Alkaakohan ”palkka-ale” kun työttömät yrittävät päästä töihin?
Mitä luulette? Suostuukohan jotkut työllistyvät työttömät töihin halvemmalla?
Itse olisin ainakin valmis tekemään pienemmällä palkalla töitä..,jos siis töihin pääsisin.
Kommentit (50)
No, aina voi lähteä ulkomaille, jos hallitus kerran haluaa työvoiman tasoa laskea. Samaan aikaan ulistaan kun osaavaa työvoimaa ei löydy.Löytyy kyllä kun palkkataso tässä karmean kalliissa maassa on kohillaan. Nyt ei ole.
Mä lähdin aikoja sitten ja sain sontamyrskyn niskaani. Työtön saa mennä tuella risuja keräämään, mutta oman alan töitä ei saa mennä tekemään halvalla, vaikka saisi kolme kertaa paremman neton kuin työmarkkinatuella. Niin ja minä en ollut oikeutettu kaikenmaailman tukiin. Nyt on palkka noussut tonnin verran muutamassa vuodessa, tosin vaati paikan vaihdon välillä. Työssä olevana on vaan niin paljon helpompi saada töitä, ihan itse koettu. Kannatti lähteä alennuspalkalla töihin.
Olen lähettänyt moneen firmaan paperin missä teeen halvemmalla kuin muut. ihan kostoks noille mulkuille duunareillle aukoo päätään työttömyydestä., aion viedä väkisin jonkun paikan.
Mulle riittää palkaksi 800 e kuussa.
Hinnat ovat karanneet pilviin. Ruoka, asuminen, kulkeminen ja harrastukset.
Naapurissa hyvin koulutettu pariskunta. Tahkoavat töitä hirveästi, sillä haluavat vain parasta itselle ja lapsille.
Mutta pienituloinen 2000 e käteen ei paljoa hurraa.
Vierailija kirjoitti:
Olen lähettänyt moneen firmaan paperin missä teeen halvemmalla kuin muut. ihan kostoks noille mulkuille duunareillle aukoo päätään työttömyydestä., aion viedä väkisin jonkun paikan.
Suunnittelin ihan samaa.
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa hyvin koulutettu pariskunta. Tahkoavat töitä hirveästi, sillä haluavat vain parasta itselle ja lapsille.
No, et vain ole tottunut elämään tuosta viisi kertaa pienemmällä rahalla, siksi et osaa käyttää rahaa.
Teette pienemmällä palkalla töitä ja pian taas valitatte kun on nälkä
Itse tekisin toimistoduunia 1800 e palkalla brutto. Olisin ikionnellinen.
No mitäpä luulisit. Just niinkuin pitikin, kiitos. T. Kokoomus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, et vain ole tottunut elämään tuosta viisi kertaa pienemmällä rahalla, siksi et osaa käyttää rahaa.
Vastaus: olen työtön enkä saa mitään korvauksia. Säästöillä kituuttelee. Tosin vielä voin pinnistää ja olenkin melko hyvä.
Mitäs sanoo liitto? Romuttuuko koko systeemi?
Eli näin saadaan palkat alas ja halpatyövoimaa tekemään duunia.
Mutta mihin slummiin sitten pitää muuttaa?
Mutta onhan meillä kumminkin Sale ja hänen kaunis rouvansa ja ihana vauva tulossa!
Kyllä tämä lämmittää köyhänkin sydäntä👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnittelin ihan samaa.
Noniin, hallitus hykertelee ja taputtaa yhteen karvaisia käsiään.
Porvari ja yrityksen johto senkun rikastuu, verot kierretään bahaman kautta, hyöty kääritään pomojen taskuihin, duunarit tappelee alepalkkaisista töistä hampaat irvessä..
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sanoo liitto? Romuttuuko koko systeemi?
Eli näin saadaan palkat alas ja halpatyövoimaa tekemään duunia.
Mutta mihin slummiin sitten pitää muuttaa?
Soluun yksiöön.
Minun ei tarvitse maksaa vuokraa joten n tonni riittää palkaksi.
Saattaahan siitä joutua maksamaankin, että joku antaa 18 tunnin työn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnittelin ihan samaa.
Noniin, hallitus hykertelee ja taputtaa yhteen karvaisia käsiään.
Porvari ja yrityksen johto senkun rikastuu, verot kierretään bahaman kautta, hyöty kääritään pomojen taskuihin, duunarit tappelee alepalkkaisista töistä hampaat irvessä..
Tilannehan on sama nytkin, erona vain et osalla on kunnon palkka ja osalla ei mitään. Minulle sopii paremmin että kukaan ei saa paljoa mutta kaikki saavat vähän. 500 e riittää mainiosti elämiseen, ettekö tienneet!
Niin minäkin. Toivottavasti alkaa.