Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelaatteko lastenne kanssa munapeliä maalatuilla kananmunilla pääsiäisenä?

Vierailija
13.04.2006 |

Meillä se on tapana. Kourua pitkin kieritetään munat alas ja yritetään osua toisten vierittämiin muniin. Se, jonka munaan osuu poistuu pelistä. Se jonka muna jää viimeiseksi, voittaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uus peli mulle.

Vierailija
2/5 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taivutetaan kouruksi ja se pysyy siinä asennossa, kun laittaa kaksi lankaa ympärille. Sitten se saadaan vinoksi, kun laitetaan toisen pään alle vaikka pari kirjaa. Siitä sitten niitä munia vieritellään. Jos osuu toisen munaan, niin saa uuden ylimääräisen vieritysvuoron.

Eikö kukaan muu ole pelannut tätä koskaan. Eikö edes kuullut tästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yllättynyt, että muut eivät tätä peliä pelaa. Meidän suvussa sitä pelaavat kaikki. Ehkä se sitten ei ole kovin yleinen. En ole kuullut kenenkään tuttavani pelaavan.

Vierailija
4/5 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä säännöt menivät niin, että jokainen sai aluksi saman määrän munia, ja niitä vieritettiin alustalle (yleensä viltti tms., jonka reunojen alle oli laitettu esim. " julisteputkia" rajaamaan pelialue), ja jos osui toiseen munaan, sai sen itselleen (ja oman munansa takaisin) ja samalla uuden vuoron. Se, jolta munat loppuivat, joutui pois pelistä.

Munia pystyi muuten " ohjailemaan" sen mukaan, miten päin munaa lähti vierittämään, ts. jos halusi munan kaartavan vasemmalle, niin piti laittaa se tietyin päin - en nyt vain enää muista kummin päin, kapea vai leveä puoli vasemmalle päin...

Vierailija
5/5 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että onkohan tämä tapa tullut sukuumme venäjältä, kun siellä pääsiäiseen kuuluvat ne munat ja suvussa on esi-isä neljän polven takaa venäjältä. Ehkä näin ei sitten olekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä