kysyn ihan mielenkiinnosta mutta voiko todella tälläisiä naisia olla?
Siis kuvitellaan tilanne : pariskunta joilla lapsia, ollaan asuttu yhdessä pitkään mutta sitten tielle tulee mutka vastaan. Pariskunta eroaa. Molemmat muuttavat erilleen. Äiti saa yksin huoltajuuden. Jossain kohtaan mies löytää uuden naisen, exä (nainen)alkaa tästä syystä kiristää lapsillaan. Ettei isä saa nähdä ollenkaan lapsia. Jos tapaa tätä naista.
Onko tälläistä todella?
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Oletko se uusi nainen?
En. Tuo oli esimerkki.
Eiks 85% eroperheistä tilanne ole tuo?
Suurin osa naisista on juuri tuollaisia.
Tiedän ihan lähipiiristä tälläisen tapauksen. Ex mm kiristi 2000€:n elatusmaksut uhkaamalla että ei saa enää koskaan tavata lapsia.
Ihminen on siitä kummallinen otus, että kun ex-puoliso löytää toisen, on se pienen kriisin paikka. Tämä sekä miehillä että naisilla. Kriisissähän ihminen toimii täysin lapsellisesti ja irationaalisesti.
Uutisten mukaan jollain naisella oli hamppuviljelmäå O.o Luulin, että vain miehillä on.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on siitä kummallinen otus, että kun ex-puoliso löytää toisen, on se pienen kriisin paikka. Tämä sekä miehillä että naisilla. Kriisissähän ihminen toimii täysin lapsellisesti ja irationaalisesti.
Piti vielä sanomani, että usein se käytös on juuri jollain asialla kiristämistä.
Jossain on menty vikaan jo sen takia, että äiti saa yksinhuoltajuuden. Miksi isä ei halua yhteishuoltajuutta ja lähivanhemmuutta? Jos haluaa niin miksi ei saa? Miksi hän ei ole ollut lasten kanssa hoitovapaalla ja ottanut muutenkin heistä yhtä paljon vastuuta kuin äiti? Jos olisi, niin hän saisi yhteishuoltajuuden. Mutta oliko helpompaa, että äiti jäi kotiin ja äiti hoiti lapset ja äiti juoksi neuvolat ja päiväkotikeskustelut ja muut, jotta isä sai käydä töissä eikä hänen tulonsa ja eläkkeensä pienentyneet?
Ei tuo oikein ole, ei todellakaan, mutta ihan varmasti peiliin katsomisen paikka lasten isällä. Jos huoltajuus olisi jaettu, ei tarvitsisi kuunnella tuollaisia uhkauksia.
Jotkut eksät ovat vaikeita eron jälkeen. Mä olen väleissä eksän kanssa. Eksä on naimisissa ja heillä on 2 kouluikäistä lasta.
T. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Jotkut eksät ovat vaikeita eron jälkeen. Mä olen väleissä eksän kanssa. Eksä on naimisissa ja heillä on 2 kouluikäistä lasta.
T. Nainen
Lisään: Olen väleissä myös niiden eksien kanssa joiden kanssa ei ole lasta. Yksi heistä on kaveri ja nähdään silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ihan lähipiiristä tälläisen tapauksen. Ex mm kiristi 2000€:n elatusmaksut uhkaamalla että ei saa enää koskaan tavata lapsia.
Tässä tapauksessa pariskunnalla oli vielä yhteishuoltajuus. Ex kyllä yritti vaatia yksinhuoltajuutta mutta siinä sekä mies että lastenvalvoja vastustivat asiaa eikä se onnistunut.
Oliko alkuperäisessä tapauksessa kyse oikeasti yksinhuoltajuudesta vai lähivanhemmuudesta?
Ai että voiko olla ex-kumppanin uudesta puolisosta mustis tai katkera? Voi olla, ihan sukupuolesta riippumatta.
Nuo samat katkerat vihamieliset pullerot myös usein yrittävät iskeä varattuja miehiä esim. lasten harrasteissa. Ovat monella tapaa säälittäviä ja vika on aina muissa kuin heissä itsessään ja kokevat, että voivat tehdä mitä vain ilman seuraamuksia.
Mielestäni tuollainen tapaus on säälittävä . Pitäisi terveen järjenkin sanoa, että elämä jatkuu eron jälkeenkin. Mutta erillään.
On.
Todella harmillista.
Terveisin,
lapseton sinkku, joka ei varmasti veisi lasten isää lapsiltaan...
Vierailija kirjoitti:
Kriisiä ei ole jos puhutaan totta, ettei olla rakastettu alun pitäenkään.
Lapsilla kiristäminen on oikeaa kurjuutta, vielä enemmän kun jopa tunteet peliä.
Miehen ei kannata olla lapsien kanssa niin läheisissä väleissä että niillä voidaan kiristää.
Eiköhän sekä miehiä että naisia ole ihan joka lähtöön.