Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on aseksuaali

Vierailija
07.01.2018 |

Olemme naimisissa oleva pariskunta. Itse olen hieman alle 30-vuotias mieheni päälle nelikymppinen. Ongelmamme muuten hyvässä suhteessamme on täydellinen seksuaalinen haluttomuus mieheni puolelta. Viime vuonna 2017 seksiä oli tasan yhden kerran. Tilanne on pahentunut vuosi vuodelta, vaikka aluksikin seksiä oli hyvin vähän.Mies haluaa kyllä hellyyttä esim silittelyä, halauksia ja pusuja, mutta seksi sitten puuttuukin täysin. Mieheni on kertonut, ettei seksi kerta kaikkiaan kiinnosta häntä, eikä hän koe sitä tarpeelliseksi. Harvat seksi-kerrat ovat lähteneet omasta aloitteestani, ja toisaalta mielestäni on todella epähaluttavaa yrittää suostutellakkaan/kiristää miestä seksiin.

Liikun paljon ja olen hoikemmassa ja timmimässä kunnossa kun ennen suhteen aloittamista joten kyse ei ole omasta "rupsastamisesta". Mies kehuu usein kauniiksi. Meillä ei ole lapsia eikä varmaan tulekkaan tällä seksin määrällä.
Olen yrittänyt patistella miestäni testeihin tutkituttamaan hormonitasonsa, jos tämä osittain johtuisi siitä. Mies ei ole suostunut tähän. Aseksuaalisuutta koskevan artikkelin kyllä luki kehotuksestani, ja myönsi, että hänellä tällainen ominaisuus saattaisi olla. En ole pettänyt miestäni, mutta mieli tekisi. Tämä on niin arka aihe, että en ole pysytynyt puhumaan tästä missään, enkä kenellekkään, ja nytkin ahdistuneena tilanteesta tätät kirjoitan kysyäkseni, että onko minulla mahdollisia kohtalotovereita etenkin muita naisia, joiden mies aseksuaali?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erohan tuossa on väistämättä edessä. Sinut tuhoaa se, ettei seksuaalisiin tarpeisiisi vastata, ja miehen tuhoaa se, että hän joutuu säännöllisesti ja pysyvästi tekemään akteja, joista ei lainkaan pidä.

Miksi ihmiset ajautuvat suhteisiin aivan yhteensopimattomien ihmisten kanssa, sitä en koskaan tajua!

Vierailija
22/31 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tein sen virheen, että aloitin suhteen sellaisen miehen kanssa, jolta sain ihan suhteen alussa huonoa seksiä pari kertaa. Itsetunto on laskenut nolliin, kun en tunne olevani haluttu ja kaipaan läheisyyttä myös sängyssä. No ei edes nukuta enää yhdessä eikä asuta yhdessä. En tiedä, mitä tehdä. Mies on pelkkä ystävä enää mulle. Haluan oikean miehen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aseksuaali millää testeillä tai hormooniruiskeilla muutu. Mietippä itse: Muuttuuko homo heteroks käskemällä hänet johonkii testeihin? Loukkaat vaan miehesi persoonallisuutta.

Vierailija
24/31 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, näköjään sitten jollakin toisellakin on samanlaisia ongelma parisuhteessaan, vaikka miehillä aseuksiaalisuus ilmeisesti harvinaisempaa, kun keskustelua ei synny aihepiiristä. Oma miehenikään ei ole myöntyväinen avoimempaan parisuhteeseen, toisaalta ymmärrän hänen kantansa toisaalta taas en.

AP

Ei kai tuo aseksuaalisuus miehillä ole harvinaista, mutta se on, että on romanttinen aseksuaali mies. Eli yleensä miehet ovat aromanttisia aseksuaaleja...

Vierailija
25/31 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni taitaa olla aseksuaali.

Ollaan oltu yhdessä 18-vuotiaasta asti eikä meillä ole koskaan ollut kovin aktiivista seksielämää. Hurjimmillaan seksiä oli alkuaikoina kerran kuussa jonkun aikaa, siitä se sitten jäi aina vaan vähemmälle. Tätä nykyä ei harrasteta seksiä kuin ihan aniharvoin, ei edes joka vuosi.

Mun on aina ollut tosi vaikea puhua mistään seksiin liittyvästä. Muistan ensimmäiset vuodet tuskastelleeni itsekseni aika paljon kun koin paineita siitä että seksiä "pitäisi" olla enemmän, aina vaan toivoin ja petyin ja taas uudestaan. Mies totesi joskus, että hänelle on kai läheisyys tärkeämpää kuin paneminen. Ei koe seksiä tärkeänä, oleellisena, tarpeellisena tai kiinnostavana.

Tämä asia ei ole ollut ongelma enää sen jälkeen, kun lopulta ymmärsin lakata vertailemasta meitä ja meidän suhdetta muihin ihmisiin. En ole itsekään mikään kovin seksuaalinen ihminen, vaan olo on aivan normaali ilmankin. Enkä ole koskaan ollut valmis oikeasti eroamaan tällaisen asian takia, ei se seksi minullekaan niin tärkeää ole.

Vierailija
26/31 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aseksuaali, MIES vielä, on  voinut  sitten pystyä yhdyntään sitä ensimmäistäkään kertaa ? Sehän vaatii mieheltä aika paljon kiihottumista, että siihen pystyy.

Eikä muuten siinä ole mitään noloa tunnustamista mielestäni,että minäkin olen monta kertaa joutunut vähän 'auttamaan' mieheltäni  'sitä'pystyyn. Kokeile vaan ihan reilusti sinäkin, yllätyt, se on ihan luonnollista vaan ja helppoakin.

Kyllä se teilläkin siitä..

Vierailija
27/31 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, että on aseksuaali, tarkoita että olisi kykenemätön. Vehkeet toimivat ja voi kiihottua ja voi nauttia ja voi laueta. Ei vaan ole halua joka kohdistuisi tai liittyisi keneenkään.

Minäkin harrastin seksiä aiemmin, kun se oli uutta ja kuvittelin että sitä vaan kuuluu haluta, yritin olla niin kuin "pitäisi". Ymmärsin vasta vuosia myöhemmin että itse asiassa olen mieluummin "ilman", että seksi on kohdallani ylimääräistä ja tarpeetonta ja epäluontevaa. Olen ollut ihastunut moniin eikä se ole koskaan ollut seksuaalista.

Vierailija
28/31 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se, että on aseksuaali, tarkoita että olisi kykenemätön. Vehkeet toimivat ja voi kiihottua ja voi nauttia ja voi laueta. Ei vaan ole halua joka kohdistuisi tai liittyisi keneenkään.

Minäkin harrastin seksiä aiemmin, kun se oli uutta ja kuvittelin että sitä vaan kuuluu haluta, yritin olla niin kuin "pitäisi". Ymmärsin vasta vuosia myöhemmin että itse asiassa olen mieluummin "ilman", että seksi on kohdallani ylimääräistä ja tarpeetonta ja epäluontevaa. Olen ollut ihastunut moniin eikä se ole koskaan ollut seksuaalista.

Se ,että olet nyt  tuohon ajattelussasi päätynyt tuohon mitä kerroit ei tee sinusta kuitenkaan sukupuoletonta, eikä sukupuoliseen toimintaan kyvytöntä tai välttämättä halutontakaan.

Millä siis perustelet 'uniikki lumihiutale'-tyyppisen 'erilaisuutesi' ?

Silläkö ,ettet pysty hyväksymään tavallisuuttasi ja että haluaisitkin sensijaan olla jotain 'aivan ihmeellistä' ? ?

Vierailija
29/31 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ,että olet nyt  tuohon ajattelussasi päätynyt tuohon mitä kerroit ei tee sinusta kuitenkaan sukupuoletonta, eikä sukupuoliseen toimintaan kyvytöntä tai välttämättä halutontakaan.

Millä siis perustelet 'uniikki lumihiutale'-tyyppisen 'erilaisuutesi' ?

Silläkö ,ettet pysty hyväksymään tavallisuuttasi ja että haluaisitkin sensijaan olla jotain 'aivan ihmeellistä' ? ?

Mitä tämäkin nyt oli?

Vierailija
30/31 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outo keskustelu. Jotain TÄYTYY olla vinksallaan joka tuollaiseen suhteeseen jää.

Vierailija
31/31 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalinen suuntautuminen ja seksuaalinen käyttäytyminen ovat kaksi erillistä asiaa.

Esimerkiksi heteroseksuaali on edelleen heteroseksuaali, vaikkei pystyisi seksiin tai olisi haluton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä