Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko kysyä jotakin 5400 euroa kuukaudessa ansaitsevalta valtion virkamieheltä?

Vierailija
07.01.2018 |

Vastailen hetken kysymyksiin.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö oikeasti koskaan mitään hyödyllistä kansan hyvinvoinnin edistämiseksi ja palkkasi eteen? Perustele.

Toki olen välillisesti tuottamassa palveluja, joita ilman kansalaiset ja elinkeinoelämä olisivat ongelmissa.

Onko sinusta meidän palkat oikein, olen itsekin valtiolla asiantuntija, palkka 2400. Toteutan ehkäpä juuri sinun palvelujasi asiakkaiden kanssa.

Suomessa palkkaerot ovat kuitenkin pieniä ja kuten totesin, yksityisellä sektorilla ansaitsisin enemmän. Pallkkani määräytyy työn vaativuuden ja suoritumiseni mukaan.

Tuskinpa. Julkkarin jengi ei ole haluttua yksityisellä. Mutta toki kannustan ajattelemaan noin, koska se tekee hyvää itsetunnolle.

Työtarjouksia olen saanut yksityiseltä sektorilta, siihen perustin väitteeni.

Vierailija
42/89 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä haaveilet jos pysytään aiheissa työ&raha?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko mielestäsi paljon vai vähän palkkaa?

Kuten jo totesin, se ei ole vähän.

Vierailija
44/89 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko johtaja?

Asiantuntijatehtävissä.

Valtiolla ei yksikään asiantuntija saa tuollaista palkkaa.

Vierailija
45/89 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tuottavassa työssä? Kuinka monta työpaikkaa olet työlläsi luonut? Eikö hävetä?

Vierailija
46/89 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö oikeasti koskaan mitään hyödyllistä kansan hyvinvoinnin edistämiseksi ja palkkasi eteen? Perustele.

Toki olen välillisesti tuottamassa palveluja, joita ilman kansalaiset ja elinkeinoelämä olisivat ongelmissa.

Onko sinusta meidän palkat oikein, olen itsekin valtiolla asiantuntija, palkka 2400. Toteutan ehkäpä juuri sinun palvelujasi asiakkaiden kanssa.

Mikä koulutus sulla on, työkokemus, tehtäväsi vaativuustaso? Luulenpa, että eroa löytyy näistä.

T. Ei ap, vaan se toinen saman tienaava

Ylioppilas, merkonomi, tradenomi. 15v tässä työssä, asiakaspalvelussa. Vaativuustaso meillä kaikilla sama, ehkä myös henkilökohtainen palkanlisä, koska olen te-toimistossa 🙂 Eli vitsinä tässä se, että meidätkin muutettiin asiantuntijoiksi, muttei se palkassa näy.

Vierailija
47/89 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon työajastasi haukkaa hallinnolliset tehtävät ja pidätkö näitä tehtäviä järkevinä asiantuntijoiden itsensä hoitaa?

Valtionhallinnosta on tuottavuusohjelmien nimissä vähennetty avustavaa henkilöstöä, joten hallinnolliset tehtävät on tehtävä pitkälti itse. Yksi työpäivä viikossa menee niihin.

Vierailija
48/89 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä haaveilet jos pysytään aiheissa työ&raha?

Tavoitteeni on stressata vähemmän työasioista, palkkaa olisin valmis jopa pudottamaan. 

Vierailija
49/89 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko35 kirjoitti:

miksi mainitsit palkkasi? Pidätkö sitä erityisen suurena/pienenä?

Jonkin viitetiedon halusin antaa. Ei se tietenkään pieni ole, mutta yksityisellä sektorilla se olisi suurempi.

Miten perustelet? Yksityispuolella pitää olla esimiestehtävissä tai isot taloudelliset vastuut jos mielii 5 tonnin ja yli meneviä palkkoja.

Vierailija
50/89 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko johtaja?

Asiantuntijatehtävissä.

Valtiolla ei yksikään asiantuntija saa tuollaista palkkaa.

Varmasti saa, jopa enemmänkin.

Vierailija
51/89 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko35 kirjoitti:

Jonkin viitetiedon halusin antaa. Ei se tietenkään pieni ole, mutta yksityisellä sektorilla se olisi suurempi.

Miten perustelet? Yksityispuolella pitää olla esimiestehtävissä tai isot taloudelliset vastuut jos mielii 5 tonnin ja yli meneviä palkkoja.

Olen siis saanut työtarjouksia yksityiseltä sektorilta korkeammalla palkalla.

Vierailija
52/89 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsitko nyt toisin?

Vierailija
53/89 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tuottavassa työssä? Kuinka monta työpaikkaa olet työlläsi luonut? Eikö hävetä?

Tehtäväni ei ole luoda työpaikkoja, vaan olla ylläpitämässä yhteiskunnan palveluja. Häpeää en tunne.

Vierailija
54/89 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsitko nyt toisin?

Olen täysin tyytyväinen valintoihini ja urapolkuuni.

Vierailija
55/89 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä koulutus sulla on, työkokemus, tehtäväsi vaativuustaso? Luulenpa, että eroa löytyy näistä.

T. Ei ap, vaan se toinen saman tienaava

Ylioppilas, merkonomi, tradenomi. 15v tässä työssä, asiakaspalvelussa. Vaativuustaso meillä kaikilla sama, ehkä myös henkilökohtainen palkanlisä, koska olen te-toimistossa 🙂 Eli vitsinä tässä se, että meidätkin muutettiin asiantuntijoiksi, muttei se palkassa näy.

No eihän se tehtävänimike kerro mitään todellisesta työn sisällöstä ja vaativuudesta. Ei tehtävänimikkeen muuttumisen pidäkään näkyä palkassa.

Vierailija
56/89 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju, kun meidän pitää kysellä ihmiseltä työstä, mutta hän ei kerro, mikä työ on.

Vierailija
57/89 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa palkkaerot ovat kuitenkin pieniä ja kuten totesin, yksityisellä sektorilla ansaitsisin enemmän. Pallkkani määräytyy työn vaativuuden ja suoritumiseni mukaan.

Tuskinpa. Julkkarin jengi ei ole haluttua yksityisellä. Mutta toki kannustan ajattelemaan noin, koska se tekee hyvää itsetunnolle.

Juuri noin. Itselläni on kokemusta suunnilleen samantasoisista tehtävistä molemmilla sektoreilla, ja tekemisen taso ja tuloksellisuus ovat aivan eri sfääreissä yksityisellä sektorilla. Julkinen sektori on lähinnä aikuisten (hyvin kallis) leikkikoulu. Esim. saikutapa tarpeeksi yksityisellä (vaikka siihen olisi hyvä syy), pidä kiinni työaikalainsäädännöstä tai ole muuten työnantajan mielestä ”hankala”, niin kortistoon lennät kuin leppäkeihäs.

Vierailija
58/89 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ketju, kun meidän pitää kysellä ihmiseltä työstä, mutta hän ei kerro, mikä työ on.

Kerroin jo, että olen asiantuntijatehtävissä keskusvirastossa.

Vierailija
59/89 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että valtiolla palkat ovat viimeisen vuosikymmenen ajan nousseet yksityissektoria voimakkaammin. Olen kuullut tuon argumentin valtiolla työskenteleviltä hyväpalkkaisilta aiemminkin, mutta pidän sitä jonkin sortin huuhaana, jos sinulle ei ole nimenomaisesti tarjottu samanlaista työtä yksityiseltä korkeammalla palkalla. Palkka määräytyy yksityisellä kysynnän mukaan. Et voi tietää, mikä palkkasi teoriassa olisi, jos et tarjoa työpanostasi mihinkään yritykseen eli markkina-arvosi ei joudu testiin. Et voi olla varma edes työllistymisestäsi, jos alkaisit aktiivisesti hakea töitä. 

Vierailija
60/89 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko35 kirjoitti:

Olen siis saanut työtarjouksia yksityiseltä sektorilta korkeammalla palkalla.

Siis sinulla ei ole alaisia tai budjettia työssäsi tällä hetkellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi