Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies juo salaa :(

Vierailija
07.01.2018 |

Kuinka vakavasta tässä on kyse? Ei ole kokemusta. Pitkin poikin lölytänyt viina, siis wiski jallu yms pulloja kotoa selkeästi piilotettuna!! Olen aivan hiton järkyttynyt. Pulloja on paljon eikä ne ole pieniä. En tiedä koska juo, öisin? ilmeisesti minun mentyä nukkumaan. Ei vaikuta aamulla normaalia omituisemmalta. Mutta minua ahdistaa vakavasti. Ottaisinko puheeksi vai jatkaako kyttäämistä ?? Anyone?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perjantaiputeli eikä akka voi mitään

Vierailija
42/77 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun muija sanoi kerran aamulla että haiset hirveesti vanhalle viinalle. No minähän sitten vastasin että ite haiset paskalle. Mykkäkoulua kesti viikkotolkulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappokse äijä aapeen ?

44/77 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä, ikävä tilanne. Itsellä aivan liikaa kokemusta samanlaisesta. Veljeni joi itsensä lopulta hengiltä, puolison kanssa tuli riitaisa ero (on kuulemma aa-kerhossa nykyään). Erityisen ikävää on että miehesi juo vielä "luvalla" pari lasia viiniä iltaisin. Se on helppo tekosyy antaa itselleen lupa ottaa vielä lisää.

Ette ole enää lapsia, loppuelämä tässä on pelissä. Jos haluat miehen kanssa elää niin ota asia vakavasti puheeksi. Hän voi tiedostaa ongelmansa. Exäni tiedosti sen ollessaan selvin päin, mutta lopulta ei koskaan ollut selvin päin. Veljeni pyysi minulta joskus apuakin, mutta koska välit veljen vaimoon olivat huonot (hän halusi salailla veljeni tilaa ja suuttui verisesti kun sanoin veljen olevan alkoholisti. Hän oli myös hyvää pataa exäni kanssa), en voinut auttaa niin paljon kun olisi pitänyt. Asuin myös vuosia ulkomailla enkä oiken aluksi ymmärtänyt veljeni tilanteen vakavauutta.

Älä piittaa näistä av-mammojen höpinöistä. He eivät tiedä mitään elämästä ja juuri siksi niin kärkkäästi ehdottomia neuvojaan jakelevatkin. Voihan olla että rakentava keskutelu riittää havahduttamaan miehesi. Sitä on vaikea ihmistä tuntematta sanoa.

Vierailija
45/77 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei suostu lähtemään hoitoon, sinun täytyy jättää hänet juomaan yksinään. Tämä on neuvo jonka jokainen alkoholistin läheinen saa asiantuntijalta. Ja muista, että alkoholisti valehtelee juomisistaan, joten jos vannoo olleensa juomatta, älä usko. Osta vaikka alkometri jolla puhallutat ja näytät että valehtelee.

Vierailija
46/77 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuimme ja riitelimme. Mies sanoi ottaneensa joka ilta (n. 2vkoa) lasillisen jotta saa nukuttua. Unettomuutta ja masennusta, hän sanoi. Mä en usko noihin määriin. Mutta keskustelu oli hyvä, ja tajusi itse mielestäni sen että lasillinen-kaksi vain huonontaa sitä nukkumista pidemmällä tähtäimellä, samoin masennusta. (tämä yllätyksenä minulle). Hän itse kaatoi juomat viemäriin.

Piilottanut pullot siksi että ajatteli minun suuttuvan...

Vierailija
47/77 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

46 oli siis ap

Vierailija
48/77 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa seurata tilannetta ja jos piilopulloja löytyy vielä tulevaisuudessa, niin tiedät hänellä olevan vakava ongelma.

Alkoholi itse asiassa heikentää unen laatua ja aiheuttaa myös masennusta. Se antaa tilapäisen helpotuksen tunteen silloin kun on juonut, mutta myöhemmin vain pahentaa oloa. Pikkuhiljaa tulee riippuvaiseksi ja tarvitsee suurempia määriä. Lopulta on pakko juoda estääkseen kouristelutkohtaukset yms. Silloin ollaan jo pitkällä ja hengenlähtö lähellä ja tarvitsee sairaalahoitoa kyetäkseen lopettamaan, koska kroppa ei enää toimi ilman alkoholia. Jos he lopettavat ilman sairaalahoitoa, saattavat he kuolla. Moni kieltää ongelmansa tai syyttelee muita juomisestaan. Jos ongelma on jo pitkällä, moni alkoholisti saattaa näytön vuoksi kaataa viinat viemäriin ja ostaa uusia, jotka piilottaa entistä tarkemmin voidakseen jatkaa juomistaan. Siksi sinuna olisin hieman skeptinen siitä, että noin helposti tajusi alkoholin huonontavan yöunta.

Jäätyään kiinni ensimmäistä kertaa alkoholistin tai minkä tahansa päihdeongelmaisen on vielä mahdollista teeskennellä lopettavansa, kun toinen vielä luottaa. Kun on jäänyt kiinni monta kertaa, alkaa toisen syyttely.

Toivottavasti sinun miehesi ymmärsi ihan oikeasti. Mutta jos ei ymmärtänyt niin kannattaa miettiä omaa tulevaisuuttasi. Katsele nyt jonkun aikaa, että pitääkö mies sanansa.

Vierailija
49/77 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö anna hänen muuten juoda kun pitää sitten salaa juopotella?

Vierailija
50/77 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

49 olipas viisas kommentti!

Vierailija
51/77 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

49 olipas viisas kommentti!

Minusta ihan validi kommentti. Jos haluaa ja meinaa drinksun kaataa, niin pitäähän se pystyä ilman piiloittelua tekemään. Se mikä on sopiva määrä on sitten toinen keskustelu.

Vierailija
52/77 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinamäen veikkojen kanssa ei kantsi alkaa millekään, näin se vaan menee.. Eli nosta kytkintä!

Vierailija
53/77 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minähän kirjoitin jo aiemmin että viikonloppuna voidaan hyvinkin ottaa yhdessä lasi viiniä..! ap

Vierailija
54/77 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha. Miehellä on ollut noin kaksi viikkoa unettomuutta. Sen takia kämpässä on pitkin poikin lymyilemässä useampaa sorttia viinaksia, joista hän sitten lasin kaksi nappaa...

Tyhmä akka tai tyhmä provo. Kovin taitaa pelottaa nyt tuo totuuden myöntäminen kumpaakin.

Vierailija
55/77 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuimme ja riitelimme. Mies sanoi ottaneensa joka ilta (n. 2vkoa) lasillisen jotta saa nukuttua. Unettomuutta ja masennusta, hän sanoi. Mä en usko noihin määriin. Mutta keskustelu oli hyvä, ja tajusi itse mielestäni sen että lasillinen-kaksi vain huonontaa sitä nukkumista pidemmällä tähtäimellä, samoin masennusta. (tämä yllätyksenä minulle). Hän itse kaatoi juomat viemäriin.

Menit helppoon. Nyt hän vihki sinut mukaan ongelmaansa ja koska sinisilmäisenä uskoit mitä hän valehteli päin naamaasi, niin seuraavan kerran sinä olet se ymmärtämätön nalkuttaja, joka kyylää miestä. Yritimme kyllä varoittaa, mutta eipä mennyt perille.

Masennusta ei ole ennenkään viinalla voitettu, sama juttu unettomuuden kanssa. Ja se pari lasillista voi tarkoittaa mitä vain määrää raakana. Pari viikkoa aikana on myös niin kauheaa valehtelua, että ihmetyttää miten mies edes kehtasi sanoa sellaista!

Miehelläsi on niin selkeä alkoholiongelma ja sen lisäksi myös hän valehtelee täysin tietoisesti. Mitä muuta hän on jättänyt kertomatta tai valehdellut, sitä voi vain arvailla.

Googlaa ihan huviksesi faktaa ongelmastanne, veikkaan kyllä, että tieto lisää tuskaa, mutta voit päättää elätkö valheessa vai et. Promillemittari on myös kätevä hankkia ja sanoa, että posaat hänet varmasti, jos hän lähtee ajelemaan päissään.

Vierailija
56/77 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti suuttuu aina kun hänen juominen otetaan puheeksi. Minä en usko mihinkään tuossa jutussa, en aikaan enkä määriin enkä selittelyihin juomisen syistä. Jatkossa piilottaa  viinat entistä paremmin, esim. autotalliin kaatamalla ne tyhjiin tarvikepulloihin tms.

Masennus ja unettomuus on seurausta juomisesta, ei juomisen syy. Syy juomiseen on se että on riippuvainen psyykkisesti ja henkisesti, eikä pysty olemaan juomatta. Jos kiinnostaa niin kysy miehen exältä miksi erosivat. Ja etsi tietoa alkoholismista jotta tiedät mitä sinulla on vastassa jos jäät suhteeseen. Lue nyt alkuun ainakin tämä, tässä vaiheessa miehesi jo on, kuten piilopullot paljastaa:

http://juhakemppinen.fi/alkoholismin_keskivaiheet

Vierailija
57/77 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
58/77 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pulloihin laksatiiviä.. niin tein ex miehelle ja kyllä se juonista vähensi kun kakka lensi.

Vierailija
59/77 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap menee? Oletko ostanut jo promillemittarin? Jos mies siitä suuttuu ja ei halua puhaltaa, niin suosittelisin, että mies menee naimisiin pullon kanssa ja sinä etsit terveen miehen.

60/77 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minähän kirjoitin jo aiemmin että viikonloppuna voidaan hyvinkin ottaa yhdessä lasi viiniä..! ap

Älkää juoko yhtään. Yhtään. Miehesi sortuu heti jos otatte yhdessä "muutaman lasin viiniä", se kun antaa hänelle luvan ajatella ettei tissuttelussa mitään ongelmaa olekaan.

Ikävä oli ettei miehesi kyennyt tunnustamaan ongelmansa suuruutta (viesti 46) vaan vähätteli sitä. Nyt teidän pitäisi molempien olla vähintään parisen kuukautta juomatta kokonaan jotta miehesi huomaisi, että masennus hellittää ja unen laatu paranee nimen omaan juomatta olemisella.

Omalla kohdallammekin yritimme tätä. Pisin jakso, jonka exäni onnistui olemaan juomatta avioliittomme viimeisen viiden vuoden aikana oli kuusi päivää. Toivottavasti te onnistutte paremmin.

Älä kuitenkaan nalkuta äläkä agressiivisesti painosta. Ole tukena, mutta tiukkana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi