Mieheni on aseksuaali
Olemme naimisissa oleva pariskunta. Itse olen hieman alle 30-vuotias mieheni päälle nelikymppinen. Ongelmamme muuten hyvässä suhteessamme on täydellinen seksuaalinen haluttomuus mieheni puolelta. Viime vuonna 2017 seksiä oli tasan yhden kerran. Tilanne on pahentunut vuosi vuodelta, vaikka aluksikin seksiä oli hyvin vähän.Mies haluaa kyllä hellyyttä esim silittelyä, halauksia ja pusuja, mutta seksi sitten puuttuukin täysin. Mieheni on kertonut, ettei seksi kerta kaikkiaan kiinnosta häntä, eikä hän koe sitä tarpeelliseksi. Harvat seksi-kerrat ovat lähteneet omasta aloitteestani, ja toisaalta mielestäni on todella epähaluttavaa yrittää suostutellakkaan/kiristää miestä seksiin.
Liikun paljon ja olen hoikemmassa ja timmimässä kunnossa kun ennen suhteen aloittamista joten kyse ei ole omasta "rupsastamisesta". Mies kehuu usein kauniiksi. Meillä ei ole lapsia eikä varmaan tulekkaan tällä seksin määrällä.
Olen yrittänyt patistella miestäni testeihin tutkituttamaan hormonitasonsa, jos tämä osittain johtuisi siitä. Mies ei ole suostunut tähän. Aseksuaalisuutta koskevan artikkelin kyllä luki kehotuksestani, ja myönsi, että hänellä tällainen ominaisuus saattaisi olla. En ole pettänyt miestäni, mutta mieli tekisi. Tämä on niin arka aihe, että en ole pysytynyt puhumaan tästä missään, enkä kenellekkään, ja nytkin ahdistuneena tilanteesta tätät kirjoitan kysyäkseni, että onko minulla mahdollisia kohtalotovereita etenkin muita naisia, joiden mies aseksuaali?
Kommentit (31)
Avoin suhde, ero tai hyväksyt kohtalosi seksittömässä suhteessa.
Aseksuaalisuus tuskin muuttuu, vaikka mies joskus velvollisuudestaan yrittäisi harrastaa seksiä.
Minä voin ottaa hänet, olen myös aseksuaali. Voit postittaa hänet suoraan kotiintoimituksena, kiitos!
Eikö tämä asia todellakaan tullut esille ennen naimisiin menoanne?
Ne testosteronitasot ovat tietysti laskeneet niin paljon, ettei seksi tunnu kiinnostavan. Apua saa, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä asia todellakaan tullut esille ennen naimisiin menoanne?
Tämän takia et osta autoakaan ilman koeajoa..
Seksiä tosiaan oli meillä ennen naimisiin menoa vielä noin joka toinen tai kolmas kuukausi. Itsellänikin oli naimisiin menon aikoihin uusi työ joka stressasi ja siksi seksi ei käynyt niin usein omassakaan mielessäni, ajattelin, että mieskin stressaantunut työstään yms ja seksiä kyllä tulevaisuudessa taas enemmän, koska aivan suhteen alussa meillä oli ihan hyvin seksiä. En sillon vielä ollut tutustunut aseksuaalisuuteen. Rakastan miestäni ja meillä menee muuten ok, joten ero tunuu vaikealta.
AP
Yritän vielä saada miestäni kyllä suostuteltua noihin hormonimäärityksiin.
AP
Vierailija kirjoitti:
Seksiä tosiaan oli meillä ennen naimisiin menoa vielä noin joka toinen tai kolmas kuukausi. Itsellänikin oli naimisiin menon aikoihin uusi työ joka stressasi ja siksi seksi ei käynyt niin usein omassakaan mielessäni, ajattelin, että mieskin stressaantunut työstään yms ja seksiä kyllä tulevaisuudessa taas enemmän, koska aivan suhteen alussa meillä oli ihan hyvin seksiä. En sillon vielä ollut tutustunut aseksuaalisuuteen. Rakastan miestäni ja meillä menee muuten ok, joten ero tunuu vaikealta.
AP
Olisiko avoin suhde maailmanloppu? Kuitenkin rakastatte toisianne. Mutta ei sinun tarvitse seksittömäänkään suhteeseen jäädä.
Kaverillani on aseksuaalinen mies. Kuulemma rakastavat toisiaan, mutta miehelle seksillä ei ole mitään merkitystä. Mies ei kuitenkaan suostu siihen että kaverillani olisi joku muu, vaikka fb-tyylinen suhde. En käsitä, miten hän jaksaa.
Hei, näköjään sitten jollakin toisellakin on samanlaisia ongelma parisuhteessaan, vaikka miehillä aseuksiaalisuus ilmeisesti harvinaisempaa, kun keskustelua ei synny aihepiiristä. Oma miehenikään ei ole myöntyväinen avoimempaan parisuhteeseen, toisaalta ymmärrän hänen kantansa toisaalta taas en.
AP
Alhainen testotaso. Itse en ole saanut seksiä naisilta vuosiin. Kulli on pystyssä ja kädessä koko ajan, mutta en masturboi kuin harvoin. Olo on kiimainen ja ärhäkkä kuin sonnilla mitä on pidetty liian kauan häkissä. Valmiina junttaamaan kalulla milloin vain.
Mulla on tutulla tilanne tällainen. No eka se ajatteli, että rakkaus riittää. No 4 vuotta se riittikin, nyt näyttävät riitelevän joka asiasta, ja tuttu on kyllä aika mielenkiintoista seuraa ku baariin menee. En tiedä onko pettänyt, mutta aika lähellä näyttää olevan.
Olen aseksuaali mies ja etsinyt samanlaista naista ystäväksi
Onko mies ollut aina yhtä epäkiinnostunut seksiä, teinistä asti? Todennäköisesti on aseksuaali eikä tilanne muuksi muutu.
Mikä helvetti teitä naisia oikein vaivaa? Aloitatte suhteen miehen kanssa, vaikka näette jo ensimmäisellä sekunnilla, että onnistumisen mahdollisuuksia ei ole. Sitten tulette tänne uikuttamaan, kun suhde ei toimi.
Kokeilkaa Tradamix valmistetta tai KP 2000 total valmistetta.
Jos mies on aseksuaali, niin tuskin kiittelee sinua jostain testeihin painostamisesta. Kannattaa vaan erota, sinä löydät ehkä seksiä ja mies saa olla rauhassa vonkaamiselta ja painostamiselta.
Onpa ikävää. Ottaako hän huomioon kuitenkin sinun seksuaaliset tarpeesi, eli tyydyttääkö hän sinua lainkaan? Tyydytätkö itse, jotta saat paineet purettua? Eihän minuakaan aina täysillä kiinnosta, mutta kyllä sitä sitten yllättäen innostuu kun hetken touhuilee.
Aseksuaalisuus on kuitenkin mahdollisuus, oletteko puhuneet esim. avoimesta suhteesta tms, vai onko ulkopuoliset henkilöt täysin kiellettyjä? Onko aseksuaalisuus sinulle ylitsepääsemätöntä?
Mun mies on aseksuaalinen, mutta meillä on hyvä ja rakastava parisuhde, hauskuttelua, ei riidellä, aina jotain kivaa tekemistä ja kotiasiat hoidetaan koskaan riitelemättä. Me ollaan yli 3-kymppinen pari. Me ollaan ajateltu silleen, että seksi luonnollisestikin vähenee iän myötä. Meillä vaan tavallista aikaisemmin. Vaikka itselläni tekisi mieli seksiä useammin, niin ei haittaa näin! Mielummin loistava arki (ja vapaa-aika) rakkain ihminen koko maailmassa rinnallani, vaikka onkin tosi harvoin seksiä kuin paineenpurkuseksiä jonkun sideshown kanssa tai säännöllisesti jyystetty muuten rasittava parisuhde ja sen arki. Olen tottunut seksittömäämpään elämään, eikä se haittaa yhtään, mutta ymmärrän ettei se jokaisella missä tahansa elämänvaiheessa ole niin. Aika hassua sekin, että vaikka varmaan todella monen mielestä meidän avioliitossa on jotain tosi pahasti pielessä (jos tietäisivät), niin meille tämä ei ole ongelma. Näin vaan on ja kaikki muu on niin hyvää, ettei tää nyt meitä haittaa ollenkaan JA me voidaan puhua asiasta. Silloin kun sitä seksiä sitten on, usein kuukausienkin tauon jälkeen, se on todella hyvää.
Niin oli muijaki aseksuaali minua kohtaan.. Muille se olikin sitten aivan muuta.