Haluatko tietää missä teinisi liikkuu?
Eli kun lähtee ulos, haluatko tietää mihin menee/missä on?
Vääntöä asiasta, koska kun 16v läksi ulos, kävelylle, veljensä kanssa ja kotiin tullessa kävikin ilmi (pikkuveljen kertomana), että olikin hypännyt seutubussiin ja hurauttanut Hgin puolelle kävelyllensä.
Ja minä olen kuulema epänormaali kun otin herneen asiasta ja sanoin, ettei noin voi toimia vaikka olikin äkillinen päähänpisto bussin tullessa. 16v mielestä kuulema riitti, että veli tiesi missä hän on.
Mies ei asiaa kummoisena erheenä näe, minä aivan eri mieltä.
Kommentit (14)
EI kai se sulle kuulu?
EIköhän oo sen ihan oma asia, missä liikkuu.
Mä tiedän kokoajan missä se menee. Mulla on sovellus Find my Device
Kyllähän 16-vuotiaan reviirin pitää olla kotikorttelia laajempi. Omat poikani matkustelevat kuntarajojen yli ehtimiseen (jo paljon nuorempinakin). Kunhan kertovat, missä ovat kulkeneet ja kenen kanssa, niin kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän kokoajan missä se menee. Mulla on sovellus Find my Device
Tarkoitan että tiedän kokoajan missä mun 16v porhaltaa. Ei ole kyl ikinä vielä valehdellut. Ei tiedä että näen hänet kartalla jos haluan.
Kyllä mä kyselen. Että edes suurinpiirtein tiedän missä menevät. T: kaksi teiniä talossa
Eikös tuollaiset sovellukset vaadi puhelimen omistajan jotain tunnusta, salasanaa tms? Eli ei saa teinin puhelimeen ilman hänen suostumustaan.
Joku ei nyt ymmärtänyt lukemaansa, ei ole/ollut reviirin laajuudesta kysymys.
Ap
Haluan tietää ja tiedänkin. Teini kertoo loput, mitä kyselen.
Juu, naurakaa vaan, mutta meillä teinien 14, 17 ja 18 homma toiminut loistavasti. Ei tarvii miettiä missä menevät ja tiedän etteivät valehtele, eikä heillä syytäkään.
Torstai haluan tietää. Meidän perheessä on tapana, että kerrotaan mihin ollaan menossa.
Aika vapaasti teini liikkuu kavereiden kanssa ja hyvin on toistaiseksi mennyt.
Huolestuisin enemmän siitä, että 16v menee veljensä kanssa kävelylle
Todellakin haluan. Ja aika tarkkaan tiedänkin.
Ei minun tarvitse koko aikaa tietää, luotan siihen, että teini osaa huolehtia itsestään ja tulee sovittuun aikaan kotiin. Jos nyt siis kumminkin ihan kohtuuaikaan on lähtenyt kotoa eikä kadonnut päiväkausiksi.
Hän (17-vuotias tyttäreni siis) liikkuu muutenkin aika laajalti, koska kulkee junalla Pohjois-Helsingistä keskustaan ja keskustasta metrolla Sörnäisiin kouluun joka päivä. Olisi aika epäluottavaa, jos alkaisin kuulustella, missä hän piipahtaa vaikka nyt koulun jälkeen iltapäivisin.
ERI asia olisi, jos lapsi ei kysyttäessä kertoisi, missä on ja mitä puuhaa. Silloinkin menisin tosin lähinnä itseeni ja miettisin, mitä olen tehnyt sellaista, ettei hän luota kertoa asioistaan minulle.
En minä varmastikaan kovin tarkkaan tiedä, missä teini käy, kun lähtee kaupungille. Mutta mitä väliä? En ymmärrä, että mitä pahaa tuossa ap:n tapauksessa nyt oli.
Vierailija kirjoitti:
Eli kun lähtee ulos, haluatko tietää mihin menee/missä on?
Vääntöä asiasta, koska kun 16v läksi ulos, kävelylle, veljensä kanssa ja kotiin tullessa kävikin ilmi (pikkuveljen kertomana), että olikin hypännyt seutubussiin ja hurauttanut Hgin puolelle kävelyllensä.
Ja minä olen kuulema epänormaali kun otin herneen asiasta ja sanoin, ettei noin voi toimia vaikka olikin äkillinen päähänpisto bussin tullessa. 16v mielestä kuulema riitti, että veli tiesi missä hän on.
Mies ei asiaa kummoisena erheenä näe, minä aivan eri mieltä.
Lapsesi siis meni alkuillasta kävelylle ja palasi sovittuun aikaan, mutta kävi kävelyllä vähän eri reitillä kuin mitä sinä oletit?
Juu, ilman muuta inkvisition paikka.
Ei jeesus. Tiedätkös, tuo se juuri kasvattaa lapsestasi salailevan. Minä olisin vain kysynyt muina naisina, että noooo, näitkö tuttuja. Ja kehottanut syömään kaapista jotain, jos on nälkä.
Nostan.