Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka teidän perheessä hoitaa talousasiat?

Vierailija
07.01.2018 |

ja kuinka tarkasti? Tuntuu että monessa perheessä mies maksaa laskut,sijoittaa jne. Naisille kaikki raha-asiat voi olla hepreaa.. meillä toisinpäin. Mies on harmillisen vähän kiinnostunut raha-asioista. Minä teen budjetit, seuraan kulutusta, kilpailutan, vertailen, säästän ja sijoitan.

Kuka teidän perheessä hoitaa talousasiat?

Vaihtoehdot

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin hoitaa omansa. omansa. Miksi aikuinen luovuttaa ilman erillistä sopimusta rahansa jollekin toiselle?

Luulen ymmärtäväni, mitä tarkoitat. - Mutta silti sinkkuna kysyn, että mikä sellainen "vakavampi parisuhde" on, jossa ei ole valmis jakamaan asioita edes osaksi. Millaisia sopimuksia täytyy tehdä? Vai voiko tai pitäsikö osata luottaa ja uskoa, että kumpikin hoitaa osansa vuorollaan. - Jos jokaisesta asiasta täytyy erikseen sopia, niin haluatko oikeasti tällaisen ihmisen kanssa oikeasti jakaa yhtestalouden? - Tietysti, joistain asioista on erinomaisen tärkeä ja hyvä osata sopia ennakkoon. On näet ainakin itselläni hitusen vaikea käsittää, niitä suhteeseen aikovia, jotka kokevat tai uskovat, että parisuhteessa kaiken pitäisi olla 50/50. Ja loukkaantuvat verisesti, jos toinen ehdottaa avioehdon tekemistä.     

Vierailija
22/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, nainen, hoidan kaiken. Siis aivan kaiken. Itse olen ammatiltani kirjanpitäjä, saattaa siis vaikuttaa järjestelyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asiat naisille hepreaa? Missähän maassa sinä ap elät. Kyllä naiset on Suomessa itsenäisiä ja jokaisella on omat rahat ja pankkitilit. Ainakin kaikilla jotka minä tunnen. Elivät parisuhteessa tai eivät. Että osaavat kyllä ihan itse maksaa laskunsa ja varmaan ne yhteiset laskut yhtälailla.

Vierailija
24/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin hoitaa omansa. omansa. Miksi aikuinen luovuttaa ilman erillistä sopimusta rahansa jollekin toiselle?

No meillä parisuhde ja avioliitto on ne sopimukset joilla eletään yksikkönä. Yhteinen perhe, yhteiset rahat.

Toki kumpikin saa käyttää rahaa omiin menoihinsa (esim itse olin juuri 11pv talvilomalla yksin) mutta isommista hankinnoista sovitaan yhdessä ja lasketaan onko niihin varaa (esim miehen harrasteauto).

10

Vierailija
25/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen ymmärtäväni, mitä tarkoitat. - Mutta silti sinkkuna kysyn, että mikä sellainen "vakavampi parisuhde" on, jossa ei ole valmis jakamaan asioita edes osaksi. Millaisia sopimuksia täytyy tehdä? Vai voiko tai pitäsikö osata luottaa ja uskoa, että kumpikin hoitaa osansa vuorollaan. - Jos jokaisesta asiasta täytyy erikseen sopia, niin haluatko oikeasti tällaisen ihmisen kanssa oikeasti jakaa yhtestalouden? - Tietysti, joistain asioista on erinomaisen tärkeä ja hyvä osata sopia ennakkoon. On näet ainakin itselläni hitusen vaikea käsittää, niitä suhteeseen aikovia, jotka kokevat tai uskovat, että parisuhteessa kaiken pitäisi olla 50/50. Ja loukkaantuvat verisesti, jos toinen ehdottaa avioehdon tekemistä.     

Moni avioehdon vastustaja on mennyt yhteen nuorena ja varattomana kaltaisensa kanssa. Eihän sillä silloin juuri merkitystä ole. Mutta kun minä menin naimisiin, minulla oli paljon suuremmat tulot kuin vaimolla, mutta vaimolla oli perintönä omaisuutta puolimiljoonaa enemmän kuin minulla. Silloin oli mielestäni jo aiheellista miettiä, miten yhteistaloudessa eletään, että se on reilua molemmille.

Vierailija
26/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni avioehdon vastustaja on mennyt yhteen nuorena ja varattomana kaltaisensa kanssa. Eihän sillä silloin juuri merkitystä ole. Mutta kun minä menin naimisiin, minulla oli paljon suuremmat tulot kuin vaimolla, mutta vaimolla oli perintönä omaisuutta puolimiljoonaa enemmän kuin minulla. Silloin oli mielestäni jo aiheellista miettiä, miten yhteistaloudessa eletään, että se on reilua molemmille.

Niin. Jos itsellä  saati kumppanilla ei ole varallisuutta lainkaan, niin... Mutta yleisesti sitä ajattelisi -nyt kun en ole rakkauden sokaisema, vaan ikisinkku, että moni parisuhde voisi takuulla paremmin, jos asioista puhuttaisiin ja sovittaisiin ennakolta. Tätä ei poista se, että kumpikin on tyhjätasku, jolloin entistä enemmän saattaa korostua se, että mihin vähät rahat käytetään; ostaako mies tupakka-askin vai ostetaanko samalla rahalla uudet sukkahousut vai sittenkin päivän ruokaostokset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi