Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaakohan ”palkka-ale” kun työttömät yrittävät päästä töihin?

Vierailija
05.01.2018 |

Mitä luulette? Suostuukohan jotkut työllistyvät työttömät töihin halvemmalla?

Itse olisin ainakin valmis tekemään pienemmällä palkalla töitä..,jos siis töihin pääsisin.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, ALE! ..eiku

Vierailija
22/50 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinkin, että laitan hakemuksen ja siihen palkkatoiveeksi 8 e/h. Palkka about 1400 e netto.

Muutamia työpaikkoja tiedossa ja jos vain pääsen edes vähäksi aikaa töihin niin tulot nousee mielettömästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa työvoimaa! Suomi kunnossa! (ja rahat rikkaan taskussa..)

Vierailija
24/50 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan se olla palkka-ale, jos suostuu töihin TES:n mukaisella minimialoituspalkalla?

Vierailija
25/50 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähettänyt moneen firmaan paperin missä teeen halvemmalla kuin muut. ihan kostoks noille mulkuille duunareillle aukoo päätään työttömyydestä., aion viedä väkisin jonkun paikan.

Suunnittelin ihan samaa.

Noniin, hallitus hykertelee ja taputtaa yhteen karvaisia käsiään.

Porvari ja yrityksen johto senkun rikastuu, verot kierretään bahaman kautta, hyöty kääritään pomojen taskuihin, duunarit tappelee alepalkkaisista töistä hampaat irvessä..

Tämä koskee toimistotyöntekijöitäkin ja niitä varmaan jopa enemmän. Ylikouluttaminen tuottaa vähitellen tulosta ulkomailla työn teetättämisen lisäksi.

Vierailija
26/50 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaakohan se olla palkka-ale, jos suostuu töihin TES:n mukaisella minimialoituspalkalla?

Sano, että sulle kelpaa harjoittelijan palkka (vaikka olisi työkokemusta).

Tiedän ainakin yhden firman, joka härskisti maksaa harjoittelijan palkkaa, vaikka työntekijällä olisi vuosien työkokemus.

Vierailija
27/50 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano, että sulle kelpaa harjoittelijan palkka (vaikka olisi työkokemusta).

Tiedän ainakin yhden firman, joka härskisti maksaa harjoittelijan palkkaa, vaikka työntekijällä olisi vuosien työkokemus.

Ja sano, ettei tarvitse maksaa lisiä...

Vierailija
28/50 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähdin aikoja sitten ja sain sontamyrskyn niskaani. Työtön saa mennä tuella risuja keräämään, mutta oman alan töitä ei saa mennä tekemään halvalla, vaikka saisi kolme kertaa paremman neton kuin työmarkkinatuella. Niin ja minä en ollut oikeutettu kaikenmaailman tukiin. Nyt on palkka noussut tonnin verran muutamassa vuodessa, tosin vaati paikan vaihdon välillä. Työssä olevana on vaan niin paljon helpompi saada töitä, ihan itse koettu. Kannatti lähteä alennuspalkalla töihin.

Joo ilmaiseksi töihin. Jeesus antaa palkan taivaassa. 

Aamen.

Vierailija
29/50 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tälläkin hetkellä työssä. Vaikka ottaisin lopputilin vielä tänään, niin saisin uuden työpaikan täysin eri firmasta varmasti ennen keskiviikkoa vähintään 18e/h palkalla. Lisäksi en ole koskaan käynyt mitään muuta koulua kuin peruskoulun.

Ymmärrän kyllä, että töitä ei ole kaikille, mutta minulle näyttää olevan loputtomasti. Rakennusalalla on töitä ammattimiehille aina. Työhön kykenemättömiäkin on rakennustyömaat huolestuttavan täynnä, mutta pula on ammattimiehistä todella kova.

Vierailija
30/50 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyllä se vaara, että pomot alkavat kyllä väärinkäyttää valtaansa. Alkavat pyytää muita ”palveluksia”

Vierailija
31/50 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se hallituksen pointti sitten on. Mikä muu kuin palkka-ale?

Vierailija
32/50 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyissä töissä edes 10 työntekijää ei korvaa 1 ammattimiestä. Vaikka he tekisivät töitä kukin 1e tuntipalkalla.

Vierailija
33/50 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tälläkin hetkellä työssä. Vaikka ottaisin lopputilin vielä tänään, niin saisin uuden työpaikan täysin eri firmasta varmasti ennen keskiviikkoa vähintään 18e/h palkalla. Lisäksi en ole koskaan käynyt mitään muuta koulua kuin peruskoulun.

Ymmärrän kyllä, että töitä ei ole kaikille, mutta minulle näyttää olevan loputtomasti. Rakennusalalla on töitä ammattimiehille aina. Työhön kykenemättömiäkin on rakennustyömaat huolestuttavan täynnä, mutta pula on ammattimiehistä todella kova.

Vielä vähän jatkoa tähän.

Kun otin tämän viimeisimmän työn vastaan nyt syksyllä, niin sain työtarjouksia puhelimitse ainakin viidestä eri firmasta ensimmäisen kuukauden aikana. Olen kyllä ilmoittanut tällekkin työnantajalle, että kesäksi lähden taas urakka hommiin. Enkä usko, että tämä pystyy kilpailemaan palkalla, mutta saa nyt nähdä.

Vierailija
34/50 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun luulisi duunareitakin (= verokirjalla työskentelevät) innottavan kansalaisaloitteen allekirjoittamiseen. 🤔

Itse vielä työllisenä tosiaankin pelkään palkka-alen alkavan, kun nuo hallituksen typerät aktivointitoimet todella alkavat purra kentällä.

Suomi Oy nousuun kansalaisten hiellä ja kyynelillä! Toivottavasti ei sentään verta tarvitse luovuttaa...

Vierailija
35/50 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se alkaa. Sehän on ollut koko ajan yksi Kokoomuslaisten tavoitteita. Vähemmän rahaa paskaduunareille ---> lisää rahaa johtoportaalle, sijoittajille ja oikeasti tärkeille ihmisille.

Toki myös muut työehdot tulevat heikkenemään dramaattisesti, kunhan vain saadaan reilummin itä-eurooppalaiset keikkatyöläisiä (työvoiman tarvehankinnan poisto). Työnlaatu toki on heikkoakin surkeampaa, mutta mitäs kun vain saa niin HALVALLA. Firma siis saa, kuluttajille hinnat pysyvät tietenkin samalla tasolla kuin ennen.

Vierailija
36/50 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella saa ale alkaakin.  Olen nähnyt monta laiskempaa kaupinkien  työntekijää ja esim sairaanhoitajia kuin monet työttömät on.

Vierailija
37/50 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se hallituksen pointti sitten on. Mikä muu kuin palkka-ale?

Tämä. Tyhmimmät matalapalkkaiset sättivät työttömiä veroeurojen syömisestä ymmärtämättä, että heitä tässä viilataan.

Vierailija
38/50 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työtä nyt vaan tällä yhteiskuntarakenteella ja teollistumisella ja teknologistumisella vain ole kaikille. Jossain määrin tietenkin oikeanlainen koulutus / työpaikka ei kohtaa, mutta kyllä kysymys on sen verran suuresta yhteiskunnallisesta rakenteesta, ettei pienellä työttömällä ole paljon siihen sananvaltaa. Kyllä tätä vuosikymmenten kehityksen aikaansaamaa, mm. koulutusjärjestelmän ja muun kehityksen tuomaa hyvinvointia pitää jakaa koko kansan kesken. Ja työ mitä on pitäisi jakaa tasaisemmin. Lyhyempää päivää ja palkkoja ylös. Perustulo olisi myös aika hyvä tällaisessa yhteiskunnassa. Tämä olisi mahdollista jos suuremmetkin yritykset velvotettaisiin "Sipilän talkoisiin". Mutta kun oikeistohallisuksen arvot ovat ihan toiseen suuntaan. Ja se näkyy, kuuluu ja tuntuu nyt esimerkiksi työttömän elämän tahallisella kurjistamisella. Ja niin surullista kuin se onkin, tässä käytetään armotta ihmisten elämiä suuremmassa poliittisessa pelissä mitättöminä nappuloina.

Sillä, että nyt oikein haukkumalla haukutaan ja kiusaamalla kiusataan työttömiä korkeimman johdon taholta, on tietenkin tarkoituksensa. Juuri tämä halpa työvoima. Sitähän ne ahneet (porvarit) aina kaipaavat, ihmisiä tekemään heille halvalla töitä. Pitää keksiä tekosyitä, harhauttaa: työtön on syyllinen, tyhmä, laiska ja saamaton, häntä rangaistakoon! Ei sitä hyvinvointia haluta jakaa koko kansan kesken, raha kulkee veroparatiisien kautta johtajien ja valmiiksi äveriäiden taskuihin, kiitos. Ja siellä piireissä piiri pieni pyörii; sulle, mulle, sulle, mulle, mulle, mulle.....mutta mutta, yksi asia heiltä ahneuksissaan unohtui: ei siellä asu onni, ei edes porvarin oikea onni voi asua ahneudessa.

Kuka välittää enää ihmisistä? Tämä on meidän kaikkien yhteiskunta, ei niin että toiset ovat yhtiskunnan orjia ja toiset keräävät hedelmät. Työväestä ja työttömistä halutaan työtä kerjääviä murusista kiitollisia orjia. Raha kerääntyy yhä pienemmälle joukolle yhä suuremmiksi kasoiksi. Kuka välittää enää mikä on kaunista ja hyvää, mikä tuo iloa ja onnea, turvaa ja rauhaa.  Missä on luonnonlakien kunnioitus? Kuka haluaa enää tasapainoa? Kuka välittää enää yhden pienen ihmisen ainutkertaisesta elämästä?

Meillä on rosvohallitus.

Vierailija
39/50 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän työttömien aktivoinnin selkeä tarkoitus on luoda suomeen halpatyömarkkinat. Samoin kuin usa:ssa. Minimipalkka n 6€/h ja loput haetaan sossusta. Tai tehdään montaa eri minimityötä, saadakseen vuokran maksettua jossain betonilähiössä. Sipilä haluaa tänne rikkaat vastaan köyhät asetelman, jossa köyhät palvelevat rikkaita. Kuten dubaissa, jossa siirtotyöläiset ovat orjia. Sipilä haluaisi tappaa suomen työttömät, ja tuoda intiasta orjatyövoimaa tilalle. He asuisivat parakeissa jossain metsän keskellä ja tekisivät 0-sopimuksilla työt ilmaisiksi, että firmojen voitot saataisiin kotiutettua veroparatiisiyhtiöihin.

Vierailija
40/50 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno, tuntuuhan se minimipalkkakin suurelta kun on ollut vuosikaudet n 500 eurolla ja kun sekin on monen mielestä ruhtinaallinen määrä niin tonni riittää hyvin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi