Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

piilotyöpaikat ja avoin työhakemus

Vierailija
05.01.2018 |

miten teette hakemuksesta sellaisen, että siitä tulee sellainen ytimekäs muttei liian lyhytkään, ei kuitenkaan turhaa jaarittelua. mitä laittaa siihen sisältöön ja liitättekö mukaan cv:n?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes harkitsisit hakemuksen lähettämistä ilman CV:tä? Minulle ihan outoa tuollainen ajattelutapa. Itse ainakin kirjoitan hakemukseen niitä asioita osaamisestani, joita oletan kyseisen firman tarvitsevan. CV:ssä luettelen koulutukseni ja työkokemukseni.

Vierailija
2/8 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen täyttänyt ja lähettänyt sen mitä on pyydetty. Kannattaa kuvata osaamistaa ja kokemustaan selvästi ja tarkasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis jos laitat vain s-postia tms. henkilöstöosastolle tai pomolle, niin sitten tietenkin hakemus mailiin ja liitteeksi cv ja kuva.

Vierailija
4/8 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvässä hakemuksessa tarvitaan kaksi asiaa:

1. Miksi olisit hyvä juuri tähän työhön.

2. Mitä työnantaja hyötyy siitä, että palkkaa sinut

Muuta ei tarvita. Loput löytyy CV:stä. Ihan sama, mitä te hakemuksentekijäkouluttajat olette mieltä. Olkaa rauhassa eri mieltä. Olen tuon sisältöisellä alle sivun mittaisella hakemuksella päässyt moneen haastatteluun ja saanut myös töitä. Jos hakemus vakuuttaa, työnantaja katsoo CV:n. Pitkä hakemus on 90 %:lle työnantajista huono hakemus. Tärkeimmän koulutukseni olen laittanut jo hakemukseen kohtaan 1, sen, mikä on oleellinen työn kannalta. CV:stä voi sitten tarkentaa asiat.

Vierailija
5/8 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron alkuun, että olen vuosia kestäneeltä työkomennukselta palannut ja koulutukseltani xx ja xxx. Toiseen kappaleeseen liitän tiedon, että olen seurannut yritystä xx asiassa ja kiinnostunut heistä (lehtiartikkeli, vuosikertomukset yms.). Kolmannessa kappaleessa luettelen "epäsuorasti" ominaisuuksiani, jotka uskon heitä kiinnostavan (... työ kansainvälisessä yrityksessä on opettanut, jne.).

Olen jo "vanha nainen", mutta huomasin kuvallisen cv:n purevan paremmin kuin kuvattoman. Pääsen aina haastatteluun asti :). Tsemppiä!

T: DI, oik.kand., n49

Vierailija
6/8 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen se rohkea nainen joka pisti FB-kampanjan "Palkkaa akka rattiin" tms. ja sai töitä. Jollain tavalla pitää erottua siis, tee videoesittely, CV:t avoimine hakemuksineen harvoin ottaa tuulta vaikka oisit mikä huipputyyppi

Vierailija
7/8 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytää hyviä ohjeita hyvän avoimen hakemuksen tekoon. Itse oon hakenut pari kertaa avoimella hakemuksella, mutta ei oo tärpännyt, vielä ainakaan. Onhan ne hakemukset pitkään voimassa, että toivottavasti niitä katsotaan usein uudelleen läpi. 

Tässä on linkki missä käsitellään avointa hakemusta: https://www.ukkowork.fi/avoin-tyohakemus-mika-se-on/ . Toissapäivänä julkaistu eli pitäisi olla ajantasainen.

TE-palveluilla on myös lisätietoa asiasta.

Vierailija
8/8 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri piilotyöpaikkojen takia avoimia työhakemuksia kannattaa lähettää. Ehdottomasti parantavat työllistymismahdollisuuksia

https://www.aaltovoima.fi/avoin-tyohakemus-mika-se-ja-minkalainen-avoin…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan