Kerrostalon "heippalaput" mitä mieltä?
Niin mitä mieltä olette näistä lapuista, joissa asukkaat kehottavat esim. pitämään pienempää meteliä ym.
Kokemuksia? Minkälaisiä lappuja olette kirjoittaneet tai lukeneet?
Kommentit (31)
Yleensä turhia. En ole kirjoittanut sellaisia.
Turhia, koska häiriköivää naapuria ei yleensä kiinnosta se että muita häiritsee ja häiriköinti voi olla myös täysin tahallista. Ja heippalapun jälkeen se yleensä sellaista onkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä vastaan noihin aina :D
Piirrätkö kirkkoveneen vai kirjoitatko paperiin "ei kiinnosta"?
No ei ne minusta aina turhia ole, paljon parempi laittaa ekana lappu kuin ilmoittaa suoraan isännöitsijälle. Minä en esimerkiksi tiennyt että koirani oli alanut ulvoa yksin kotona ollessaan ja olin kiitollinen että naapurit siitä ilmoittivat eivätkä laittaneet ensimmäisenä valituksia isännöitsijälle.
Vierailija kirjoitti:
Turhia, koska häiriköivää naapuria ei yleensä kiinnosta se että muita häiritsee ja häiriköinti voi olla myös täysin tahallista. Ja heippalapun jälkeen se yleensä sellaista onkin.
Aika usein kyllä se naapuri ei ole edes tajunnut häiritsevänsä. Esim. jos muuttaa hyvin äänieristetystä talosta paperiseinäiseen ei välttämättä tajua että se suht hiljaisella soitettu musiikki ja neljän ihmisen juttelu yöllä kuuluu muihin kämppiin kun edellisessä talossa ei kuulunut mihinkään. Siinä tilanteessa on ärsyttävää saada suoraan isännöitsijältä huomautus vaikka se yksi nyt ei johdakaan mihinkään toimenpiteisiin vielä.
Vierailija kirjoitti:
No ei ne minusta aina turhia ole, paljon parempi laittaa ekana lappu kuin ilmoittaa suoraan isännöitsijälle. Minä en esimerkiksi tiennyt että koirani oli alanut ulvoa yksin kotona ollessaan ja olin kiitollinen että naapurit siitä ilmoittivat eivätkä laittaneet ensimmäisenä valituksia isännöitsijälle.
No mutta voihan naapuri myös sanoa sitä, ei tarvitse laittaa niitä "tässä asuu muita ihmisiä" - lappuja, yleensä nimettömänä vielä.
Älyttömän viihdyttäviä! Tosin en oo asunut kerrostalossa vuosikausiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan pitkän ja pilkallisen vastauksen silloinkin kun se haippalappu ei liity muhun mitenkään.
Vielä hauskempaa on ottaa heipplapusta valokuva ja sitten tohtoroida sitä tietokoneella himassa ja viedä alkupeäisen tilalle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan pitkän ja pilkallisen vastauksen silloinkin kun se haippalappu ei liity muhun mitenkään.
Vielä hauskempaa on ottaa heipplapusta valokuva ja sitten tohtoroida sitä tietokoneella himassa ja viedä alkupeäisen tilalle :D
Sinulla on ilmeisesti paljon vapaa-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta voihan naapuri myös sanoa sitä, ei tarvitse laittaa niitä "tässä asuu muita ihmisiä" - lappuja, yleensä nimettömänä vielä.
Niin no tietysti voi mutta jos ei uskalla tms. niin joka tapauksessa nimetönkin lappu on musta parempi kuin suora valitus isännöitsijälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no tietysti voi mutta jos ei uskalla tms. niin joka tapauksessa nimetönkin lappu on musta parempi kuin suora valitus isännöitsijälle.
Jos ei uskalla puhua naapurilleen, on oltava ihan hiljaa. Isännöitsijä ei ole talon asukkaiden vanhempi tai rehtori, kenelle pitää valittaa nimettömästi.
En tajua miten ihmisellä ei ole sen verran selkärankaa että esiinny omalla nimellä jos jotain häiritsee/on muuta asiaa.
Tyypillistä suomalaisille, että ei uskalleta mennä sanomaan kasvokkain. Sitä mieltä. Muuten ei niin kiinnosta, kun omakotitalossa asun. Aikanaan opiskelija-asunnossa sain yhden heippalapun: olin melunnut liian myöhään, enkä huomannut ajankulua. Olisi saanut minun "möykkäämisen" loppumaan varmaan nopeammin sillä, että olisi tullut huomauttamaan. Olisin lopettanut heti. Ei se enää seuraavana päivänä rakennuksen ulko-ovessa auttanut.
Tosin siellä kerrostalonaapurissa voi asua ihan kuka tahansa, joten ehkä se itsesuojeluvaistokin on ihan hyvä. Se vaan, että ketään "haista paska" -tyyppiä ei se heippalappukaan kiinnosta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei uskalla puhua naapurilleen, on oltava ihan hiljaa. Isännöitsijä ei ole talon asukkaiden vanhempi tai rehtori, kenelle pitää valittaa nimettömästi.
En tajua miten ihmisellä ei ole sen verran selkärankaa että esiinny omalla nimellä jos jotain häiritsee/on muuta asiaa.
Olen lukenut isännöitsijöiden ja ihan poliisinkin ohjeistavan asukkaita, että ei kannata mennä itse kolkuttelemaan häiriköiden oville, jos ei ole varma millainen tyyppi oven takana asustelee. Mieluummin isännöitsijän kautta, ettei tule turhia puukotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei uskalla mennä päihteissä meluavien ihmisten ovelle valittamaan ei saa myöskään laittaa valitusta isännöitsijälle?
Olen saanut lapun lauantaina klo 15-17 välillä, soitin liian lujaa musiikkia. Olisin hiljentänyt heti, jos suoraan oltaisiin tultu sanomaan. Lapun huomasin vasta kun olin jo lähdössä kotoa.
Samassa kerrostalossa oli ilmoitustaululla huvittava kolmen tai neljän asukkaan ylläpitämä heippailu. Siinä ensimmäinen valitti muistaakseni jostain metelistä, toinen sanoi että höpöhöpö-mitään haittaa ja kolmas ilmoitti kaikilla olevan oikeus omaan mielipiteeseen ja asiat saavat kyllä haitata muita vaikkei kaikkia haittaisikaan ja neljäs oli jostain jotakin mieltä ja lopulta keskustelun päälle tuli isännöitsijältä lappu, että valitukset sitten hänen kauttansa eikä pitkin seiniä. Joku oli kirjoittanut asiansa suoraan seinään.
Itse en ole ikinä kokenut tarvetta lappujen kirjoittamiselle ja niiden saaminen hivenen ärsyttää (no yhden olen saanut). Uskon kyllä että niin ärsyttää kirjoittajaakin, ehkä jopa enemmän :D.
Itse olen laittanut tuollaisen heippalapun.
Jossain naapurissa harrastettiin ns. "aikuisten leikkejä" melkein joka yö. On aika järkyttävää herätä etenkin keskellä viikkoa yöllä kello 01.30 siihen, kun naapurin emäntä saa ns. ison O:n. Ensimmäisinä öinä, kun heräsin niihin ääniin, luulin oikeasti, että jotain pahoinpidellään. Mutta lopulta tajusin mistä on kyse :D Ne äänet oli kyllä jotain ihan järkyttävää kuunneltavaa. Sen jälkeen ei kyllä enää uni maistunut.
Olisin laittanut lapun suoraan kyseiseen asuntoon, mutta en ole varma, mistä asunnosta ne äänet kuuluu, joten laitoin se kaikkien asukkaiden näytille.
Lapussa olin ystävällinen, ja muistutin kerrostalon järjestyssäännöistä ja muiden asukkaiden arvostamisesta. Lappu kyllä oli hävinnyt parin tunnin kuluttua kun kävin viemässä roskia.
Lisäksi laitoin kyllä isännöitsijälle valituksen metelöinnistä.
Vierailija kirjoitti:
Älyttömän viihdyttäviä! Tosin en oo asunut kerrostalossa vuosikausiin.
Tätä mäkin olin tulossa sanomaan, eivät ehkä hyödyllisiä mutta naapureiden julkista kirjeenvaihtoa on hauska seurata.
Mieleenpainuvin oli pesutuvan kuivaushuoneen ovessa ollut lappu, jossa kalsarivarasta uhkailtiin hurjilla seurauksilla.
Meidän taloyhtiössä ei saa edes lähettää heippalappuja. Asia päätetty yhtiökokouksessa.
Jos välitön hätä, käydään kasvotusten juttelemassa ovella, mutta mieluimmin soitetaan poliisit.
Jos naapureista häiriötä, jutellaan parin muun naapurin kanssa ja jos vähintään kolme naapuria kokee häiriöksi, asia viedään isännöitsijän tai hallituksen ratkaistavaksi.
Turhia. Parempi ottaa yhteyttä isännöitsijään eli tehdä virallinen valitus.