Mitä ajattelet ihmisestä joka tulee jatkuvasti töihin klo 7:20 vaikka työt alkavat klo 7 tasan!
Ja tämä kyseinen henkilö lähtee usein jo klo 15:30 vaikka työ aika on klo 16 saakka..
En viitsi tarkemmin kertoa ettei tunnisteta mutta tämän henkilön työskentelyaikoja ei valvo kukaan eli ei jää tuosta kiinni..
Kommentit (43)
Jos et ole hänen esimiehensä, asia ei kuulu sinulle. Et voi tietää, millaisia järjestelyitä hän on sopinut esimiehen kanssa. Tekeekö täyttää päivää, tai 90 %?
Anna olla ja keskity omaa työhösi.
En ajattele koska se on idiotismiä ja saan luultavasti potkut oikeasta sanasta.
Vierailija kirjoitti:
Itse esimiehenä olen hieman kyllästynyt näihin kanteluihin. Yleensä muista kertovat todella ovat niitä ikuisia saikuttajia ja työoloista valittajia. Heidän jokainen valitus on toki otettava vakavasti. Tämän takia meillä on käynyt hometarkastajat, huoneilmamittauksia on tehty, toimistokoirat ja hajusteet kielletty. Lisäksi joudun käymään asiat läpi henkilöiden kanssa, joista valitetaan.
On turhauttavaa huomauttaa viiden - kymmenen minuutin myöhästelyistä henkilöä joka on tehokas, positiivinen ja tuonut firmalle hyviä kehitysideoita. Usein myöhästelystä on ilmoitettu minulle viestillä, mutta ei ketään velvoiteta avaamaan syytä tai ilmoitusta työkavereille.
En siis pidä myöhästelijää välttämättä ollenkaan huonompana työntekijänä.
Et siis ymmärrä, että tämä yksi henkilö omalla toiminnallaan aiheuttaa muiden motivaation laskua entisestään. Luomalla useammat säännöt eri ihmisille heikennät koko firman toimintaedellytyksiä. Entä jos tämä myöhästelijä olisikin huonommin tuottava henkilö? katsoisitko silloin sormien läpi 10-20 minuutin myöhästelyä, Ja jos et niin miksi et. Luomalla näitä "hyvä kaveri"-kerhoja olet aiheuttamassa huonoa ilmapiiriä, jossa kaikki eivät pelaa yhteen. Ja tämä luo juuri tuon kyräilymentaliteetin jossa kyttäillään toisia ja ollaan nurkkakuntaisia. Pahin motivaation tappaja on se että koetaan, että toisilla on erivapauksia. Jos jollekin sallitaan 10-20 min myöhästely, on se sallittava kaikille.
Potkut. Eikö teillä seursra työaikaa ollenkaan.
Itse tein juuri näin, kun en ollut saanut palkankorotusta viiteen vuoteen. Oli tietysti ap:n kaltaisia niuhottajaämmiä jotka eivät siitä pitäneet mutta niillä haistatin paskat. .
Vierailija kirjoitti:
Itse esimiehenä olen hieman kyllästynyt näihin kanteluihin. Yleensä muista kertovat todella ovat niitä ikuisia saikuttajia ja työoloista valittajia. Heidän jokainen valitus on toki otettava vakavasti. Tämän takia meillä on käynyt hometarkastajat, huoneilmamittauksia on tehty, toimistokoirat ja hajusteet kielletty. Lisäksi joudun käymään asiat läpi henkilöiden kanssa, joista valitetaan.
On turhauttavaa huomauttaa viiden - kymmenen minuutin myöhästelyistä henkilöä joka on tehokas, positiivinen ja tuonut firmalle hyviä kehitysideoita. Usein myöhästelystä on ilmoitettu minulle viestillä, mutta ei ketään velvoiteta avaamaan syytä tai ilmoitusta työkavereille.
Sinun mielestäsi on ok tulla myöhässä ja lähteä etuajassa? Yleensä työsopimuksessa on määritelty työpäivän pituus.
Tämä on todellinen naisten ongelma.
T. M33
Meillä ruokiksen pituus (palkallista työaikaa) on 30min. Osa tiimistä pitää joka päivä 1h.
Vierailija kirjoitti:
Älykäsihminen! Teen itse samoin..
Juu, mutta sinä et ole älykäs, et kirjoittamaan ole oppinut.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat juuri sellaiselta ihmiseltä, jonka ei kuuluisi toimia esimiehenä ja joka nopeasti ajaa työyhteisön kriisiin. Työilmapiiri ei tunnu kiinnostavan sinua tippaakaan, suhtaudut osaan alaisistasi vihamielisesti, osalle taas annat erivapauksia...
Vierailija kirjoitti:
T. M33
Jaa, minä voisin tältä istumalta nimetä meiltä töistä ainakin 20 miestä, jotka eivät edes tiedä mitä työnteko on. Yksi käy tanssimassa kesken työpäivän vaimonsa kanssa, yksi on viimeiset 20 vuotta teettänyt työt alaisellaan, itse ollut osa-eläkkeellä, yksi hoitaa oman firmansa töitä työajalla, yksi on niin tollo, ettei sellaista voi ymmärtää, yksi kulkee kahvilla vissiin 15 kertaa/pvä, jne.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että työaika, eli toimistolla vietetty aika ei ole tärkein kriteeri laadun ja tehokkuuden seurannassa. Meillä tehdään paljon etätöitä, eikä niitä seurata muuta kuin ohjelman avaamisen ja sulkemisen perusteella. Lähdemme siitä, että työntekijöihin luotetaan. En tiedä nukkuvatko etäilevät ihmiset, vai mitä tekevät. Minua kiinnostaa kokonaisuus, se mitä saavat +- 8 tunnissa aikaan.
Tulos kyllä näkyy raporteissa 1-3kk seurannassa. Siksi en ole kiinnostunut kuulemaan rutinaa 10min myöhästelystä. Asiakkaiden kannalta sillä ei ole niin suurta merkitystä.
Eri asia jos työntekijä osoittaa laiskuutta ja huonoa tulosta. Silloin myöhästely kertoo motivaationpuutteesta. Toki joka päiväinen myöhästely ei ole suotavaa.
Esimiehenä olen saanut anonyymeissä kyselyissä hyvää palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. M33
Jaa, minä voisin tältä istumalta nimetä meiltä töistä ainakin 20 miestä, jotka eivät edes tiedä mitä työnteko on. Yksi käy tanssimassa kesken työpäivän vaimonsa kanssa, yksi on viimeiset 20 vuotta teettänyt työt alaisellaan, itse ollut osa-eläkkeellä, yksi hoitaa oman firmansa töitä työajalla, yksi on niin tollo, ettei sellaista voi ymmärtää, yksi kulkee kahvilla vissiin 15 kertaa/pvä, jne.
Pointti taisi olla tuo kantelu. Mies kertoo, että heidän raksalla yksi pilkkoo itselleen polttopuita, yksi nukkuu niiden lämpöeristeiden päällä, ja yksi haisee viinalle, yksi myy firman ylijäämää kavereilleen, mieheni taas myöhästelee. Mestarille ei kannella 😁
Vierailija kirjoitti:
Meillä ruokiksen pituus (palkallista työaikaa) on 30min. Osa tiimistä pitää joka päivä 1h.
Ovat varmaan huomanneet, että joku tulee aina myöhässä ja lähtee etuajassa, ja ottavat omansa pois tauoilla. Muiden tauoilla kaikki ketjun myöhästelijät ovat toimintaansa puolustelleet, mutta pian kukaan ei ehdi tehdä töitä, kun kaikki varmistavat etteivät vaan tee työkaveria enempää. Varsinin jos firmassa on joku ketjun pomoita, joka tuijottaa vaan myyntilukuja, ymmärtämättä miten tulos voisi nousta, jos kaikki olisivat motivoituneita ja puhaltaisivat yhteen hiileen.
Valitatko ap myös puhelimen näpyttäjistä? Omien puhelujen soittelijasta? Uutistenlukijasta? Lounastaukojen venyttäjästä? Huonoista vastauksista asiakkaille?....
Jos kaikesta rutisee, ei muuta ehdi tehdäkkään.
Itse keskityn omaan työhön ja annan juoruämmien lätistä milloin mistäkin. Eivät edes tajua kuinka paljon siihen lätinään kuluu sitä kuuluisaa tehokasta työaikaa.
Te esimiehet, jotka olette sopineet alaisen kanssa eri työajasta kuin kollegoilla, kai olette huolehtineet viestinnästä, jotta myös muut alaisenne tietävät toisen tekevän lyhyempää työpäivää? Epäselvä ja huonosti hoidettu viestintä aiheuttaa sitä turhaa kyräilyä tällaisissa asioissa. Jos joku on osa-aikainen, ei sen pitäisi olla mikään salaisuus vaan koko tiimille tiedotettava normaali asia. Silloin kukaan ei myöskään etsi klo 15.45 Pirkkoa, joka on lähtenyt jo klo 15.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat varmaan huomanneet, että joku tulee aina myöhässä ja lähtee etuajassa, ja ottavat omansa pois tauoilla. Muiden tauoilla kaikki ketjun myöhästelijät ovat toimintaansa puolustelleet, mutta pian kukaan ei ehdi tehdä töitä, kun kaikki varmistavat etteivät vaan tee työkaveria enempää. Varsinin jos firmassa on joku ketjun pomoita, joka tuijottaa vaan myyntilukuja, ymmärtämättä miten tulos voisi nousta, jos kaikki olisivat motivoituneita ja puhaltaisivat yhteen hiileen.
Ei meillä huippumyyjät keskity muiden tekemisiin. On luontevia myyjiä, jotka saa huipputuloksen 6h työpäivänä, sitten on suorittajia, jotka istuvat viimeisen viikon vaikka 10h jotta myynnit on kasassa ja 7000€ tulossa tilipäivänä.
Itse kuulun opiskelijoihin perustuntipalkalla, mutta hauska seurailla muiden tapaa tehdä töitä.
Työpaikoilla ei tahallaan anneta täsmällisiä tehtäviä, jotka pitää suorittaa päivän aikana vaan mennään aikaperusteisesti. Siinä kärsii tulos.
Vierailija kirjoitti:
En siis pidä myöhästelijää välttämättä ollenkaan huonompana työntekijänä.[/
En minäkään. Olen itsekin myöhästelijä, ja aivan varmasti tiimimme luovin tekijä, jolla myös isoin liksa.
Aiemmin esimiestehtävissä sanoin aina alaisilleni, että minua ei kiinnosta mihin aikaan he tulevat töihin, kunhan
A) tekevät työnsä kunnolla
B) eivät valita kiireestä jos tulevat myöhemminMyöhästely on usein sidoksissa tietynlaiseen boheemiuteen ja luovuuteen. Kellontarkkuus taas kaavoihin kangistumiseen ja sääntöjen noudattamiseen ennemmin kuin luovien ratkaisujen keksimiseen.
Molempia tyyppejä tarvitaan, ja se olisi hyvä ymmärtää.
Tämä, tullaan työpaikalle klo 6.30 vaikka työt alkaa klo 7, ollaan olevinaan muita parempi ja ahkerampi työntekijä, vaikka oikeasti työaika käytetään toisten kyttäämiseen ja valittamiseen turhista asioista, eikä saada aikaiseksi senkään vertaa kun muut jotka tulevat klo 7.