Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten osta noista työttömien haukkujista voi ollaan missä töissä, kun tuntuvat olevan aika tyhmiä

En ole työtön itse
06.01.2018 |

Minä en ole työtön. Olen ollut, viimeksi 2010. Tämäkin noille tomppeleille pitää erikseen painottaa, sillä jos kirjoittaa tämän kaltaisen viestin, tulee vastauksena, että "ei ihme, että olet työtön", vaikka eivät tajua edes mitä kirjoitan ja, tyhmiä kun ovat, olettavat jokaisen automaattisesti olevan työtön.

Ensinnäkin kaikkien työttömien pitäminen laiskoina juoppoina, jotka koskaan eivät työllisty. Tyhmää. Jokainen tietää, että entisiä työttömiä on työelämässä satoja tuhansia, paitsi ne tyhmät, joita on järkyttävän paljon.

Mustavalkoinen ajattelu. Jos joku työtön ei viitsi hakea töitä, aletaan ilkkua, että eikö työttömät haekaan töitä, palstalta on luettu, että haetaan jatkuvasti. Niinkuin mitä? Yksi edustaa kaikkia satojatuhansia, niinkö?

Ei erota työkokeilijoita ja työelämävalmennusta toisistaan. Ei tiedetä, että nykyään työkokeilija on sama kuin entinen harjoittelija. Työkokeilussa voi olla vaikkapa vasta lukiosta päässyt nuori, josta voi tulevaisuudessa tulla vaikka aivokirurgi.

Yleensä mustavalkoisuus ja kaikkien kategorioiminen samaan joukkoon samanlaiseksi on vain tyhmän ihmisen ajattelua. Minä olen työelämässä tavannut laiskoja ja saamattomia ihmisiä, jotka eivät koskaan ole olleet työttömänä, mutta en ajattele, että kaikki ovat samanlaisia.

Sitten tätä ei tunnuta tajuavan, että kaikesta koulutuksesta työvoimakoulutus on yhteiskunnalle kalleinta. Ehkä yksittäiset opettajat eivät saa hyvää palkkaa, mutta niistä maksetaan firmoille paljon.

Olisi paljonkin asiaa, mutta koska aika monella myös luetun ymmärtäminen on heikolla tasolla, jätän tähän.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä havainto, olen ihmetellyt ihan samaa. Aikoinaan joku tiesi tasan tarkkaan, mihin aikaan päivästä steissillä on työttömiä somaleita. Miten?

Vierailija
62/70 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartiaisen Juhana kutsui työttömiä rikkaruohoksi

Tää rikkaruoho on nyt ollut töissä 3v, oonko mä edelleen rikkaruoho? Ja ennen työttömyyttä olin yli 10v töissä.

Oot perunankukka nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuolla työväestössä (varsinkin sellaisilla työpaikoilla joissa porukka on "piilossa" kuten tehtaat) on niin paljon niin yksinkertaista kaveria, että jos vielä joutuisivat vapaille työmarkkinoille, niin huonostihan niille kävisi, viina veisi tms. Mutta kun ovat kerran työtä saaneet niin sen turvin porskutetaan, tosin pelko persiissä odottaen potkuja, mutta silti ah niin täynnä omaa erinomaisuutta. Ei todellakaan ihminen, jolla on työpaikka, ole välttämättä sen parempi ihminen. On se nähty, teen määräaikaisia töitä ja kyllä väliin tai aika useinkin v*tuttaa kattoa vakiporukkaa.

Työttömissä on mielinmäärin heitä aikaansaavempia ja fiksumpia henkilöitä, mutta heidän työuralla kaikki ei ole vaan aina sujunut yhtä kivasti. Ja ennenkaikkea työttömissä on ihmisiä, jotka ymmärtävät asioita monelta kantilta. Toinen mitäänymmärtämätön kansanosa ovat ne tietyt menestyjät, jotka eivät muista tai edes tiedä mitä on olla tavallinen kansalainen. Mutta mikäpä heitä horjuttaisi, ehkäpä alkaisin itsekin sellaiseksi jos elämä olisi niin vakaalla pohjalla.

Oon itse ollut myös tehtaassa töissä ja siellä on aina pari tyyppiä jotka kuvittelee että koko 500 henkilöä työllistävä tehdas pysähtyy siihen paikkaan jos juuri HÄN on poissa, ei edes sairaslomaa pidetä vaikka oikeasti olisi kipeä ja ihme kun malttavat olla lomalla, kun eihän kukaan muu osaa tehdä sillä aikaa mitään. Ylityöt yms otetaan rahana, vaikka kuinka väsyttäisi, kun eihän muut ilman häntä siellä pärjää. Ennen lomaa muistutellaan muita miten se ja tämä ja tuo homma täytyy hoitaa. Yleensähän nää itsensä korvaamattomaksi luulevat työntekijät on just niitä jotka ei ehkä sen vaativampaan työhön edes pystyisi ja ovat muutenkin ihan vaan keskinkertaisia työntekijöitä.

Miten voi ihminen kuvitella että juuri hän on korvaamaton työntekijä, vaikka tekee työtä jonka jokainen voi oppia hyvinkin nopeasti?

En siis väheksy tehdastyötä, mutta ihmettelen näitä tehtaissa olevia "korvaamattomia" ihmisiä. Ehkä juuri he on niitä jotka luulee ettei yt:t tule heitä ikinä koskemaan tai että heille kyllä aina töitä löytyy.

Heh. Meillä oli näitä ruskeakielisiä marttyyreitä, jotka aina "joutuivat" tulemaan kesken lomien töihin, kun ei niistä hommista olisi muuten selvitty, vaikka oli ihan työnantajan suunnittelema lomamiehitys päällä. Sitten sotkivat kaikkien aikataulut lomailemalla syksyllä kiireiseen aikaan.

Vierailija
64/70 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin kun näin miten huonolaatuista tekstiä yksi keski-ikäinen, työttömistä valittava sukulaiseni kirjoitti. Tämä henkilö on paljon tekemisissä koneiden kanssa työssään, ja joutuu vastaamaan sähköposteihin päivittäin. Kirjoitus oli siis ihan tajunnanvirtaa, väli aina yhden lauseen jälkeen ja välimerkit seikkailivat mitä oudoimmissa paikoissa. Kun tarjouduin näyttämään hänelle yhden jutun koneelta, hän huusi "NYT SÄ KADOTIT MUN VIESTIN!" kun avasin uuden välilehden.

Vierailija
65/70 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostan hyvään ja asialliseen keskusteluun mukaan myös suomessa vallitsevan ikärasismin, josta hallitus ei puhu mitään. Työnantajille ikä välillä 40-50 on myrkkyä. Saati jos olet yli 50 vuotias. Itse 55vuotiaana olen jätettä. Olen päässyt kahteen haastatteluun ja molemmissa ikäni sanottiin suoraan olevan este. Hae tässä ikärasismin vaivaamassa maassa töitä, kun vastassa on satojatuhansia nuorempia. Hallitus vain syyllistää, että et saa töitä.

Nykyään kaikki työpaikat mainostavat olevansa nuorekkaita ja dynaamisia.

Ei niiden imagoon sovi keski-ikäinen täti, vaikka hän olisi kuinka huippuosaaja.

Etenkin jos ovat vähän - noh - pölyttyneitä.  :)

Ja samat firmat kieltävät tulemasta huppari päällä palaveriin. Ja ihmiset puhuvat väkinäisellä kirjakielellä.

Vierailija
66/70 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-maksettuja trolleja

-ilmaistyötä tekeviä trolleja

-henkisesti epästabiileja (harhaisia) henkilöitä

-botteja

Eihän noilta ihan Leinon tasoisia lyriikoita voi odottaa.

Vierailija
67/70 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä havainto, olen ihmetellyt ihan samaa. Aikoinaan joku tiesi tasan tarkkaan, mihin aikaan päivästä steissillä on työttömiä somaleita. Miten?

Näinpä. Minä olen myös ihmetellyt näitä, jotka näkevät työttömiä keskellä päivää kapakoissa. A) Mitä he itse tekevät kapakassa keskellä päivää, elleivät ole siellä töissä? B) Onko niillä työttömillä selässä joku lappu, jossa lukee työtön? Luulisin, että keskellä päivää kapassa on usein jo sairaseläkkeellä olevia spugeja ja kesäaikaan ihan lomalla olevaa tavallista väestöäkin voi olla. Minä en tiedä, kun en kulje keskellä päivää kapakoissa enkä kurki niiden ikkunoistakaan sisään. Harva kapakka on edes auki päivisin, luulen, että jotkut lähiökuppilat lähinnä. Miten niiden asiakaskunnasta voi tietää mitään ellei ole itse siellä ja jututa näitä ihmisiä? Ap.

Vierailija
68/70 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuolla työväestössä (varsinkin sellaisilla työpaikoilla joissa porukka on "piilossa" kuten tehtaat) on niin paljon niin yksinkertaista kaveria, että jos vielä joutuisivat vapaille työmarkkinoille, niin huonostihan niille kävisi, viina veisi tms. Mutta kun ovat kerran työtä saaneet niin sen turvin porskutetaan, tosin pelko persiissä odottaen potkuja, mutta silti ah niin täynnä omaa erinomaisuutta. Ei todellakaan ihminen, jolla on työpaikka, ole välttämättä sen parempi ihminen. On se nähty, teen määräaikaisia töitä ja kyllä väliin tai aika useinkin v*tuttaa kattoa vakiporukkaa.

Työttömissä on mielinmäärin heitä aikaansaavempia ja fiksumpia henkilöitä, mutta heidän työuralla kaikki ei ole vaan aina sujunut yhtä kivasti. Ja ennenkaikkea työttömissä on ihmisiä, jotka ymmärtävät asioita monelta kantilta. Toinen mitäänymmärtämätön kansanosa ovat ne tietyt menestyjät, jotka eivät muista tai edes tiedä mitä on olla tavallinen kansalainen. Mutta mikäpä heitä horjuttaisi, ehkäpä alkaisin itsekin sellaiseksi jos elämä olisi niin vakaalla pohjalla.

Oon itse ollut myös tehtaassa töissä ja siellä on aina pari tyyppiä jotka kuvittelee että koko 500 henkilöä työllistävä tehdas pysähtyy siihen paikkaan jos juuri HÄN on poissa, ei edes sairaslomaa pidetä vaikka oikeasti olisi kipeä ja ihme kun malttavat olla lomalla, kun eihän kukaan muu osaa tehdä sillä aikaa mitään. Ylityöt yms otetaan rahana, vaikka kuinka väsyttäisi, kun eihän muut ilman häntä siellä pärjää. Ennen lomaa muistutellaan muita miten se ja tämä ja tuo homma täytyy hoitaa. Yleensähän nää itsensä korvaamattomaksi luulevat työntekijät on just niitä jotka ei ehkä sen vaativampaan työhön edes pystyisi ja ovat muutenkin ihan vaan keskinkertaisia työntekijöitä.

Miten voi ihminen kuvitella että juuri hän on korvaamaton työntekijä, vaikka tekee työtä jonka jokainen voi oppia hyvinkin nopeasti?

En siis väheksy tehdastyötä, mutta ihmettelen näitä tehtaissa olevia "korvaamattomia" ihmisiä. Ehkä juuri he on niitä jotka luulee ettei yt:t tule heitä ikinä koskemaan tai että heille kyllä aina töitä löytyy.

Toki työttömissäkin on ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa muita parempia työttömiä. Yhdellä kurssilla tuli tällainen vastaan. Hän oli harjoittelussa juuri tuollaisessa tehtaassa ja mielestään koko tehtaan asiat tulivat silloin kuntoon. Voin hyvin kuvitella, että hän vielä vakitöissä toisessa tehtaassa ollessaan kuvitellut olevansa koko tehtaan ydin. Työttömäksi oli jäänyt, kun koko tehdas paikkakunnalta lopetti; tuotanto siirrettiin halvempiin maihin. Ap.

Vierailija
69/70 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseä vitutti saada potkut, kun töihin sai jäädä esim. sellainen mies, joka haisi kesken työpäivän usein ihan tuoreelle viinalle ja lintsasi töistä. Luulisi että kaveri olisi ollut jo ihan työturvallisuusriskikin. Ei työnantajat välitä paskaakaan, ketä niillä on töissä ja miten hoitavat hommansa.

Samoin minua vitutti jäädä työttömäksi, kun samaan aikaan töihin sai jäädä pahin mahdollinen työpaikkakiusaaja ja lusmuilija. Sielläpä tuo kuuluu edelleen käyvän kahvittelemassa yli puolet työpäivistä ja panettelee sekä entiset että nykyiset työkaverit, jotka eivät hänen nuoleskelupiiriinsä kuulu.

Vierailija
70/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että nämä mene töihin kommantojat ovat jossain käytännön työssä. Mitä näitä nyt sitten on. rekkakuskit, metalli ja puumiehet yms tehdastyöt. Nämä ovat niitä jotka koulussa saivat jostain matematiikasta tai englannista yms historiasta heikon arvosanan, mutta joku tekninen käsityö tai liikunta saattoi olla jopa 10.  eli puutyöt  ja liikunta kiinnosti, mutta matematiikka ei pätkääkään. Olivat sosiaalisia ”kovia jätkiä” ja kiusaavat hiljaisempia oppilaita jotka ovat nyt sitten työttömänä joita käskevät yhä netissä kiusallaan menemään töihin. Jokut mene töihin kommetoijat voi myös olla ihan hyvin jotain 12v jonneja, jotka ovat hieman vanhemmilta tämän oppineet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän