TE-toimisto ei anna ottaa vastaan vapaaehtoistyötä omalta alalta. Sen sijaan eri alan työllistämistyöt ja turhake-kurssit pitää käydä. Mitä h*lvettiä?
Tuo vapaaehtoistyö olisi todella kova juttu cv:ssani ja lisäisi työllistymismahdollisuuksiani varmasti. Se olisi kolmen kuukauden pätkä, sisältäisi ulkomailla työskentelyäkin pari jaksoa, työnantaja maksaa matkakulut.
Olin jo tosi innoissani tästä ainutlaatuisesta mahdollisuudesta ja ilmoitin työkkäriin. Ei käy. Tai käyhän se, mutta tuet katkeavat.
Sen sijaan on parempi, että aktivoidun cv:n kirjoittamiskurssilla tai vaikka työskentelen jossain pajassa, joka ei liippaa edes alaani.
Mitvit?
Kommentit (49)
Jos vapaaehtoistyö hyväksytään, niin siitä tulee kätevä tapa kiertää veroja. Kuka esimerkiksi on vakuuttanut vapaaehtoistyössä olevan - ei kukaan!
Vapaaehtoistyö on työllisten varassa. Työttömillä olisi aikaa mutta viranomaiset kieltää vapaaehtoistyön.
Vain 3 kuukautta ja työnantaja ei suostu maksamaan palkkaa? Toi työnantaja on isompi ongelma kuin te-toimisto.
No koska niillä kurssituksilla ryhmillä ja tehtävillä saadaan sikaan sellainen illuusio, että virkamiehet muka kovasti pakertaisivat työllisyystoimien eteen, vaikka todellisuudessa se virkakoneisto on aivan turha ja nostaa palkkaa ei-mistään ansioista.
Miksi ilmoitit ? Sen kun menee, saa sitä ilman palkkaa töitä tehdä mutta ei voi sitten jos jotain tarjotaan sanoa että olen töissä.
Ei tietenkään TE voi sellaiseen suostua, mikä estää sinun työllistymisesi palkkatyöhön.
Jos olisit ulkomailla kiinni vapaaehtoistyössä, se olisi este palkkatyön vastaanottamiselle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ilmoitit ? Sen kun menee, saa sitä ilman palkkaa töitä tehdä mutta ei voi sitten jos jotain tarjotaan sanoa että olen töissä.
Ei voi mennä. Työtön työnhakija saa olla lomareissulla max. viikon.
Jaa, puhelinmyyntikö sitten on, Varttiainen taisi sanoa, että paljon on puhelinmyyntiä, no eipä kelpaa sekään aktivoinniksi. :D
Pakottaminen ei kuulu sivistysvaltioon, itse ainakin jään heti sairauslomalle, jos minut pakotetaan tekemään jotakin, mikä ei motivoi mitenkään. Sori herkkä mieli, ei kestä mielenterveys sellaista, enkä halua alkoholisoitua. Pää on jo hajonnut aiemmin, ei se kestä enää yhtään mitään, tulee ahdistusta ja unettomuutta näistä aktivoinneista.