Mitä mieltä miehestä joka avoimesti on mieltä ja sanoo, että tietyissä ammateissa miehet pärjäävät paremmin?
Uusi miesystävä on tätä mieltä, ei sillä tavalla kovin röyhkeästi mutta kuitenkin. Hänen mielestään mitään pakotettua jakoa ei tarvitse olla, mutta sellainen vain muodostuu koska naiset eivät pärjää kaikessa yhtä hyvin kuin miehet.
Mietinkö liian suppeasti jos tämä nyt vaikuttaa tunteisiini ja suhteen muodostamiseen?
Mitä te ajattelisitte vastaavasta miehen kommentista?
Kommentit (68)
Ei varmaan pidä edes miehinä muita kuin kaksi metristä järkäleitä tai sitten pitää naisia vähemmän älykkäinä?
Kuitenkin ahdasmielisenä pitäisin jos niputtaa kaikki sukupuolen mukaan samaan muottiin.
Mies on tyhmä. Ei mielipiteensä vuoksi, vaan siksi että sanoo sen väärässä seurassa ääneen.
Pidän miestä tyhmänä sekä naisvihaajana. Miettisin suhteen jatkoa. Hänhän ihan avoimesti sanoo, että hän ei näy naisia yksilöinä ja pitää naisia huonompina kuin miehiä.
Riippuu siitä mitä "tiettyjä ammatteja" tarkoittaa. Fyysisesti raskaissa töissähän miehet luonnollisesti pärjää paremmin, mutta niitäkin tulee vastaan jotka kuvittelee että miehet on parempia kaikessa muussa paitsi hoitohommissa.
Riippuu mitä ammatteja hän tarkoittaa. Kyllä palomiehenä miesten keskimäärin paremmat voimat ovat selkeä etu. Mutta samalla perusteella miehet ovat parempia lähihoitajia osastoilla joissa pitää siirrellä potilaita. Ja siivoojina miehet pärjäävät paremmin kun he ylettyvät pidempinä kurottelematta useampiin paikkoihin.
Kaikki miehet ovat fyysisesti vanhempia kuin kaikki naiset? Juu kannattaa vaan tolla tavalla ajatella kun ei ne lyhyet hintelät mitään miehiä olekaan.
Hän on oikeassa. Tämän takia naisille poliisiammattikorkeaan haettaessa helpotetut kuntokokeet. Kyllä pitää olla piinkova naisasianainen, jos kuvittelee, että naiset ovat vaikkapa yhtä hyviä raudoittajia kuin miehet. Hitsaajina tosin ovat jopa miehiä parempia.
Kaikki kuuluisat filosofit ovat miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet ovat fyysisesti vanhempia kuin kaikki naiset? Juu kannattaa vaan tolla tavalla ajatella kun ei ne lyhyet hintelät mitään miehiä olekaan.
Mitään kaikki-väitettä ei esitetty. Miehet ovat pidempiä kuin naiset, vaikka kaikki miehet eivät ole pidempiä kuin kaikki naiset.
Vierailija kirjoitti:
Hän on oikeassa. Tämän takia naisille poliisiammattikorkeaan haettaessa helpotetut kuntokokeet. Kyllä pitää olla piinkova naisasianainen, jos kuvittelee, että naiset ovat vaikkapa yhtä hyviä raudoittajia kuin miehet. Hitsaajina tosin ovat jopa miehiä parempia.
Raudoittajia ei taida olla enää.Raskaimmat ammatit fyysisesti ovat vähissä,maalareistakin on jo suurin osa naisia.
Vierailija kirjoitti:
Jos puhuu fyysisistä ominaisuuksista, kuten siitä että naisen on vaikeampi olla raksalla töissä ja kantaa 20 kilon säkkejä viidenteen kerrokseen, ni kyllä on varmasti ihan oikeassa. Miehillä on suurempi fyysinen voima.
Mutta jos puhuu siitä että miehet olisivat jotenkin älykkäämpiä ja naiset heikompi sukupuoli niin siitä saa jo lyödä turpaan.
No ei saa lyödä mistään mielipiteestä turpaan.
Vierailija kirjoitti:
Pidän miestä tyhmänä sekä naisvihaajana. Miettisin suhteen jatkoa. Hänhän ihan avoimesti sanoo, että hän ei näy naisia yksilöinä ja pitää naisia huonompina kuin miehiä.
Sinä et ymmärrä, että asioista voi puhua keskimääräistäen, ilman että se koskaan maailman jokaista yksilöä?
Millä logiikalla mies pitäisi naisia huonompina jos naiset ovat _joissain ammateissa_ huonompia? Oletan, että tarkoitat miehen pitävät naisia kaikinpuolin alempiarvoisina.
Vierailija kirjoitti:
Pituus ei muuten vaikuta mitenkään miehen voimatasoon,tämä on suuri harha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raudoittajia ei taida olla enää.Raskaimmat ammatit fyysisesti ovat vähissä,maalareistakin on jo suurin osa naisia.
Mistä sä olet saanut päähäsi, ettei raudoittajia enää olisi? Maalarin ammatti on huono esimerkkki fyysisesti raskaasta työstä. Siksi se naisvaltainen onkin.
No mies ei ehkä tunne ketään naista joka olisi hyvä ”miestöisdä”. Olen itse naisjohtaja miehisellä insinöörialalla ja kyllä oli melkoiset ennakkoluulot alaisilla ja koko organisaatiolla kun tulin taloon. Mutta epäluulo hävisi, kun kävi kopeasti ilmi että olin tulostavotteiden puolesta yläfraktiilissa ja johtamistsidoissa kätkikastia. Henkilöstötyytyväisyysmittauksissa parhaat pisteet ja miesalaiset ovat olleet hurjan tyytyväisiä. Salaisuuteni on se että kannustan alaisiani ja motivoin heitä siten että teen itseni tarpeettomaksi. Eli kasvatan ja kannustan heistä tulevaisuudrn johtajan, ja kun he ovat kypsiä siihen niin vaihdan itse muihin hommiin ja joku saa minun paikkani.
Miesjohtajat eivät ikinä toimi näin. Varjelevat omas pestiään, nitistävät alaisen kehittymishasveet, ”katkovat kaulat” niiltä jotka uhkaavat omaa asemaa ja pönkittävät egoaan.
Omasta ielestäni naisjohtajat (eivät kaikki mutta monet) ovat juuri siksi hyviä kun omien alaisten kanssa ei tarvitse verissäpäin kisata, vääntää ja pomottaa.
Kuvitteleeko joku palstanainen oikeasti, että miehet eivät ole parempia esim. portsareina, palomiehinä ja sotilaina?
Vierailija kirjoitti:
No mies ei ehkä tunne ketään naista joka olisi hyvä ”miestöisdä”. Olen itse naisjohtaja miehisellä insinöörialalla ja kyllä oli melkoiset ennakkoluulot alaisilla ja koko organisaatiolla kun tulin taloon. Mutta epäluulo hävisi, kun kävi kopeasti ilmi että olin tulostavotteiden puolesta yläfraktiilissa ja johtamistsidoissa kätkikastia. Henkilöstötyytyväisyysmittauksissa parhaat pisteet ja miesalaiset ovat olleet hurjan tyytyväisiä. Salaisuuteni on se että kannustan alaisiani ja motivoin heitä siten että teen itseni tarpeettomaksi. Eli kasvatan ja kannustan heistä tulevaisuudrn johtajan, ja kun he ovat kypsiä siihen niin vaihdan itse muihin hommiin ja joku saa minun paikkani.
Miesjohtajat eivät ikinä toimi näin. Varjelevat omas pestiään, nitistävät alaisen kehittymishasveet, ”katkovat kaulat” niiltä jotka uhkaavat omaa asemaa ja pönkittävät egoaan.
Omasta ielestäni naisjohtajat (eivät kaikki mutta monet) ovat juuri siksi hyviä kun omien alaisten kanssa ei tarvitse verissäpäin kisata, vääntää ja pomottaa.
Iiks, sorry typot, kännykällä ei oikein onnistu kirjoittaminen ymmärrettävästi :)
Tottahan tuo on. Jos sanoo sen olematta kusipää niin mikäs siinä.