Ensitapaaminen "anopin" kanssa
Vuosi sitten jouluna olin tapaillut 2kk ajan erästä miestä, tavattiin siis lokakuussa.
Jouluaattona sitten mies laittoi viestiä että hänen äitinsä haluaisi tulla käymään nopeasti ovellani ja tuomaan jotain.
En tosiaan ollut valmistautunut yhtään tai puhunut tuolle miehelle mitään vanhempien tapaamisesta tms.
Vastasin viestiin että ehkä ei nyt kuitenkaan kun ei minullakaan ole hänelle antaa mitään.
Mies kuitenkin jatkoi että ei hänen äitinsä mitään ootakaan, mutta haluaa nyt kuitenkin tulla tuomaan oman lahjuksensa minulle.
Minä sitten suostuin kun en kehdannut enää sanoa että en halua.
No, "anoppi" toi lahjansa ja lähti.
Tämä asia nousi nyt mieleen kun tässä on tullut muitakin tilanteita eteen jossa mies tuntuu kuuntelevan ja kunnioittavan enemmän äidin mielipiteitä ja sanomisia kuin minun. Eikä tietenkään itse site myönnä kun olen asiasta sanonut, suuttuu vaan ihan silmittömästi.
Tuo ensitapaaminenhan sujui myös siis täysin "anopin" tahdon mukaan, ei siinä kuunneltu mun eriävää kantaa asiaan.
Jotenkin odotin että mies sanoo äitilleen tollaisessa tilanteessa että xxxx (eli minä) ehdotan kyllä sitten itse kun/jos olen valmis tapaamaan.
Mitä mieltä olette? Onko mies ihan vässykkä vai ylireagoinko?
Kommentit (60)
Vuosi sitten jouluna.... Eteenpäin, älä vanhoja mieti.
Olisitko ap tähän päivään asti vieläkään tutustunut anoppiisi, jos se olisi ollut sinusta kiinni? Ei sovi nyt, on menkat. Tukka huonosti. Ja tekosyyn tekosyitä. Mene nyt hyvä ihminen eteenpäin jo, äläkä jää vatvomaan menneitä.
Sano miehelle, että et tarvitse häntä välikädeksi, vaan jatkossa anopin on soitettava suoraan sinulle, jos on jotain asiaa. Ota tilanteet hallintaan! lahjoja ei ole pakko ottaa vastaan, mutta jos anoppi kuitenkin on lahjomassa, niin voithan sanoa, että vosi laittaa ne puolestasi esim. hyväntekeväisyyteen. Perusteluksi käy ettei ole tilaa, ei ole sinun tyylistäsi, et ole materialisti jne.
Kuten sanoin, näitä tilanteita on tullut vastaan vähän väliä.
Tietysti olisin tutustunut. En vaan koe että mies kuunteli yhtään mitä minä halusin. Äiti nyt halusi tulla niin hänen oli saatava tulla.
Vierailija kirjoitti:
Sano miehelle, että et tarvitse häntä välikädeksi, vaan jatkossa anopin on soitettava suoraan sinulle, jos on jotain asiaa. Ota tilanteet hallintaan! lahjoja ei ole pakko ottaa vastaan, mutta jos anoppi kuitenkin on lahjomassa, niin voithan sanoa, että vosi laittaa ne puolestasi esim. hyväntekeväisyyteen. Perusteluksi käy ettei ole tilaa, ei ole sinun tyylistäsi, et ole materialisti jne.
He ovat lähes päivittäin tekemisissä. Jos eivät näe niin soittavat. Edes meidän kahdenkeskisillä lomamatkoilla ei saada olla ilman puheluita.
Loukkaantuu jos noin tekisin, sekä mies että anoppi. Kiittämätöntähän se olisi.
Ja mistä ihmeestä se nainen tiesi osoitteesi? Löytyi sihteeriopiston sivuilta?
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä ihmeestä se nainen tiesi osoitteesi? Löytyi sihteeriopiston sivuilta?
Mies tuli mukana, ovella seisoi äitinsä taustalla.
Siis olette nyt seurustelleet yli vuoden ja etkö ole tavannut miehen äidin kuin kerran?
Vierailija kirjoitti:
Siis olette nyt seurustelleet yli vuoden ja etkö ole tavannut miehen äidin kuin kerran?
Olen, hyvinkin usein.
Nyt oon tässä vaan miettinyt kun näitä samantyylisiä tilanteita on eteen tullut, että sehän olikin näköjään jo alusta asti nähtävissä että kenen puolella mies oikeasti seisoo ja kenen mielipiteillä on väliä.
Hän ei sitä kuitenkaan itse myönnä että äitinsä tahdon mukaan olisi toiminut.
Alkuperäinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen, hyvinkin usein.
Nyt oon tässä vaan miettinyt kun näitä samantyylisiä tilanteita on eteen tullut, että sehän olikin näköjään jo alusta asti nähtävissä että kenen puolella mies oikeasti seisoo ja kenen mielipiteillä on väliä.
Hän ei sitä kuitenkaan itse myönnä että äitinsä tahdon mukaan olisi toiminut.
Mahdatko tietää, että o äärettömän epäkohteliasta kieltäytyä joulumuistamisesta etenkin kun sen tuoja todella poistuu samantien? Ehkä miehesi on vain saanut paljon paremman kasvatuksen kuin sinä?
Miehesi on vielä liikaa kiinni äidissä. Suhteenne oli tuolloin vielä tuore, joten ehkei se silloin ollut ihmekään, mutta jos sama meno on jatkunut, niin vähän pahalta vaikuttaa.
Sinun tulee olla miehesi elämässä tärkein nainen, niin se vain on. Erityisesti konfliktitilanteissa parisuhteessa pitää joskus tehdä valinta vanhempien tai puolison välillä, ja sen valinnan pitää olla puoliso. Muuten ette voi rakentaa yhteistä elämää eteenpäin kahdestaan toistenne mielipiteitä kunnioittaen, vaan suhdettanne sanelee myös anoppi.
Toki voit itsekin valita antaa välillä periksi, siinä ei ole mitään väärää. Mutta jos oma kantasi on anopin kanssa vastakkain, niin miehesi pitää tukea sinua.
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen, hyvinkin usein.
Hän ei sitä kuitenkaan itse myönnä että äitinsä tahdon mukaan olisi toiminut.Mahdatko tietää, että o äärettömän epäkohteliasta kieltäytyä joulumuistamisesta etenkin kun sen tuoja todella poistuu samantien? Ehkä miehesi on vain saanut paljon paremman kasvatuksen kuin sinä?
Eli olisin ollut epäkohtelias jos en olisi häntä halunnut silloin tavata? Me oltiin tapailtu 2 kuukautta miehen kanssa, enkä todellakaan ollut edes varma että haluanko tavata vanhempansa. Itselleni jäi olo että äiti nyt vaan halusi tulla kattomaan minkälaisen naisen kanssa poikansa aikaa viettää.
Kiitos, mutta oma kasvatukseni on ollut oikein hyvä.
Millainen ihminen ei päästäisi miehen äitiä edes ovelle tuomaan joulutervehdystä? Vaikkei tunne koko ihmistä? Torjuva kontrollifriikki siis. Voin kuvitella miten pahalta tuntuisi tuommoinen että ei edes ovea avaisi. Miksi haluat ensi töiksesi loukata vanhempaa ihmistä? Miten luulet että tutustuminen sujuisi tästä eteenpäin? Onneksi ei elämä vielä ole tuollaisia miniäkokelaita vastaan tuonut. Kyllä täällä sitten on hullua porukkaa en paremmin sano. Ja iso osa vielä kannustaa tuollaiseen käytökseen.
Voisitko nyt avata lisää näitä tilanteita ja sitä mitä kamalaa mies ja anoppi on tehneet? Tuossa joulu tapahtumassa ei kuulosta olevan mitään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on vielä liikaa kiinni äidissä. Suhteenne oli tuolloin vielä tuore, joten ehkei se silloin ollut ihmekään, mutta jos sama meno on jatkunut, niin vähän pahalta vaikuttaa.
Sinun tulee olla miehesi elämässä tärkein nainen, niin se vain on. Erityisesti konfliktitilanteissa parisuhteessa pitää joskus tehdä valinta vanhempien tai puolison välillä, ja sen valinnan pitää olla puoliso. Muuten ette voi rakentaa yhteistä elämää eteenpäin kahdestaan toistenne mielipiteitä kunnioittaen, vaan suhdettanne sanelee myös anoppi.
Toki voit itsekin valita antaa välillä periksi, siinä ei ole mitään väärää. Mutta jos oma kantasi on anopin kanssa vastakkain, niin miehesi pitää tukea sinua.
Noin itsekin ajattelen, mutta valitettavasti mies taas ei näe asiaa niin. Tuntuu että oon jossain teinisuhteessa. Heillä on autot ja vakuutukset ja lainatkin mikä kenenkin nimissä, miehellä edelleen tavaroita/vaatteita vanhempiensa luona jne (tilaa kyllä on omassakin asunnossa niille)
Ap, kun itse sitten aikanaan olet anopin roolissa, niin älä vaan tee mitään tuttavuutta miniääsi tai vävyysi. Et kerta kaikkiaan mitään. Odota vaikka hamaan hautaan asti, että se lapsesi puoliso tekee sen aloitteen. Voi hyvänen aika tuota sinun asennetta!
Miksi vitussa porukka jauhaa täällä anopista, vaikka se oli HEITTOMERKEISSÄ? Olette tyhmiä XDD Ja ap, se ei ole mikään "anoppi" vaan yksinkertaisesti miehen äiti. Simppeliä, eikös.
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen ei päästäisi miehen äitiä edes ovelle tuomaan joulutervehdystä? Vaikkei tunne koko ihmistä? Torjuva kontrollifriikki siis. Voin kuvitella miten pahalta tuntuisi tuommoinen että ei edes ovea avaisi. Miksi haluat ensi töiksesi loukata vanhempaa ihmistä? Miten luulet että tutustuminen sujuisi tästä eteenpäin? Onneksi ei elämä vielä ole tuollaisia miniäkokelaita vastaan tuonut. Kyllä täällä sitten on hullua porukkaa en paremmin sano. Ja iso osa vielä kannustaa tuollaiseen käytökseen.
Jopas oli kysymyksiä.
En ole kontrollifriikki. Koen tämän vanhemman ihmisen ainoastaan uteliaaksi, ja mieheni munattomaksi joka ei kyennyt sanomaan että et sinä sinne nyt mene. 2kk tapailun jälkeen. Koen tämmösen kuitenkin sellaisena asiana että minullakin olisi pitänyt olla jotain sanomista että haluanko -ja milloin haluan- tavata hänen vanhempansa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kun itse sitten aikanaan olet anopin roolissa, niin älä vaan tee mitään tuttavuutta miniääsi tai vävyysi. Et kerta kaikkiaan mitään. Odota vaikka hamaan hautaan asti, että se lapsesi puoliso tekee sen aloitteen. Voi hyvänen aika tuota sinun asennetta!
Sen tiedän etten varmasti tuppaa näiden kokelaiden kotiin kutsumatta.
Muuhun tässä tekstissä en viitsi ottaa edes kantaa koska se ei mitenkään liity aiheeseen.
Kukaan?
Meillä on ihan järjetön riita miehen kanssa päällä tästä asiasta. Ei siis pelkästään tästä tilanteesta, vaan ylipäätään heidän tiiviistä väleistään ja lähes päivittäisestä yhteydenpidosta.