Nordean surkea asiakaspalvelu/suositelkaa pankkia
Olen käyttänyt koko aamun yritykseen saada kahdelle pojalleni pankkikortit Nordean tileilleen.
Soitin ensin Nordean asiakaspalvelunumeroon, jossa vastasi tietenkin automaatti. Näppäiltyäni kaikenlaisia tunnuksia painoin numeroa 1, joka tarkoittaa takaisinsoittopalvelua. Minulle soitettiinkin melko nopeasti, noin 5 minuutin kuluttua, mutta soittaja oli jälleen automaatti, joka selosti ruuhkatilannetta ja laittoi musiikin soimaan. Muutamien minuuttien kulutttua sekin loppui.
Ei muuta kuin uusi yritys ja erinäisten koodin näppäilyn jälkeen jätin jälleen soittopyynnön. Sain kotvan kuluttua soiton ja vähän ajan kuluttua puhelimessa puhui oikea ihminen, pankin asiakaspalvelija. Taas piti luetella tunnuslukuja sekä mm. oma ja poikieni sotu yms.
Sain sanottua vihdoin asiani, jolloin virkailija tiedusteli, onko teillä yhteishuoltajuus. Miten niin? Ihan normaali perhe ollaan. No kun tarvitaan myös miehen suostumus pankkiautomaattikortteihin. No, mieheni ei kestä tällaista soittelurumbaa ollenkaan eikä sitä paitsi opetustyöstään pystyisikään irtautumaan esim. koko aamupäiväksi vuoroin soittelemaan ja vuoroin odottelemaan takaisinsoittoa. Kuulemma sitten on toimitettava kirjallinen valtakirja, sisällön voi muotoilla vapaasti. Sen kanssa mentävä konttoriin, virkailija varasi minulle seuraavan vapaan ajan, joka on viikon päästä Senaatintorin konttorissa. Sitten vasta päästään tilaamaan kortteja pojille, joiden tulee todistaa henkilöllisyytensä kuvallisella henkilöllisyystodistuksella (virkailija kysyi pokkana, onko 14- ja 16-vuotiailla pojillani ajokortteja).
No voihan hitto, kyse on siis siitä, että haluaisin kätevästi siirtää onlinessa poikien tilille rahaa omalta tililtäni, joka on siis Nordeassa. Eipä onnistu ainakaan nopeasti, ei kai voi mitään, tehdään näin sitten.
Vaan ei... melko pian tämän jälkeen sain soiton Senaatintorin Nordean konttorista, josta ystävällisesti kerrottiin, ettei heille voi varata aikoja. Sen sijaan olen tervetullut jonottamaan.
Suositelkaa toimivaa, tehkokasta ja nykyaikaista pankkia!
Kommentit (72)
Joo, aika jäykkää tuo on muissakin pankeissa. Tiesin että tarvitaan molemmat huoltajat ja henkilöllisyys pitää todistaa, joten on varattu aika pankista tai tehty nuorelle valtakirjat mukaan ja hän on käynyt hoitamassa tilin avaamisen ja kortin hakemisen.
Sääntöpankissa tuntuu olevan ennemin niin päin että sinne ei pääse kuin ajanvarauksella.
"Laki ja sen noudattaminen on Nordealta huonoa asiakaspalvelua. Vaadin muuta, mikä olisi hyvä?"
Ei jaksaisi näitä....
Nordeaa surkeampaa pankkia ei olekaan. Tosin en tiedä onko Suomessa yhtään "hyvää" pankkia?
Mikä Nordean asiakaspalvelulla on niin vaikeata, että siellä ei tiedetä mihin konttoriin pitää varata aika ja mihin ei? Onko siellä niin kokematonta ja vaihtuvaa sakkia, kun pompotellaan asiakaspalvelijalta toiselle?
Avainasiakkaana on omat puhelinlinjat ja palvelua saa heti turhia jonottamatta. Tavallisena asiakkaana onkin haastavampaa kun jonotuksiin menee kymmeniä minuutteja.
Vierailija kirjoitti:
Avainasiakkaana on omat puhelinlinjat ja palvelua saa heti turhia jonottamatta. Tavallisena asiakkaana onkin haastavampaa kun jonotuksiin menee kymmeniä minuutteja.
Avainasiakkaana jonotin lähes puoli tuntia.
Kerronpa tähän oman lähiajan kokemukseni Nordeasta.
Minulla oli varattuna tapaaminen konttorissa oman pankkineuvojan kanssa. (Avainasiakkaalla on tämmöinen assistentti :)).
Edellisenä päivänä Nordeasta soitettiin, että ikävä kyllä on tulossa lakko ja tapaamiseni täytyy perua. Mutta ei hätää, voin varata puhelintapaamisen. Ensin katsoi minulle ajan muutaman päivän päähän, mutta sanoin, että asia pitäisi hoitaa ennen vuodenvaihdetta, verotuksellisesta syystä.
Ja kas, puhelintapaaminen järjestyi seuraavaksi päiväksi, ja sain asiani hoidettua. Vaikka lakko oli päällä.
Minulla ei ole tästä pankista kuin myönteistä kerrottavaa. Lainat ovat järjestyneet hienosti, asunnonosto toisella paikkakunnalla heidän konttorissaan, lainakorkojen tarkistus marginaalia alentaen jne.
En ole edes rikas, avainasiakas kyllä.
Nordealla on yksi konttori Tampereen alueella, Hämeenkatu 22, jossa on kassapalvelut muutamana päivänä viikossa klo 10-13, siis kolmen tunnin ajan kerrallaan!!!
Konttoriin päästäkseen pitää ensin yrittää selviytyä erilaisten kaivantojen yli.
Astuin reippain mielin,viime viikon tiistaina, konttoriin ja tarkoitukseni oli nostaa hiukan käteistä kesälomalle.
En ole koskaan aikaisemmin vieraillut ko. konttorissa, kun Nordean konttori on ollut mm. KANGASALLA, jossa nykyisin on ovessa lappu - yhdistymme Hämeenkadun 22 konttoriin.
Norden Hämeenkadun konttorissa palveltiin no: 84 asiakasta ja itse sain vuoronumeron 127. HALOO!! Ei siinä mitään, mutta siellä salissa oli noin VIISIKYMMENTÄ iäkästä ihmistä jotka ovat olleet rakentamassa meille jälkipolville tämän hyvinvointi-SUOMEN.
NÄILLE ASIAKKAILLE, JOTKA OVAT VARMAANKIN OLLEET PANKIN ASIAKKAITA JO KOP:N AJOILTA EI KAIKILLE OLLUT EDES ISTUMAPAIKKAA!!!
KUINKA VOI V. 2018 OLLA NÄIN HUONOA PALVELUA ASIAKKAILLE????
Konttorinjohtajalle: Toimita edes tuoleja ja pennkkejä ikäihmisille riittävästi!!!
Itse en ymmärrä miksi joku menee konttoriin nostaakseen käteistä, kun pankkikortilla sitä saa automaatista paljon vaivattomammin tai vaikka ostoksien yhteydessä kaupasta.
Nordea niin anuksesta kuin olla voi. Asiakaspalvelussa vastaa viistoistavuotias joka ei tiedä mistään mitään.
Aikuisen lapsen tilille ei voinut viedä käteistä rahaa kun ei ole käyttöoikeutta tiliin ! Sen sijaan omalta tililtä siirtäminen käy netissä.
Järkeä touhuun kirjoitti:
Itse en ymmärrä miksi joku menee konttoriin nostaakseen käteistä, kun pankkikortilla sitä saa automaatista paljon vaivattomammin tai vaikka ostoksien yhteydessä kaupasta.
Kaikilla ei ole pankkikortti. Joskus tarvitsee enemmän rahaa, kun on pankkikortilla päivisin saatavissa.
Ja iäkkäillä on tilejä, joihin ei ole pankkikorttia edes. Omat iäkkääni menevät harvoin ja nostavat kerrallaan enemmän.
Ihmettelin aloituksessa kohtaa, kun ap sai ajan tapaamaan pankkovirkailijaa. Mutta se olikin sitten vain virhe.
Turussa menin hoitamaan erästä lyhyttä pankkiasiaa Nordeaan vanhempieni puolesta. Jouduin jonottamaan 2 tuntia! Siellä oli tuttunikin jonottamassa ja sanoi tuon olevan tavanomainen aika.
Mikseivät järjestä lyhyempää jonotusaikaa. Mikseivät ne virkailijat edes tiedä kovin paljoa mitään. Ovat halpistyövoimaa. Alati vaihtuvia opiskelijoita.
Kauan saa myös jonottaa toisella puolella, josta vain saa käteistä.
Tampereellakin olen ollut käteiskonttorissa. Kamalan ahdas paikka ja pitkät jonot. Kannattaa ottaa kokoontaitettava retkituoli mukaan, jos sellainen on.
Ohis, mutta jonot varmaan konttoreissa helpottaa kun ms. "aika korjaa" ne vanhemmat käyttäjät pois. Miksimjonottaa konttoriin, soittamalla/chatilla asiat hoituu, jos ei kiire, viestiä Verkkopankin kautta.
Jonottamaan jouduin kun oli juhlat ja sain paljon käteistä lahjaksi, en halunnut säilöä kotona vaan viedä tilille.
Onko niin, että Nordeaan palvellaan enää niitä, joilla on yli 80 000 euroa siellä.
Ennen vanhaan köyhempi kuin sai oman neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta jonot varmaan konttoreissa helpottaa kun ms. "aika korjaa" ne vanhemmat käyttäjät pois. Miksimjonottaa konttoriin, soittamalla/chatilla asiat hoituu, jos ei kiire, viestiä Verkkopankin kautta.
Jonottamaan jouduin kun oli juhlat ja sain paljon käteistä lahjaksi, en halunnut säilöä kotona vaan viedä tilille.
Ei jonot siihen lopu. Ainakin turussa jonottavat ovat ulkomaalaisia tai hörhöjä pääosin. Ja sitten muutama tavallisen näköinen keski-ikäinen.
Osaako kukaan vastata? Onko jokin Nordean konttori pääkaupunkiseudulla, jossa olisi edes hiukan lyhyemmät jonot kuin muualla?
Pyydän: älkää viisastelko, että asia pitää hoitaa netissä. Kaikkea ei voi.
Järkyttävän huonoa palvelua henkilöasiakkaille. Yksinkertaisen asian hoitaminen vie päiviä koska asiakaspalveluun ei pääse läpi. Käsittämätöntä touhua.
Niin no, sama käytäntö kaikissa pankeissa nykyään.