Mies juo salaa :(
Kuinka vakavasta tässä on kyse? Ei ole kokemusta. Pitkin poikin lölytänyt viina, siis wiski jallu yms pulloja kotoa selkeästi piilotettuna!! Olen aivan hiton järkyttynyt. Pulloja on paljon eikä ne ole pieniä. En tiedä koska juo, öisin? ilmeisesti minun mentyä nukkumaan. Ei vaikuta aamulla normaalia omituisemmalta. Mutta minua ahdistaa vakavasti. Ottaisinko puheeksi vai jatkaako kyttäämistä ?? Anyone?
Kommentit (77)
Totea miehellesi että meille on tainnut viinatonttu kotiutua kun on pulloja pitkin kotia. Tietääkö hän asiasta mitään.
Minkö ikäisiä ootte?
Vierailija kirjoitti:
Kaada viinat pois ja jätä pullot piiloihin.
Älä ny helvtissä pois kaada hyvää viinaa, juo itse jos et miehellesi sitä iloa suo!!
Ottaisin puheeksi. Itse hain apua, kun puoliso löysi salapulloni. Se oli sellainen herätys.
Otat asian puheeksi avoimesti, sanot, että olet huolissasi. Älä anna asioiden ja tämän juomisen mennä liian pitkälle, siihen on puututtava nyt.
Ilmeisesti kyseessä on uusi tuttavuus. Nimittäin tuossa vaiheessa alkoholismi on jo todella pitkällä, sitä ennen on ollut vuosikausia kestänyt runsas juominen. Nyt on vaihe jossa salailee juomistaan, ja todennäköisesti juo töissäkin jos edes on enää työpaikkaa (luultavasti menettänyt senkin juomisen takia). Humalatilaa ei tuossa vaiheessa alkoholistista edes huomaa, saattaa olla 2 promilleakin mutta kävelee aivan suoraan.
Jos miehesi nappailee viskiä myöhään illalla kun olet jo nukkumassa, niin ei sitä voi olla huomaamatta aamulla hengityksen hajusta.
Piilopullot ovat merkki jo pitkällä olevasta alkoholismista. Ala miettiä avioeroa ja omaisuuden jakamista.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi nappailee viskiä myöhään illalla kun olet jo nukkumassa, niin ei sitä voi olla huomaamatta aamulla hengityksen hajusta.
Jos toinen tupakoi esimerkiksi, voi hajuaisti olla yllättävän huono.
Mä olen 45 ja mies 55... että ei ihan nuoria. Tiedän ettei ole koskaan lasiin sylkenyt, mutta olen luullut että pari lasia viiniä illassa, ei arkisin on vain se mitä juo, no näin ei todella ole! En ole mitään haistanut aamulla mutta ei me kovin lähellä toisia aamulla olla. Että on mahdollista. Ollaan naimisissa, oltu 3v. Olen aivan järkyttynyt enkä pystynyt nukkumaan kun ahdistaa niin :(
ap
No jo ahdistaa eikä nukuta, niin ota huikkaa miehesi pulloista unilääkkeeksi. Kyllä avioliitossa kaiken pitää olla yhteistä, myös viinan.
Näinpä juuri, eli on se näkyvä alkoholi, pari lasia illassa viiniä, jonka antaa näkyä ulospäin. Sitten on salainen juominen, väkeviä. Luultavasti eronnut mies, jonka vaimo heittänyt pihalle juomisen takia. Miten työpaikka, onko ollut samassa monta vuotta, vai vaihtaako usein, vai onko enää työssä?
On ollut yli 10 samassa duunissa ja aikaisin lähtee töihin - sitä just mietin että miten pystyy jos viinaa juonut yöllä? ap
Haju peittyy helposti käyttämällä suuvettä, niitä varmaan löytyy vessasta.
Vierailija kirjoitti:
On ollut yli 10 samassa duunissa ja aikaisin lähtee töihin - sitä just mietin että miten pystyy jos viinaa juonut yöllä? ap
Tunnen vastaavan 5-kymppisen miehen, on yrittäjä. Palkkatyöntekijänä olisi saanut potkut jo aikoja sitten. Juo joka päivä, ilman viinaa ei edes pystyisi menemään töihin. Humalatilaa ei huomaa asiakkaat, ainoastaan työntekijät.
Olin lyhyessä suhteessa miehen kanssa ja alussa hän vastasi toiveitani. Kun käytiin ulkona syömässä, hän otti pienen lasillisen viiniä tai ei sitäkään. Antoi hyvän kuvan itsestään. Välimatkan vuoksi mies oli paljon luonani (liikaakiin) ja alkoi vajaan kuukauden tuttavuuden jälkeen ilmetä inhottavia asioita. Luonne saattoi muuttua välillä riitaisaksi ja syytteleväksi, mustasukkaiseksi. Ei saanut minusta riitakumppania, vaikka ilmeisesti siihen oli oppinut. Ihmettelin, kun ulkomailta ostamani konjakkipullo löytyi ihan eri paikasta kuin piti ja kysyin siitä. Ei olevinaan tiennyt asiasta. Pari kertaa löysin viinapullon sängyn alta ja otin puheeksi; ei saa nukuttua muuten. Sanoin, että juo vaan ihan näkösällä, jos tarvitsee ja mieluummin yhdessä joskus viiniä, jos laitetaan hyvää ruokaa. Lupasi, mutta tilanne jatkui piilopulloina. Muutaman kerran vihaisena hävisi johonkin yöhön ja sanoi suhteen loppuvan ja lähtevän. Sitä toivoinkin. Yksi aamu sitten sanoin, että nyt lähdet oikeasti. Sain pari päivää haukkumaviestejä, kuinka hän oli hoitanut kotiani ja laittanut ruokaa ja rakastanut jne. Totesin vain yhden viestein verran, että nämä hoituivat hyvin itseltäni ennen häntä.
Lähdettyään huomasin, että pari täyttä pakettia Panacodeja oli hävinnyt (oli määrätty aiemmin leikkauksen jälkeiseen kipuuni, mutta en uskaltanut käyttää niin vahvoja lääkkeitä).
Selvisi myös, että on huijannut rahaa ainakin yhdeltä naiselta ja tehnyt vilpillisiä kauppoja netissä.
Eli tässä tapauksessa alkoholismi oli vain yksi näyttö ihmisen pahuudesta.
ps. on deittisuvuilla ja esiintyy luotettavana ja mukavana vakavaa suhdetta hakevana.
Mitäs, tämähän kuulostaa ihan kuin exästäni kirjoittaisit. Alkoholisti, ilkeä ja lisäksi suhde työkaveriinsa. Otin eron, kun alkoi paiskomaan tavaroita, en jäänyt odottamaan milloin purkaa agressiivisuutensa minuun.
Ihmettelin myös, miten exä pystyi lähtemään töihin juotuaan edellisiltana niin palon viskiä.
Vierailija kirjoitti:
Näinpä juuri, eli on se näkyvä alkoholi, pari lasia illassa viiniä, jonka antaa näkyä ulospäin. Sitten on salainen juominen, väkeviä. Luultavasti eronnut mies, jonka vaimo heittänyt pihalle juomisen takia. Miten työpaikka, onko ollut samassa monta vuotta, vai vaihtaako usein, vai onko enää työssä?
Juuri tämä "julkijuominen", jos toinen haistaa viinan. Sitten tämä sala, mikä pistetään samaan piikkiin, moninkertaisena. Ihan tyypillistä alkkishommaa.
Jos mies on ok puoliso etkä ole huomannut hänessä mitään häiritsevää, miksi se pullot muuttaa kaiken. Sama mies kuitenkin. Juo salaa ettet nalkuttaisi.
Itselläkin jemmapullo nalkuttavan puolison vuoksi. Autoilen työssäni ja olen todella tarkka että olen ajokuntoinen. 1-3 viskipaukkua 11-12 aikaan illalla ei tarkoita ettei aamulla voisi ajaa.
Joillain on hirveä alkoholin pelko tässä maassa. Joskus siihen on oli aihetta, useimmiten ei. Jos suhde on hyvä ja mies myös, pakkoko alkaa draamailla pulloista. Sitten draamailisin jos se vaikuttaisi mieheen jotenkin.
Alkoholismi ei tarkoita holtittomuutta kuin tietyn tyyppisillä juojilla. Niillä joilla saattaa kadota kuukausi jonnekin. Monet hoitavat työnsä ja asiansa juomisesta huolimatta.
Loisijasikiöön olet valitettavasti kyntesi iskenyt. Lääkkaitä ja viinaa, ilmaista asumista ja ruokaa.
Ei Pidä päästää ketään omaan asuntoon heti tuosta noin vain asumaan.
Kaada viinat pois ja jätä pullot piiloihin.