Kertokaa kaikki huonot puolet vanhemmuudesta ja raskaudesta
Äidit ja isät, kertokaa asioita jotka olette kokeneet rasittaviksi, inhottaviksi tai huonoiksi. Mikä yllätti teidät? Kysyn, jotta osaisin itse tehdä oikean päätöksen.
Nyt saa valittaa!
Kommentit (23)
Henkinen, psyykkinen ja fyysinen vapaus menee, mies osoittaa yleensä todellisen luontonsa (ei osallistu, valittaa, etääntyy, jättää kaiken vastuun naiselle), vartalo vituttaa, elämä vituttaa eikä ulospääsyä ole.
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse mies vai nainen? Miehen kannattaa valita nainen, joka oikeasti on hyvää vaimo- ja äitimateriaalia, jotta perhe-elämästäkin tulee mukavaa. Oma vaimo hoitaa kaiken lapsiin liittyen, minulle kuuluu vain harrastuksiin kuskaaminen.
Oletko valmistautunut avioeroon? Se nimittäin on tulossa.
T. kyllästynyt vaimosi
En ole vielä huomannut mitään huonoja puolia.
Esikoinen täytti juuri 17.
Jos sitä lasta haluaa niin kai se negatiivinen puolikin on kestettävä.
Toiset aikuiset ihmiset, niin ystävät kuin sukulaisetkin. Puuttuu yhteisöllisyyttä ja uskallusta. Vauvoja ja lapsia jopa pelätään, eikä uskalleta hoitaa!
No siis tällähetkellä raskainta 2 vuotiaassa on se jatkuva tarve olla lähelläni. Haluaa olla sylissä koko ajan, ei anna hetkeksikään keskittyä mihinkään muuhun kuin häneen, ei ymmärrä kun sanon että odota 10min luen tämän loppuun / tiskaan loppuun, mitä vaan.
Kannattaisi miettiä ennen kotileikkiä, onko siihen oikeasti valmis. Valmistautumiseen auttaisi, kun opettelisi tekemään jotakin. Silloin ei lapsen hoito ja siihen liittyvät hommat rasita. Pyykit, ruuan valmistaminen ja vaatehuolto yleensä, siivouksetkin. Osan voi jakaa miehen kanssa, mutta ei kannata marmattaa pienistä.
Vaatimukset heti miehen tultua töistä aiheuttaa varmasti eripuraa. Fiksu odottaa hetken ja toisenkin.
Parisuhteessa auttaa, kun ottaa toisenkin tuntemukset huomioon. Niitä ominaisuuksia voisi tutkailla jo ennen sitoutumista.
Siinä muutama ohje, jotta jaksatte ja onnistutte elämään yhdessä.
Missähän vaiheessa tulee ensimmäinen vela kertomaan kuinka tyytyväinen taas onkaan elämäänsä 😂
Lapsi elää hetkessä. Tiskit voi odottaa joskus. Toisaalta lapsenkin on hyvä oppia odottamaan. Anna sopiva houkutin odottamiseen. Otin lapseni tiskaamiseen mukaan.
Oma ärsytys oli vajaan vuoden ikäisen jatkuvassa helmassa riippumisessa. Tunne meni onneksi nopeasti ohi. Järkytti silti, koska lapsi oli todella toivottu.
Vierailija kirjoitti:
Missähän vaiheessa tulee ensimmäinen vela kertomaan kuinka tyytyväinen taas onkaan elämäänsä 😂
En mä viitsi kun kysyttiin nimenomaan vanhempien kokemuksia..
Mutta kyllä, olen tyytyväinen elämääni. Lapsettomuudessa on sekin hyvä puoli, että samalla karsiutuu ensimmäisen miesvastaajan tyyppiset ääliömiehet elämästä, luojan kiitos!
Se kun lasketusta ajasta on mennyt 12 päivää ja MITÄÄN tuntemuksia synnytyksestä ei ole. Vauvan pää on syvällä lantiossa käsi poskella ja sitä kättä pitää venkslata alvariinsa niin että luut ruksahtelee.
Joutuu huolehtimaan lapsesta, hoivaamaan sitä, elättämään ja vaatettamaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Sama.
En ymmärtänyt ajoissa kuinka kokonaisvaltaista äitiys on.
Aika vähän kommentteja. Harmillista!
Huoli. Jatkuva huoli lapsesta elämäsi loppuun saakka. Siihen tottuu mutta ei se kivaa ole.
Odotin enemmän kommentteja, jotta olisin saanut monipuolisen kuvan täältäkin. Kiitos vastanneille!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaiken muun tosiaan kestäisi.
Oletko itse mies vai nainen? Miehen kannattaa valita nainen, joka oikeasti on hyvää vaimo- ja äitimateriaalia, jotta perhe-elämästäkin tulee mukavaa. Oma vaimo hoitaa kaiken lapsiin liittyen, minulle kuuluu vain harrastuksiin kuskaaminen.