Haluamme pois muuttaa Suomesta
Hei,
Lähdin täältä kyselemään toivottavasti saan apuja ja hyviä vinkkejä. Olemme kuusihenkinen perhe ja haluamme muuttaa Suomesta pois. Rennompi ja reippaampi kulttuuri maa olisi hakusessa. Löytyykö Scandinavian maista? Ruotsia olemme vakavasti harkinneet, mutta mikä olisi oikea paikkakunta työllistyä ja ennenkaikkea turvallinen? Nyt sit eilen. Galluppia, pidin ja Norja, Ruotsi ja Tanska on listalla. Erityisesti Tanskasta ei ole mitään tietoa Kertokaa kokemuksia jos saisimme valaistua. Kiitos kaikille jo etukäteen 😀!!!
Kommentit (53)
Suosittelen lämpimästi Rinkebytä. Siellä on rento ja reipas kulttuuri.
Muuta ennemmin Saksaan, Britteihin, Australiaan, Singaporeen, Hong Kongiin tai USAan. Meillä nousee kytkin Suomesta pysyvästi vuoden parin sisällä myös. Ei olla osallistumassa muiden elättämiseen Suomessa.
Pyörittelin myös yöllä erilaisia idoita. Suomalaisessa oravanpyörässä kiinni oleminen on uuvuttavaa. Löytyy vakituinen työpaikka, auto ja asunto. Työ on mukavaa ja aivan mahtavat työkaverit. Lomat siirrän aina joulu-helmikuulle ja suuntaan matkalaukun kanssa aurinkoon. Mutta muu elämä? Voisin melkein tehdä mitä tahansa työtä jossakin aina lämpimässä. Tiedän ettei ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolella. Mies vielä taistelee osittain opiskelijana. Asuuko lapsiperheitä vakituisesti Euroopan ulkopuolella ja miten on mennyt?
Itse olen asunut perheeni kanssa euroopan ulkopuolella. Kaikki oli onnellisempia, eli ihan hyvin on mennyt.
Kun on töitä vaan tai muita tuloja. Köyhänä ei oo kivas ulkomsillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin itse Kanadaan, ihana maa!
Kanada ois muuten hyvä mutta lumi ja kylmyys pilaa muuten täydellisen maan :(
Suomessahan on lyhyet työpäivät. :D Asun itse Sveitsissä ja täällä on paljon pidemmät työpäivät ja kovempi "oravanpyörä". Laskettelmasn tosin pääsee lähelle, mikä on mahtavaa!
Sen lisäksi esim. sairasvakuudet pitää maksaa itse, mikä on kallista. Olen asunut viitisen vuotta ja tunnen lähinnä muita ulkomaalaisia, paikallisiln on vaikea tutustua.
Suomessa on myös tosi pitkät lomat töistä ja Euroopassa yleisestikin, Amerikassa lyhyemmät lomat ja Aasiassa myös. Työllisyytilanne tosin on paljon parempi, mutta siihenkin tarvitsee paikallisia kontakteja.
Itse haluaisin muuttaa esim Dubaihin jos tilaisuus tulisi, olisi lämmintä ja olisi varaa palkata kotiapulainen pyörittämään arkea.
Kannattaa aluksi asua n 3 kk maassa että minkälaista on. Älkää noin vaan lähtekö hoopoilemaan kun on lapsia.
Teidän pitää ensin hankkia työpaikka/paikat Suomesta käsin vai millä meinasitte asua uudessa maassa. Asiat eivät oikein perheellisellä toimi uudessa maassa ilman työpaikkaa ja osoitetta. Itse olen asunut perheen kanssa ulkomailla eri maissa viimeiset 10 vuotta.
Tuomitsen tämän isänmaanpetturuuden täysin. 😡 Toivottavasti epäonnistettu totaalisesti toisessa maassa.👏