden mokasta on otettu opiksi, eikä niin ole enää voinut käydä. Eli juhlitaan me päässeet vaan rauhassa! 😊

Sähköposti tulee 28.6. vasta. Aiemmin ainakin on näin ollut!

Vierailija
567/901 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin että meitä päässeitä olisi täällä 7/40, eihän se vielä ole paljoa..? Pitäiskö soittaa yliopistolle ja varmistaa.😅 Ikävää, että koulupaikan varmistuttua ei voi siltikään olla varma!

Vierailija
568/901 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan missä vaiheessa itsensä saa ilmoittaa opiskeluasuntojonoon? Täytyykö odottaa sitä valtakunnallista 28.6. vai voiko jo laittaa hakemuksen?

Vierailija
569/901 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin että meitä päässeitä olisi täällä 7/40, eihän se vielä ole paljoa..? Pitäiskö soittaa yliopistolle ja varmistaa.😅 Ikävää, että koulupaikan varmistuttua ei voi siltikään olla varma!

Viime vuonnahan sen virheen takia joku oli soitellut ja sieltäkin saanut virheellistä tietoa. Aika hämmentynyt olo.

Vierailija
570/901 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan missä vaiheessa itsensä saa ilmoittaa opiskeluasuntojonoon? Täytyykö odottaa sitä valtakunnallista 28.6. vai voiko jo laittaa hakemuksen?

Voi laittaa jo!

Vierailija
571/901 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt pelästykö :D ei siinä mitään virhettä oo tapahtunut. Siellä se opintosihteeri tarkistaa joka vuos, että hyväksyttyjä on 40. En tiedä, mitä siellä luokanopettajakoulutuksessa sekoiltiin. Kyllä tosi mun kavereista on varasijoilla 20-90. Eli te, jotka pääsitte, todellakin pääsitte!

Syksyllä nähdään tulevat psykologit <3

Vierailija
572/901 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole edellisvuoden luokanopemokan takia uskaltanut paljon iloita. Aivan hirveä tunne jos olet jo kerennyt ottaa paikan vastaan ja sitten ilmoitetaan että etpä pääsekään, turhaan alat miettimään muuttoa yms

Otettiinhan Joensuuhun psykallekin viime vuonna 5 ylimääräistä tapahtuneen virheen vuoksi. Paikkoja ei koskaan peruttu, mutta varmaan jos virhe olisi koskenut suurempaa määrää, olisi jotain pitänyt tehdä.

Vierailija
573/901 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh en kestä tätä odottelua :( en itse hakenut psykologiaan mutta hain erityisopettajaksi joensuuhun, minulle ei kuitenkaan ole tullut sieltä vielä tuloksia mutta ilmeisesti esim. psykologiaa hakeneille tuli tulokset :/ tarkoittaakohan etten päässyt? Opintopolussa lukee vain valinta kesken

Vierailija
574/901 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääh en kestä tätä odottelua :( en itse hakenut psykologiaan mutta hain erityisopettajaksi joensuuhun, minulle ei kuitenkaan ole tullut sieltä vielä tuloksia mutta ilmeisesti esim. psykologiaa hakeneille tuli tulokset :/ tarkoittaakohan etten päässyt? Opintopolussa lukee vain valinta kesken

Saatta olla vielä kesken. Voit hyvinkin vielä päästä. Ei minunkaan kavereilla ole vielä UEF:stä tullut mitään tuloksia

Vierailija
575/901 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua kun alko nyt itteäki kuumottaa että tuliko oikeasti päästyä :D aloin täs miettiä, että eikö sieltä luokanopettajavalinnasta kuitenki huomattu virhe jo samana päivänä vai? Vai pitääkö tässä jännitellä 9 päivää sitä että onko mut varmasti valittu ":D"

Vierailija
576/901 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua kun alko nyt itteäki kuumottaa että tuliko oikeasti päästyä :D aloin täs miettiä, että eikö sieltä luokanopettajavalinnasta kuitenki huomattu virhe jo samana päivänä vai? Vai pitääkö tässä jännitellä 9 päivää sitä että onko mut varmasti valittu ":D"

Soitin sinne opintopalveluihin ja sanottiin, että kyllä ne 40 hyväksyttyä on valittu ihan oikein ja oot päässyt sisään, onneks olkoon. 

Vierailija
577/901 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä työstä tekee raskasta? Työpaine pelkästään vai onko se sisällöltäänkin raskasta?

Vierailija
578/901 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympin tytöt opiskelee psykologiaa.oikeustiedettä.lääkiksessä.kauppatiedettä mutta teitä tarvitaan pilvin pimein myös tekniikassa.

Vierailija
579/901 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologeilla työnkuva voi olla hyvinkin vaihteleva riippuen siitä, missä on töissä. Sen lisäksi kiusaa näissä toitotuksissa se, että varmasti suurimmalle osalle tämä ala on kutsumusammatti, jolle hakeudutaan, vaikka aivan hyvin tiedostetaan, että ala on haastava. Ainakin itseäni nimenomaan motivoi psykologin ammatin moninaisuus ja haastavuus. Uskoisin myös, että nykyaikana melkeinpä alalla kuin alalla koetaan stressiä ja aikapaineita. Minulla löytyy läheisistä pari lääkäriä ja heiltä, jos keiltä, olen kuullut valitusta siitä, että työ on raskasta ja aikapaineet aivan kohtuuttomat. Sitten, kun ovat riittävästi valittaneet, etteivät jaksa enää, niin palkka on kyllä noussut, mutta työpaineet eivät ole hellittäneet yhtään. Onhan se kivaa tietty, jos raha on ainut, mikä merkitsee. Ainakin itselleni kuitenkin merkitsee enemmän työn mielekkyys ja se, että nautin siitä.

Vertailun vuoksi kerron myös, että tunnen useita insinöörejä. Yhdellekään tuntemalleni se ei ole mikään kutsumusammatti (varmaan niitä kutsumusinsinöörejäkin on). Ovat ajautuneet alalle, kun eivät sen kummempaakaan keksineet ja varmaan kevyt toimistotyö ja hyvä palkka ovat houkutelleet. Yksikään ei ole ikinä mainostanut nauttivansa hommasta ja monet jopa inhoavat työtään. En nyt siis väitä, että insinöörin duuni on paskaa, eikä alalle kannata hakeutua, vaan sanon vain, että näennäisesti helpossa duunissa oleminen ei automaattisesti tarkoita työstään nauttimista. Riippuu ihan siitä, mitä työssään arvostaa. Itse teen mieluummin työtä, joka on haastavaa, mutta jolle koen kutsumusta kuin työtä, joka voi olla helpompaa, mutten koe mitään intohimoa sitä kohtaan.

Toki ihmiset tekevät joskus mokia ja tajuavat myöhemmin, ettei se kutsumusalana pitämänsä työ ollutkaan sellaista kuin kuvitteli. Silloin on kuitenkin turha haukkua koko alaa, vaan pohtia arvojaan uudelleen ja vaihtaa alaa. Nykyään ei ole pakko tehdä koko elämäänsä samoja hommia.

Vierailija
580/901 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaa Joensuuhun päässyt alkanu kattelee jo asuntoa? Itse tällä hetkellä tekemässä asuntohakemusta Ellille :D