Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluamme pois muuttaa Suomesta

Muutan pois Suomesta
06.01.2018 |

Hei,
Lähdin täältä kyselemään toivottavasti saan apuja ja hyviä vinkkejä. Olemme kuusihenkinen perhe ja haluamme muuttaa Suomesta pois. Rennompi ja reippaampi kulttuuri maa olisi hakusessa. Löytyykö Scandinavian maista? Ruotsia olemme vakavasti harkinneet, mutta mikä olisi oikea paikkakunta työllistyä ja ennenkaikkea turvallinen? Nyt sit eilen. Galluppia, pidin ja Norja, Ruotsi ja Tanska on listalla. Erityisesti Tanskasta ei ole mitään tietoa Kertokaa kokemuksia jos saisimme valaistua. Kiitos kaikille jo etukäteen 😀!!!

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa rentoa meininkiä niin suosittelen Kööpenhaminan Christiania. Halpaa hamppua ja hienoja polkupyöriä. Narkit tosin voi olla toisinaan pikkasen sekaisin seli lapsia ei kannata päästää ulos.

Vierailija
22/53 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin galaksiin muuttaa ajattelitte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan on lyhyet työpäivät. :D Asun itse Sveitsissä ja täällä on paljon pidemmät työpäivät ja kovempi "oravanpyörä". Laskettelmasn tosin pääsee lähelle, mikä on mahtavaa!

Sen lisäksi esim. sairasvakuudet pitää maksaa itse, mikä on kallista. Olen asunut viitisen vuotta ja tunnen lähinnä muita ulkomaalaisia, paikallisiln on vaikea tutustua.

Suomessa on myös tosi pitkät lomat töistä ja Euroopassa yleisestikin, Amerikassa lyhyemmät lomat ja Aasiassa myös. Työllisyytilanne tosin on paljon parempi, mutta siihenkin tarvitsee paikallisia kontakteja.

Itse haluaisin muuttaa esim Dubaihin jos tilaisuus tulisi, olisi lämmintä ja olisi varaa palkata kotiapulainen pyörittämään arkea.

Joku aika sitten tuli TV:ssä dokumentti, jossa esim. Saksassa olivat monet päässeet töistä kotiin jo klo 14 iltapäivällä. Lisäksi Saksassa on työviikko usein vain 35-tuntinen, mutta palkka maksetaan silti 40-tuntisen työviikon mukaan.

Samassa dokumentissä kerrottiin myös, että Italiassa saa vuosittain jopa 8 viikkoa palkallista lomaa, joulukuussa saa normaalin kuukausipalkan lisäksi ikään kuin 13. kuukauden palkan, jonka on tarkoitus olla rahaa lomanviettoa varten, koska siellä ajatellaan, että loma ei ole yhtään mitään, jos sitä varten ei ihmisellä ole rahaa. Suomessa jos loma menee vesisadetta katsellessa ja persaukeisena sanotaan vain, että huonompi homma ja parempi onni ensi kerralla, eli siis vuoden päästä. Italiassa saa myös työnantajan/kunnan/valtion piikkiin häämatkan. Ruokatauot ovat työpäivän aikana siellä 2-tuntisia vs Suomen työelämän 30 minuutin ruokatauot. Että eipä todellakaan ole Suomessa lyhimmät työajat ja pisimmät lomat, kuten EK/Kokoomuspropaganda väittää.

Vierailija
24/53 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan on lyhyet työpäivät. :D Asun itse Sveitsissä ja täällä on paljon pidemmät työpäivät ja kovempi "oravanpyörä". Laskettelmasn tosin pääsee lähelle, mikä on mahtavaa!

Sen lisäksi esim. sairasvakuudet pitää maksaa itse, mikä on kallista. Olen asunut viitisen vuotta ja tunnen lähinnä muita ulkomaalaisia, paikallisiln on vaikea tutustua.

Suomessa on myös tosi pitkät lomat töistä ja Euroopassa yleisestikin, Amerikassa lyhyemmät lomat ja Aasiassa myös. Työllisyytilanne tosin on paljon parempi, mutta siihenkin tarvitsee paikallisia kontakteja.

Itse haluaisin muuttaa esim Dubaihin jos tilaisuus tulisi, olisi lämmintä ja olisi varaa palkata kotiapulainen pyörittämään arkea.

Joku aika sitten tuli TV:ssä dokumentti, jossa esim. Saksassa olivat monet päässeet töistä kotiin jo klo 14 iltapäivällä. Lisäksi Saksassa on työviikko usein vain 35-tuntinen, mutta palkka maksetaan silti 40-tuntisen työviikon mukaan.

Samassa dokumentissä kerrottiin myös, että Italiassa saa vuosittain jopa 8 viikkoa palkallista lomaa, joulukuussa saa normaalin kuukausipalkan lisäksi ikään kuin 13. kuukauden palkan, jonka on tarkoitus olla rahaa lomanviettoa varten, koska siellä ajatellaan, että loma ei ole yhtään mitään, jos sitä varten ei ihmisellä ole rahaa. Suomessa jos loma menee vesisadetta katsellessa ja persaukeisena sanotaan vain, että huonompi homma ja parempi onni ensi kerralla, eli siis vuoden päästä. Italiassa saa myös työnantajan/kunnan/valtion piikkiin häämatkan. Ruokatauot ovat työpäivän aikana siellä 2-tuntisia vs Suomen työelämän 30 minuutin ruokatauot. Että eipä todellakaan ole Suomessa lyhimmät työajat ja pisimmät lomat, kuten EK/Kokoomuspropaganda väittää.

Italia onkin todellinen laiskureiden maa. Luin vähän aikaa sitten jonkin Italiasta muualle muuttaneen italialaisen haastattelun, niin hän sanoi, että työelämä on Italiassa enemmän puhumista tekemisten sijaan. Ei ihme, että se maa onkin aivan supervelkainen maa. Se valtio on taloudellisesti kaatumassa, kun ihmiset haluavat vain laiskotella ja lomailla ja muut EU-maat, mm. Suomi, ovat sitten velkoja maksamassa ja tukipaketteja antamassa.

Vierailija
25/53 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin itse Kanadaan, ihana maa!

Kanada ois muuten hyvä mutta lumi ja kylmyys pilaa muuten täydellisen maan :([/quotel

Luuletteko ettei ruotsissa ole kylmää ja lunta talvella??

Vierailija
26/53 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanada ois muuten hyvä mutta lumi ja kylmyys pilaa muuten täydellisen maan :([/quotel

No mutta sehän riippuu täysin siitä missäpäin Ruotsia on. Suomi on pitkä maa, sanotaan. Mutta Ruotsi on vieläkin pidempi. Osa Ruotsia näyttää olevan vieläkin lumettomana. Tuosta allaolevasta linkistä näkee tämän päivän lumitilanteen Ruotsissa.

https://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/snodjup

Vierailija
27/53 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi Kanadassa ei ole läheskään niin pimeää talvisin kuin Suomessa/Ruotsissa, koska on eteläisemmillä leveyspiireillä. 

Vierailija
28/53 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Expat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi Kanadassa ei ole läheskään niin pimeää talvisin kuin Suomessa/Ruotsissa, koska on eteläisemmillä leveyspiireillä. 

Niin, jos karttaa katsoo niin kukaan maailmassa ei asu yhtä pohjoisessa kuin suomalaiset.

Vierailija
29/53 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan btw tuo ei ollut mikään dokkari vaan Michael Mooren parituntinen propagandavideo, jonka tarkoituksena on osoittaa amerikkalaisille kuinka huono hallinto heillä on.

Ja onhan meilläkin Suomessa tuo aivan ”13. kuun palkka” kuin mitä italiassa on. Eihän tuo koko juttu ole sen kummoisempi asia kuin lomarahat

Vierailija
30/53 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Lidlin työntekijät pääsevät kello 14 kotiin niin hyvä niin. Meillä Lidl (Saksassa) avaa kello 7:00 ja viime kerralla kun kassan kanssa jutustelin hän sanoi tulleensa kuudeksi töihin. Johan siinä on kahdelta kahdeksan tunnin työpäivä takana.

Molempien maiden työelämästä kokemuksia. Minun alalla Saksassa rankempaa.

Vierailija
31/53 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa maassa joutuu maksamaan maltaita noin ison kakaralauman kanssa päivähoidosta. Täällä me veronmaksajat kiltisti hoidamme sen teidän puolestanne.

Vierailija
32/53 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitkä teidän ammattinne ovat, auttaisi työllistymistä miettiessä?

Vierailija
33/53 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta ennemmin Saksaan, Britteihin, Australiaan, Singaporeen, Hong Kongiin tai USAan. Meillä nousee kytkin Suomesta pysyvästi vuoden parin sisällä myös. Ei olla osallistumassa muiden elättämiseen Suomessa. 

Kyllä kaikissa hyvinvointi maissa on jonkinlainen sosiaaliturva järjestelmä. Jopa USA:ssa ihmiset osallistuu eläkeläisten, leskien, vammaisten ja sairaiden elättämiseen. Sen lisäksi siellä saa maksaa melkoiset rahat omasta terveydenhuollostaan mikä tulee paljon kalliimmaksi kuin sosiaaliturvamaksut täällä Suomessa. Itse asuin muutaman vuoden toisessa EU maassa, ja kyllä siellä oli ihan samat edut kuin Suomessakin. Toimeentulotuet, asumistuet, lapsilisät jne.

Vierailija
34/53 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette muuttaisi Ap:n synnyinmaahan? Tekstistä päätellen se ei ainakaan ole suomi

Vierailija
35/53 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Suomessakin opettajilla on pitkät kesälomat. Ehkä dokumentissa puhuttiin nimenomaan heidän lomistaan, koska en ole kyllä kuullut Italialaisilta mitään kehuja pitemmistä lomista. Meillä on lomaltapaluuraha. Suomessa voi päästä tuetulle lomalle kiitos RAY:n. Ainakin Ranskassa se kahden tunnin ruokatauko on palkatonta aikaa. Ehkä Italiassakin niin? Eli ei ne edut niin kovin erilaisia olekaan? Olikos dokumentti tehty kenties amerikkalaisille? Huomasin Ranskassa asuessani että ainakin Ranska on amerikkalaisten unelmamaa. Mulle se oli kuitenkin ihan tavallinen paikka asua kun meilläkin on Suomessa pitkät lomat, ilmainen koulutus, edullinen terveydenhuolto, lapsilisä, äitiysraha jne.

Vierailija
36/53 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solsidan on kuulemma tosi kiva.

Vierailija
37/53 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monessa maassa joutuu maksamaan maltaita noin ison kakaralauman kanssa päivähoidosta. Täällä me veronmaksajat kiltisti hoidamme sen teidän puolestanne.

Päinvastoin, Saksassa noin monesta lapsesta saat jo yli lähes 900 euroa lapsilisää kuussa (niitä kotrotetaan nyt 25 eurolla!). Ja jos et tarvitse kokopäivähoitoa vaan esim. 8-14, se ei maksa paljon mitään. Maksuissa otetaan huomiooa kuinka monta alle 18 lasta perheessä on ja neljän lapsen kanssa ne ovat sitten tosi pienet. Toinen vanhemmista kokopäivätöihin, toinen puoleksi päiväksi.

Vierailija
38/53 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomitsen tämän isänmaanpetturuuden täysin. 😡 Toivottavasti epäonnistettu totaalisesti toisessa maassa.👏

:-D :-D :-D ei mulla muuta mutta tuota maanpetturia olen minäkin kuullut :-D

Happamia ovat sanoi kettu pihlajanmarjoista..

Terveisin 21 vuotta ulkomailla asunut maanpetturiperhe joka EI aio palata!

Enjoy!

Vierailija
39/53 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moikka Milanna!

Ei ap:n teksti näytä venakon normikirjoitustyyliltä. Liian vähän virheitä.

Vierailija
40/53 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin, Saksassa noin monesta lapsesta saat jo yli lähes 900 euroa lapsilisää kuussa (niitä kotrotetaan nyt 25 eurolla!). Ja jos et tarvitse kokopäivähoitoa vaan esim. 8-14, se ei maksa paljon mitään. Maksuissa otetaan huomiooa kuinka monta alle 18 lasta perheessä on ja neljän lapsen kanssa ne ovat sitten tosi pienet. Toinen vanhemmista kokopäivätöihin, toinen puoleksi päiväksi.

Miksi alapeukutit tämä? Eikä se nyt kuulosta ihan hyvältä. Jos toinen onkin vain puoli päivää töissä niin se kompensoituu jonkin verran perheverotuksrssa.