Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin aktivoitumassa tekemällä tiskivuoron ravintolassa. Oli niin hirveää että kieltäydyin, kun tarjosivat lisää töitä.

Vierailija
07.01.2018 |

Kun nyt on niin kova tarve ravintola-alalla, niin sain vuokrafirmasta tämmöisen keikan. En enää ihmettele miksi pula on niin kova, eihän tuo ole inhimillistä työtä ollenkaan! Raskainta, tylsintä ja p*skinta työtä mitä olen eläissäni tehnyt. Palkka 9e ja rapiat per tunti.

Hoidin hommani ilmeisen hyvin ja reippaasti, sillä kysyivät kiinnostaisiko tulla heille töihin pidemmäksikin aikaa, kun on kova tarve tiskarista. Kieltäydyin.

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin tiskarin homman mielelläni vastaan, jos olisi pitempi pätkä ja säännöllinen työaika, eikä liian kiire.

Niitä ei vain ole, yleensä on vaan keikkaa ja palkka siksi epävarma. Yksi päivä siellä ja toinen täällä. Kukaan ei sellaista pitkään jaksa.

Kyllä jaksaa, ja siitä ne keikat ajan mittaan vakiintuu niin että melkeinpä joka päivälle on töitä.

Moneskohan vuosi mulla nyt alkaakaan keikkahommissa..

Vierailija
22/140 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin tiskarin homman mielelläni vastaan, jos olisi pitempi pätkä ja säännöllinen työaika, eikä liian kiire.

Niitä ei vain ole, yleensä on vaan keikkaa ja palkka siksi epävarma. Yksi päivä siellä ja toinen täällä. Kukaan ei sellaista pitkään jaksa.

Ilmeisesti et ole löytänyt samaa paikkaa kuin ap tai et ole riittävän ripeä ja kiva työkaveri, että pyydettäisi pidemmäksi aikaa?

Ainakaan Oulussa Staffpointin kautta ei ollut aikoinaan kun keikkaa.

Yksi pitempi pätkä tuli, mutta sitten tunnit pudotettiin 4-5h päivässä. Palkka maksettiin kahdesti kuussa, eli et saanut edes koko summaa kerralla.

En ilmeisesti kiva työkaveri kun tuon pätkän aikana jouduin työpaikkakiusatuksikin. Sain kuulla päivittäin mm. ulkonäöstä kommentteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole paha asia jos työ on fyysisesti raskasta. Ihmisen kroppa pysyy kunnossa kun sitä käytetään. Päätteen ääressä kyhjöttäminen on haitallista.

Vierailija
24/140 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no jonkun vaan nekin työt on tehtävä.

Tässä taas päästiinkin toteamaan että töitä olisi(ei tietenkään kaikille työttömille), mutta ei kelpaa.

Kyllä palkan pitäisi olla parempi kuin 9€/h! Vähintään 15€/h. (Ei ap)

Ööh...missä palkka on yli 15€/h? Mulla taitaa olla joku 12,5€/h ja kiky viel päälle ja lomarahoista leikattu. Mitähän te taas valitatte työttömät?

Vierailija
25/140 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CVssä voisi kyllä näyttää hyvältä, jos sieltä löytyisi työhistoriaa tiskaamishommista, jos esim hakee johonkin suorittavaan työhön tehtaalle kokoonpanoon tms.

Tää on totta! Itse olen ollut myös opiskeluaikana ravintolassa tiskarina. Joku aika sitten kun tuli eteen työnhaussa kaveri, joka oli mm. ollut tiskarina, pizzeriassa, dj hommissa, niin kyllä mulle tuli sellainen fiilis että on työtä pelkäämään tyyppi. Ja niin on ollutkin. Että ei mikään työ sinällään hukkaan mene, aina se jotain kertoo tekijästä.

Vierailija
26/140 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen tota ja tuntipalkka on 11.54

Vierailija
27/140 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoinna on mukava työpaikka, ok tehtävät ja kohtalainen liaksakin (n. 13-14 € / tunti). Karsinnan jälkeen ehdolla on enää kaksi hakijaa.

- toinen tekee tiskarin hommia ravintolan keittiössä mutta haluaa paremmin palkattuun ja mielekkääseen työhön. Suosituksia voi kysellä soittamalla keittiöpäällikölle.

- toinen makaa himassa peruspäivärahalla koska tiskarin hommat oli niin ikäviä ja palkkakaan ei ollut kummonen. 

Kumman luulisitte tulevan valituksi avoinna olevaan paikkaan?

Vierailija
28/140 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jaksaa, ja siitä ne keikat ajan mittaan vakiintuu niin että melkeinpä joka päivälle on töitä.

Moneskohan vuosi mulla nyt alkaakaan keikkahommissa..

Niin hyvällä tuurilla saatat saada nollasopimuksen paikasta, jossa keikkatiskaat ensin epäsäännöllisesti puoli vuotta.

Sitten siitä tulee vieläkin v*ttumaisempaa hommaa, työnantaja soittelee lyhyillä varoitusajoilla töihin, keikkalaisena sai sentään hyvällä omallatunnolla valita vuoronsa.

Tunteja ei tule siltikään riittävästi, sillä tiskaria ei tarvita koko aikaa, eikä niitä kukaan edes mihinkään takuutuntihommiin palkkaa enää ravintoloissa.

Vierailija
29/140 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä siinä on niin kauheaa? Eikö ne astiat pestä koneella? Laitetaan sellaiseen koriin ja se kori koneeseen, kansi kiinni, ja pari minuuttia ja ne on valmiit? 

Jos pitäis käsin pestä niin sit olis kauheeta.

Huomaa kyllä, ettet ole tiskarin hommia juuri tehnyt. Ei se kone ihmeitä tee, astiat pitää esipestä sellaisella suihkuntapaisella välineellä, josta tulee vettä kovalla paineella. Päällä pitkä essu ja kumpparit, vieressä kuuma kone, joten hiki on päällä koko ajan. Ja ai että niitä astioita, jotka sylkevät vedet kasvoille kun niitä yrittää kiireessä esipestä liian kovalla paineella... Työtä pitää tehdä todella rivakasti, kuumat astiat kuivata ja kantaa paikalleen, kärrätä likaisia astioita tiskiin jne. Pahimpia on paistamisessa käytetyt metalliastiat, joihin kaikki rasva ja muu ällötys on oikein kärähtänyt kiinni. Niitä saa hinkata puhtaaksi ihan tosissaan.

Juu, tein tiskarin hommia opiskelun ohessa muutama vuosi sitten ja voin sanoa, että myös mulle se oli paskinta hommaa ikinä. Ja olen kuitenkin tehnyt työkseni monenlaista epämukavaa, kuten siivonnut raksamiesten työmaakoppeja, syrjäytyneiden paskaisia asuntoja ym. Silti tiskarin hommat olivat pahinta, niitä en aio tehdä enää ikinä.

Ohis

Jos kuumia astioita kuivataan, niin se on ihan järjen köyhyyttä.

Vierailija
30/140 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä siinä on niin kauheaa? Eikö ne astiat pestä koneella? Laitetaan sellaiseen koriin ja se kori koneeseen, kansi kiinni, ja pari minuuttia ja ne on valmiit? 

Jos pitäis käsin pestä niin sit olis kauheeta.

Oletko edes kokeillut ikinä?

Hirvittävän kuumaa ja meluisaa, tarjoilijat ja kokit paiskovat tuodessaan astioita. Osa heistä tylyjä ja ylimielisiä. Mulla tinnitti korvissa koko loppupäivän siitä metelistä.

Joutuu työskentelemään huonoissa asennoissa ja koko ajan seisomaan. Liian kiire, mä nyt pystyin tekemään nopeasti, kun oli vaan 5 tunnin vuoro. Mut jos tota tekisi enemmän tai normaalipituista päivää, niin ei jaksaisi.

Plus et tiskari tuntuu olevan sitä alinta kastia, joka ei tarvitse edes taukoa. Kysyin nätisti kolme kertaa pääsisinkö kahvitauolle, tiuskivat vaan jotain vastaukseksi. Lopulta vaan menin, kun oli pakko levähtää.

Fyysisesti ja henkisesti rankkaa.

Ap

Ravintola-alalla nuo tauot on valitettavasti kortilla ihan jokaisella työntekijällä, niin kokeilla kuin tarjoilijoillakin.

Jossain lounasravintolassa pystyy tauot pitämään, mutta kiireisessä illallisravintolassa ei ole aikaa tauoille.

Vierailija
31/140 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et ole löytänyt samaa paikkaa kuin ap tai et ole riittävän ripeä ja kiva työkaveri, että pyydettäisi pidemmäksi aikaa?

Yksi pitempi pätkä tuli, mutta sitten tunnit pudotettiin 4-5h päivässä. Palkka maksettiin kahdesti kuussa, eli et saanut edes koko summaa kerralla.

En ilmeisesti kiva työkaveri kun tuon pätkän aikana jouduin työpaikkakiusatuksikin. Sain kuulla päivittäin mm. ulkonäöstä kommentteja.

Parempihan se on että keikkaa tekeville palkka maksetaan 2x kuussa, helpottaa huomattavasti kun niitä palkkoja ei tarvitse kuukautta odotella, kun joskus töitä on enemmän ja joskus vähemmän. Olis ankeaa jos kerran kuussa tulis palkka ja parin päivän päästä kelan rahat (jos kelaltakin jotain vielä saa).

Mä ainakin oon tyytyväinen siihen että palkka tulee kahdesti kuussa. Niinhän se tulee monissa "oikeissakin" työpaikoissa.

Vierailija
32/140 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että kävit edes kokeilemassa, AP ;) Saitpahan varmuuden et tontyyppistä hommaa et tee jatkossa.

Vierailija
33/140 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole paha asia jos työ on fyysisesti raskasta. Ihmisen kroppa pysyy kunnossa kun sitä käytetään. Päätteen ääressä kyhjöttäminen on haitallista.

Tule sanomaan tuo, kun olet tiskannut työksesi ensin vuoden.

Ihmisen kroppa tosiaan pysyy kunnossa, kun sitä käytetään, mutta menee rikki kun kuormitetaan epäergonomisissa asennoissa monta tuntia päivässä.

Sata kertaa mieluummin työskentelisin päätteen ääressä, todennäköisesti olisi siltikin vähmän kaikkia kremppoja.

T: ravintolatyöntekijä

Vierailija
34/140 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen tota ja tuntipalkka on 11.54

Asut pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
35/140 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄh. yleensähän se on hyvä että palkan saa nopeammin käteen. Aika monessa duunarihommassa palkat maksetaan 2 kertaa kuussa. ihan yhtälailla se on "koko palkka" tuli se kerran kuussa tai kahdesti.

Vierailija
36/140 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoinna on mukava työpaikka, ok tehtävät ja kohtalainen liaksakin (n. 13-14 € / tunti). Karsinnan jälkeen ehdolla on enää kaksi hakijaa.

- toinen tekee tiskarin hommia ravintolan keittiössä mutta haluaa paremmin palkattuun ja mielekkääseen työhön. Suosituksia voi kysellä soittamalla keittiöpäällikölle.

- toinen makaa himassa peruspäivärahalla koska tiskarin hommat oli niin ikäviä ja palkkakaan ei ollut kummonen. 

Kumman luulisitte tulevan valituksi avoinna olevaan paikkaan?

Luultavasti tuo jälkimmäinen, kun sillä on niin paljon vapaa-aikaa. 

Vierailija
37/140 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempihan se on että keikkaa tekeville palkka maksetaan 2x kuussa, helpottaa huomattavasti kun niitä palkkoja ei tarvitse kuukautta odotella, kun joskus töitä on enemmän ja joskus vähemmän. Olis ankeaa jos kerran kuussa tulis palkka ja parin päivän päästä kelan rahat (jos kelaltakin jotain vielä saa).

Mä ainakin oon tyytyväinen siihen että palkka tulee kahdesti kuussa. Niinhän se tulee monissa "oikeissakin" työpaikoissa.

Missä "oikeissa" työpaikoissa maksetaan kahdesti kuussa, muut kuin vuokrafirmat?

Niin, en ollutkaan keikkalainen silloin kun maksettiin kahdesti kuussa.

Vierailija
38/140 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaaminen ja tuntien yllättävä pudottaminen taitaa myös olla ok? No, makunsa kullakin. Av:laiset vissiin tykkää kuulla päivittäin kuinka ovat läskejä ja rumia.

Vierailija
39/140 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no jonkun vaan nekin työt on tehtävä.

Tässä taas päästiinkin toteamaan että töitä olisi(ei tietenkään kaikille työttömille), mutta ei kelpaa.

Kyllä palkan pitäisi olla parempi kuin 9€/h! Vähintään 15€/h. (Ei ap)

Suostuisitko maksamaan vastaavasti ruuasta enemmän?

Kai ymmärrät että kun palkkakulut nousevat, niin nousee myös palveluiden hinnat.

Mä kerron sulle suuren salaisuuden: tai sitten yrityksen voitto pienenee.

Vierailija
40/140 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä "oikeissa" työpaikoissa maksetaan kahdesti kuussa, muut kuin vuokrafirmat?

Niin, en ollutkaan keikkalainen silloin kun maksettiin kahdesti kuussa.

No ainakin kiinteistöhuoltofirmoissa ja tehtailla maksetaan 2x kuussa. Näistä molemmista kokemusta useammastakin firmasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä