Onko oikein komentaa kaverin muksua (3v), joka
meillä käydessään raahaa lasten huoneesta kaikki " tarvitsemansa" lelut olkkariin? Meidän omatkaan ei saa niin tehdä...
Ihan jo siksi, etteivät siivoa sotkujaan lähtiessä ja itse en halua kompastua miljoonaan pikkuautoon vauva sylissäni jne.
Kommentit (27)
Miten olet vanhempien kanssa asiasta keskustellut? Eihän niillä ole oikeutta määrätä miten TEILLÄ tehdään. Talossa talon tavoilla...Mua kanssa ärsyttää tuo tavaroiden yltiöpäinen levittely ja jos niillä leikitään vielä 5 sekuntia ja jätetään siihen. Lastenhuone on leluja varten, ymmärrän sua kyllä siinä mielessä.
silloin saa tuoda leluja olkkariin, kun on vieraita?
Ei ymmärrä ei. Kuskaa ne lelut sitten takaisin.
Tai jos se nyt on niiiiiin kamalan kauheeta, niin sano sille lapselle, että ei saa tuoda leluja olkkariin. Sillä selvä.
valitusta kaikesta . Hei unohda oikeesti lapsesi kummi . Jos noin riepoo niin jatka sitä " mä olen täydellinen " sädekehän kiillotusta . Joo kyllä on hyvä tapa jäljet raivata mutta . . ou jee
Vierailija:
silloin saa tuoda leluja olkkariin, kun on vieraita?
Ei ymmärrä ei. Kuskaa ne lelut sitten takaisin.
MUTTA voisihan tuo lapsi niitä kuskata, jos HÄNEN vanhempansa sitten keräisi sotkut pois.
Yleinen käytäntö kuitenkin monessa perheessä on, että lelut siivotaan leikin jälkeen.
ap
pois visiitin ajaksi. Jätä vain helposti siivottavia muutama tavara jäjelle. Kun sitten kullanmuru kyselee autojen perään, hymyillen selität lapselle että nyt ei leikitä autoilla kun aikaisemmilla kerroilla äitisi ja sinä ette ole siivonneet jälkiänne. Itseä raivostuttaa kun omat lapseni siivoavat kotona ja kylässä tavaransa ja nämä saamattomat Eino-Kertut äiteineen eivät laita tikkua ristiin.
Varmaan nää on taas niitä äitejä, joiden lapset ei saa siirtää yhtään lelua pois leikkihuoneesta, mutta saavat sitten hakata ja purra toisia lapsia ihan rauhassa. Prioriteetit kullakin.
Vierailija:
Varmaan nää on taas niitä äitejä, joiden lapset ei saa siirtää yhtään lelua pois leikkihuoneesta, mutta saavat sitten hakata ja purra toisia lapsia ihan rauhassa. Prioriteetit kullakin.
Vierailija:
pois visiitin ajaksi. Jätä vain helposti siivottavia muutama tavara jäjelle. Kun sitten kullanmuru kyselee autojen perään, hymyillen selität lapselle että nyt ei leikitä autoilla kun aikaisemmilla kerroilla äitisi ja sinä ette ole siivonneet jälkiänne. Itseä raivostuttaa kun omat lapseni siivoavat kotona ja kylässä tavaransa ja nämä saamattomat Eino-Kertut äiteineen eivät laita tikkua ristiin.
Pitää lasten leikkiä saada ja varsinkin kun on vieraita! Sitten lopuksi voisi kehoittaa kaikkia lapsia yhdessä siivoamaan ja palauttamaan lelut paikoilleen.
Meillä on samat säännöt omilla ja vierailla lapsilla. Jos vanhemmat eivät sitä ymmärrä niin ei meille ole pakko tulla!
olettaa, että vieraat korjaa itse lelut ja roinat. En mä rupea tiskaamaankaan kenenkään luona, jos olen vain muutaman tunnin kylässä. Miksi lasten täytyy, mutta aikuisten ei.
Relatkaa vähän, mammat
löytyä . Jos päällimmäisenä ajatuksena vieraista on että ne sotkee niin toivotaan että teistä tulee yksinäisiä , eikä tartte kenenkään sotkuja siivoilla . On elämä kireetä joillakin
Vierailija:
Meillä on samat säännöt omilla ja vierailla lapsilla. Jos vanhemmat eivät sitä ymmärrä niin ei meille ole pakko tulla!
Johan siinä muuten menee omatkin mukulat sekaisin, et miks toiset saa sekottaa olkkarin mut me ei!
Kyllä minua ärsyttää, jos vieraat lapset kuskaavat leluja alakertaan (kun oma lapsenikaan ei näin tee) ja mitään jälkiä ei siivota. Itse opetan lapseni siihen, että kylästä lähtiessä ainakin osa leluista siivotaan.
vauvalelut alakerrassa ja näin ne pysyvät vaikka olisi vieraitakin jo ihan siksi että en tahdo olla koko ajan noukkimassa jotain pientä vauvan suusta pois. Jos kylässä olevan lapsen vanhemmat eivät puutu lelujan kuskaamiseen vaikka tietävät miten meillä ollaan puutun minä. Ja kyllä minä opetan omat lapseni siihen että leikin jäljet korjataan oltiin sitä kotona tai kylässä.
Meillä 2-kerroksinen asunto ja on omat lelut alakerrassa ja omat yläkerrassa (jossa lapsen huone) ja koska haluan pitää alakerran kohtuusiistinä niin siellä on sellaiset lelut joilla saa leikkiä siellä ja jotka on helppo kerätä pois. Ja yläkerran lelut pysyy yläkerrassa. Legot ym. tosi pienet pistän pois vierailujen ajaksi, siis jos on sellainen vierailu ettei leluja kovasti suvaita.
Jos vieraat on lapsen vieraita niin sitten niitä leluja saa levitellä ympäri alakertaa, ei siis kerrosten välillä kuitenkaan, yläkertaan ei yleensä edes lapset saa mennä. Niin joo, aika ristiriitaista kun lapsen huone on yläkerrassa, mutta kun meidän lapsi on vasta 2,5v eikä saa yksin olla yläkerrassa niin ei sinne mene yksin muutkaan ellei ole tarpeeksi isoja (serkkutyttö 6v saa mennä).
ap:n pointin ymmärsin hyvin. Siis jos vieraana oleva lapsi hakee lelun, kyllästyy, hakee seuraavan lelun, kyllästyy jne. niin niitä leluja on kasakaupalla. Omallenikin yritän opettaa, että kerätään ensin toiset lelut pois niin on seuraavilla helpompi leikkiäkin.
Ja varsinkin jos on pieni vauva niin vähän on vaikea koko ajan katsella jalkoihinsa mihin astuu ja mihin kompastuu.
Miltä mahtaa omat kotinne näyttää...
ap