Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko olla parisuhteessa miehen kanssa, joka sanoo sinulle riidan aikana, että olet mitäänsanomattoman näköinen?

Vierailija
07.01.2018 |

Minä voisin, koska olen nykyisin sinut tosiasian kanssa - minä olen ihan tavallisen näköinen, ei minussa ole mitään ihmeellistä. Eikä se nykyään edes haittaa minua! Nuorempana olisin ottanut tämän todella pahasti itseeni, sillä kierin jatkuvasti muutenkin itsesäälissä ja -inhossa.

Eli oma vastaukseni on, että voisin olla miehen kanssa, joka sanoisi näin. Voisin itse asiassa olla sellaisenkin miehen kanssa, joka haukkuu jokaisen ruumiinosani riidan aikana - tiedän miltä näytän, mikään ei tule yllätyksenä eikä toisen loukkausyritykset tunnu juuri miltään. En suhtaudu asiaan vihamielisesti, enkä myöskään alkaisi haukkua toisen ulkonäköä, vaikka hän haukkuisi minun ulkonäköäni.

Olenko ainoa, joka ajattelee näin? Millä tavalla juuri sinä suhtautuisit mieheen, joka sanoo sinua vihapäissään mitäänsanomattoman näköiseksi? Entä kestäisitkö kuulla mieheltäsi yleisesti ajateltuna pahojakin loukkauksia/totuuksia ulkonäöstäsi, jos ne tulisivat riidan aikana esille?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa tuo olisikin pahinta, mitä se voi sanoa. Ulkonäköä tuo ei arvostele, mutta muuten kyllä osaa loukata. Eli siis kyllä voisin olla sellaisen kanssa, mikä sanoisi noin.

Vierailija
22/32 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi olla suhteessa tuollaisen naisen kanssa. Kyse ei ole siitä, että tuo olisi erityisen loukkaavaa vaan siitä, että en pystyisi kunnioittamaan kyseistä ihmistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä jatkaisi tuollaisen uuvatin kanssa, jos tarvitsee alkaa minua henkilökohtaisesti haukkumaan kun kyse on jostain täysin muusta, soronoo vaan. Muutenkin ihmettelisin mitä hittoa tyyppi edes tekee minun kanssani, jos olen vaan keskinkertainen, haluan miehen joka pitää minua parhaana kaikista.

Vierailija
24/32 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sietäisi tuollaista.

Se, että mies yrittää a) tahallaan loukata sinua asialla, joka ei liity käsiteltävään asiaan ja b) katsoo olevansa sinua parempi ao. suhteessa niin, että voi asiasta sinulle vittuilla ja c) ylipäätään arvioi sinua negatiivisesti ulkonäön suhteen, on todella vastenmielistä.

Minusta pidemmässä suhteessa puolison ulkonäköä ei arvioida enää sillä tavalla, että mietittäisiin naisen/miehen viehättävyyksiä ja vastenmielisyyksiä ulkopuolisen silmin. Jos ihminen on rakas, hän on osa sinua, ikään kuin. Mieheni virheetkin ovat osa MEITÄ, en minä voisi kuvitellakaan ällöäväni niitä saati että alkaisin miestä sellaisista kiusata.

N50, saman miehen kanssa jo 31 vuotta

Vierailija
25/32 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan pystyisi.

Persoonallisuushäiriöinen ihminen pyrkii riidassa loukkaamaan mahdollisimman pahasti. Ei se siis ole normaali tapa riidellä. Jos kunnioittaa ja arvostaa toista, pystyy jättämään henkilökohtaiset loukkaukset sanomatta riidan aikanakin.

Vierailija
26/32 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä aikana olet nyt huolella missannut pointin. Ei normaalissa suhteessa riidellä ulkonäöstä. Eikä hyvässä suhteessa riita tarkoita sitä, että haukutaan toista tai pyritään satuttamaan. Varsinkin sellainen ihminen, joka ottaa aseekseen asioita, joille puoliso ei voi mitään, on alhainen tyyppi. Minä en todellakaan voisi olla suhteessa tuollaisen, luultavasti persoonallisuushäiriöisen miehen kanssa. Tuo ulkonäön haukkuminen tuskin olisi edes ainoa asia, jossa miehen julmuus ja epäkypsyys näkyisi.

Toivon vilpittömästi, että palstan tarinat ovat provoja, koska muuten todellisuus on todella surkea ja ihmiset elävät ihan kammottavissa liitoissa.

Vierailija
27/32 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole mielestäni siitä, satuttaako kommentti vai ei, vaan siitä että tuo on pelkästään todella epäkypsää, (toivottavasti) asiaan täysin liittymätöntä ja oikeastaan helvetin huonoa riitelyä mennä henkilökohtaisuuksiin ja alkaa toisen ulkonäköä arvostelemaan.

Ulkonäön arvostelu on tarkoitettu loukkaamaan toista ja mahdollisimman pahasti. Eli vaikka ei sattuisi ja olisin (ja olen) sinut ulkonäköni kanssa, en olisi tuollaisen miehen kanssa. Aloittaja on hölmö ylpeillessään sillä, että kestää vaikka mitä törkeyksiä kun eivät ne häneen satu. Ei kasvoille sylkeminenkään satu, mutta vain luuseri sietää sellaista.

Vierailija
28/32 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi miehen kanssa jonka kanssa pitäis riidellä  ja joka pyrkisi riidan aikana loukkaamaan sanomalla jotain ulkonäöstäni  puhtaasti loukkaamistarkoituksessa. Kyllä sellainen suhde loppuisi aika nopsaan.

Vierailija
29/32 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä aikana olet nyt huolella missannut pointin. Ei normaalissa suhteessa riidellä ulkonäöstä. Eikä hyvässä suhteessa riita tarkoita sitä, että haukutaan toista tai pyritään satuttamaan. Varsinkin sellainen ihminen, joka ottaa aseekseen asioita, joille puoliso ei voi mitään, on alhainen tyyppi. Minä en todellakaan voisi olla suhteessa tuollaisen, luultavasti persoonallisuushäiriöisen miehen kanssa. Tuo ulkonäön haukkuminen tuskin olisi edes ainoa asia, jossa miehen julmuus ja epäkypsyys näkyisi.

Toivon vilpittömästi, että palstan tarinat ovat provoja, koska muuten todellisuus on todella surkea ja ihmiset elävät ihan kammottavissa liitoissa.

No ainakin tämä aloitus oli täysin keksitty tilanne, jonka tarkoituksena oli vain korostaa sitä miten kypsä ihminen aloittaja on hyväksyessään ulkonäkönsä rajoitteet.

Vierailija
30/32 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin, koska olen nykyisin sinut tosiasian kanssa - minä olen ihan tavallisen näköinen, ei minussa ole mitään ihmeellistä. Eikä se nykyään edes haittaa minua! Nuorempana olisin ottanut tämän todella pahasti itseeni, sillä kierin jatkuvasti muutenkin itsesäälissä ja -inhossa.

Eli oma vastaukseni on, että voisin olla miehen kanssa, joka sanoisi näin. Voisin itse asiassa olla sellaisenkin miehen kanssa, joka haukkuu jokaisen ruumiinosani riidan aikana - tiedän miltä näytän, mikään ei tule yllätyksenä eikä toisen loukkausyritykset tunnu juuri miltään. En suhtaudu asiaan vihamielisesti, enkä myöskään alkaisi haukkua toisen ulkonäköä, vaikka hän haukkuisi minun ulkonäköäni.

Olenko ainoa, joka ajattelee näin? Millä tavalla juuri sinä suhtautuisit mieheen, joka sanoo sinua vihapäissään mitäänsanomattoman näköiseksi? Entä kestäisitkö kuulla mieheltäsi yleisesti ajateltuna pahojakin loukkauksia/totuuksia ulkonäöstäsi, jos ne tulisivat riidan aikana esille?

Opettele arvostamaan itseäsi enemmän. Loukkaukset ovat loukkauksia ja loukkaavia mielipiteitä, eivät mitään totuuksia. Pitää olla aika heikko itsetunto ja yksin olemisen pelko  että sallii kumppanilta moisen  käytöksen.

Vierailija
31/32 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä kyseenalaistan tämän. Väität, että ulkonäkösi haukkuminen ei haittaisi sinua, koska kyse on "totuuksista". Minusta kuulostaa siltä, että olet siirtynyt itsesäälistä ja -inhosta kylmään rationalisointiin, joka vaikuttaa vähän päälleliimatulta ja feikiltä. Sitäpaitsi tämä kuvaamasi tilanne taitaa olla täysin hypoteettinen. Olet kuvitellut mielessäsi tilanteen - riidan, jonka toinen osapuoli alkaa haukkua yhtäkkiä ulkonäköäsi, vaikka se ei ole riidan alkuperäinen aihe - ja päättänyt, miten suhtaudut tilanteeseen. Ilmeisesti olet ollut tuollaisessa tilanteessa joskus, ja silloin se loukkasi. Mutta nyt olet päättänyt, että enää et loukkaantuisi. On ihan ok valmistautua tilanteisiin etukäteen. Silti luulen kyllä, että ulkonäön haukkumisesta tulisi sinulle ainakin vähän epämukava olo ja asia jäisi vaivaamaan, vaikka miten järkeilisit ja vaikka olisit ulospäin tyyni. 

Minä en haluaisi olla ihmisen kanssa, joka haukkuu ulkonäköäni. Ei sinunkaan tarvitse tyytyä sellaiseen, vaikka ne sanomiset olisivatkin ns. totta. 

Vierailija
32/32 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa vaatia rehellisyyttä jos ei rehellisiä totuuksia halua kuitenkaan kuulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi