Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka teidän perheessä hoitaa talousasiat?

Vierailija
07.01.2018 |

ja kuinka tarkasti? Tuntuu että monessa perheessä mies maksaa laskut,sijoittaa jne. Naisille kaikki raha-asiat voi olla hepreaa.. meillä toisinpäin. Mies on harmillisen vähän kiinnostunut raha-asioista. Minä teen budjetit, seuraan kulutusta, kilpailutan, vertailen, säästän ja sijoitan.

Kuka teidän perheessä hoitaa talousasiat?

Vaihtoehdot

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja kuinka tarkasti? Tuntuu että monessa perheessä mies maksaa laskut,sijoittaa jne. Naisille kaikki raha-asiat voi olla hepreaa.. meillä toisinpäin. Mies on harmillisen vähän kiinnostunut raha-asioista. Minä teen budjetit, seuraan kulutusta, kilpailutan, vertailen, säästän ja sijoitan.

Mies tienaa, minä maksan laskut ja hoidan muutenkin talouden 😁

Vierailija
2/26 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tienaa, minä maksan laskut ja hoidan muutenkin talouden 😁

Meillä sama! Paitsi nyt ihan viime vuosina mies on opetellut käyttämään pankkitunnuksia ja on tehnyt jo kolme kertaa oman veroilmoituksensa.

Mun miestä ei jaksa laskujen maksaminen tai sijoitusasiat paljon kiinnostaa. Mutta tykkää ruuanlaitosta. Eilen syötiin 24h haudutettua osso bucoa <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa. Työskentelen taloushallinnossa ja kotona ei kiinnosta raha-asiat pätkääkään. Tiedän kyllä koko ajan missä mennään, mutta mies konkreettisesti hoitaa nämä asiat.

Vierailija
4/26 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat hoitavat omansa ja yhdessä loput tietenkin. Molemmat käymme töissä, lainoja ei enää ole ja rahaa on mukavasti.

Vierailija
5/26 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin hoitaa omansa. Asumisen peruskuluja suurin piirtein puoliksi. Ruokaa samoin puoliksi. Omat rahansa kumpikin saa käyttää miten lystää. Mies laittaa kaiken irtoavan päihteisiin ja uhkapeliin. Minä säästän ja sijoitan.

Vierailija
6/26 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ollut sopivaa kohtaa.

Minä (nainen) maksan laskut ja hoidan omat sijoitukseni.

Mies kilpailuttaa vakuutukset, sähkön yms.

Mies hoitaa omia vähäisiä sijoituksiaan tosi laiskasti.

Vierailija
7/26 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa ja minä hoidan lapset/talon.

Vierailija
8/26 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimpassa yli 20 vuotta. Yhteinen tili oli itsestään selvyys jo ihan alusta, vaikka vaimon kotona näin ei ollut ja hän opiskeli monta vuotta. Koskaan ei mitään ouhetta, että ”mun rahat” tai ”sun rahat”. Me ollaan ME ja rahat on MEIDÄN. Lasten takia osallistun kait keskivertoa enemmän kodin hoitoon, vaikka inhoan yli kaiken siivoamista, pyykkejö etc. No joo ei olis reilua, että nainen hoitaa kaiken (onneks hänkään ei ole mikään tiukkapipo siivouksen suhteen) mutta tärkeintä on näyttää tyttärille, että miehen tulee osallistua kotihommiin..ylikaiken koen epäonnistuneeni vanhempana, jos ottavat jonkun perusretkun sohvalla makaajan.

Ja koska perusarki sujuu aika hyvin, on seksielämä edelleenkin suht virkeää..viime viikolla naitiin neljästi. Miksi tehdä asioista vaikeaa ja tapella? Elämä on aika kivaa =)

Aijoo vielä: oon pakottamalla pakottanut vaimon ”reippaaksi” kuljettajaksi, vaikka on hänen luontoaan vastaan..valoista löhdetään ku formulousta ja etanat ohitetaan maantiellä. Tämä kyllä vaati molemmilta hermoja ja aikaa. Mutta nyt lapset näkee, että nainekin osaa ajaa autoa - ja vieläpä hyvin. Myös ulkomailla vaimo ajaa (vaikka pelottaakin) jotta lapset näkevät naisen pystyvän tämmöiseenkin. Mutta renkaita tuo ei suostu vaihtamaan, sallittakoon..tytöt olen kyllä ottanut ”apureiksi”, eli homma kestää 3xenemmän kuin yksin..no laatuaikaa sitten se.

Vierailija
9/26 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttui vaihtoehto molemmat hoitavat omansa?

Vierailija
10/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina hoitanut kaiken. Ihan perushommat kuten laskujen maksun kuukausittain mutta myös 2 talonrakennusprojektin budjetoinnin, tilaukset, laskujen maksut ja kuluseurannan. Eikä paukkunut miinuksille:)

Mies ei aina edes tiedä mitä saa palkkaa eikä sitäkään mitä tilillään on. Hänelle riittää se että tili on plussalla, vaikka sitten euron.

Vierailija
11/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sekä tienaan että maksan laskut.

Vierailija
12/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan ja hoidan raha-asiat. Mies hoitaa lapset.

t.nainen

Vierailija
13/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meiän perseessä ole miestä. Kyllä minä ihan ite asiamme hoidan. 

Vierailija
14/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis perHeessä.. aarghh.  

t.viesti 13

Vierailija
15/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuttui vaihtoehto molemmat hoitavat omansa?

Puuttui paljon muutakin, olis laitettu otsikkoon YDINperheessä. Perheitä on moneen lähtöön.

Minäkin asun lapseni, serkkuni ja mummoni kanssa samassa taloudessa.

Vierailija
16/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen meidän perheen budjetin ja kuluseurannan. Maksan myös yhteiset laskut ja lähes kaiken kauppareissuista alkaen. Kuun lopussa teen yhteenvedon ja otan miehen maksamat jutut huomioon, mies maksaa minulle sitten oman osuutensa. Tykkään, kun tiedän tarkalleen, mihin ja kuinka paljon rahaa menee mihinkin. En koe kirjanpitoa vaivalloiseksi.

Kumpikin maksaa omat menonsa ja tekee sijoitukset. Vaikka meillä on pienet tulot ja sen mukaisesti sijoitettava rahamäärä on pientä, se on mielenkiintoista. Miehen kanssa on mukava jutella sijoituksista ja tulevista suunnitelmista.

Vierailija
17/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tienaa molemmat ja laskut hoituvat e-laskuna automaattisesti. Miksi te maksatte laskut itse? Meillä on aniharvoin maksettavia laskuja.

Vierailija
18/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin hoitaa omansa. Asumisen peruskuluja suurin piirtein puoliksi. Ruokaa samoin puoliksi. Omat rahansa kumpikin saa käyttää miten lystää. Mies laittaa kaiken irtoavan päihteisiin ja uhkapeliin. Minä säästän ja sijoitan.

Toivottavasti teillä on avioehto.

Vierailija
19/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset rahat, velat ja omaisuus.

Hoidan budjetoinnin ja laskun maksut, kilpailutukset, remonttien budjetoinnin ja hallinnan. Yhdessä tehdään päätökset. Jos on jotakin missä vaaditaan tinkimistä, pistän miehen asialle koska hän on siinä parempi.

Päivittäisten raha-asioiden osalta miehelle tosiaan riittää että on rahaa käytettävissä ja lainat lyhenee.

Vierailija
20/26 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin hoitaa omansa. omansa. Miksi aikuinen luovuttaa ilman erillistä sopimusta rahansa jollekin toiselle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi