Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei työttömät perusta menestyviä yrityksiä?

Vierailija
05.01.2018 |

Itsellä 100 liikeideaa, en millään ehdi niitä toteuttaa kaikkia.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä perustaisin uuden Facebookin. En ymmärrä miksei työttömät halua miljardööreiksi.

Vierailija
2/84 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettele ne 100 liikeideaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmäähän se olisi muille jakaa, jtn millä voi itse tehdä hilloa kun aika siihen on oikea.

Vierailija
4/84 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikeidea ei ole yritys. Yritystä voi hyvin harvoin perustaa ilman pääomaa. Pääomaa ei työttömillä useinkaan ole kovin kummoisia määriä. Yrityksen pystyttäminen katkaisee välittömästi työmarkkinatuen ja jotain olisi kiva syödäkin. Yritys ei välttämättä tuota voittoa ikinä, ja silloinkin kun tuottaa, siihen voi kulua kuukausia tai vuosia.

On mullakin satoja ideoita. Varmasti moni on sellaisia, joilla jopa menestyisi. Pääomaakin itselläni olisi. Vaan kun en voi etukäteen tietää, mikä menestyy ja mikä ei, niin typerää ottaa riskiä. Kansalaispalkka jos olisi, niin perustaisin heti, kun ei haittaisi, jos se ei ihan heti menestyisikään.

Vierailija
5/84 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän monet työttömät ovat perustaneet menestyviä yrityksiä. Taidottomia tai laiskoja on vain se osa, jola ei yrittäjyyteen pysty.

Vierailija
6/84 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulta ap lähtee pian henki.

Vierailija
7/84 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei palkansaajat perusta menestyviä yrityksiä?

Vierailija
8/84 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein.

Vierailija
9/84 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opastaako TE-toimisto muuten yrityksen perustamisessa (byrokratia ja rahoitus yms.) työtöntä? En kuulu TE-toimiston asiakaskuntaan, mutta asia kiinnostaa minua teoreettisesti. Esim. minullakin olisi muutama liikeidea, mutta jotta voisin lähteä yritystä perustamaan (edelleen teoreettisesti ajatellen), tarvitsisin opastusta ihan kaikessa, rahoitusta myös.

Vierailija
10/84 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Opastaako TE-toimisto muuten yrityksen perustamisessa (byrokratia ja rahoitus yms.) työtöntä? En kuulu TE-toimiston asiakaskuntaan, mutta asia kiinnostaa minua teoreettisesti. Esim. minullakin olisi muutama liikeidea, mutta jotta voisin lähteä yritystä perustamaan (edelleen teoreettisesti ajatellen), tarvitsisin opastusta ihan kaikessa, rahoitusta myös.

Kyllä opastaa. Ja ainakin Turussa järjestävät todella hyviä kursseja yrittäjyyttä harkitseville mutta niille osallistuakseen pitänee olla työtön tai työttömyysuhan alla?

Vierailija
11/84 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikeidea ei ole yritys. Yritystä voi hyvin harvoin perustaa ilman pääomaa. Pääomaa ei työttömillä useinkaan ole kovin kummoisia määriä. Yrityksen pystyttäminen katkaisee välittömästi työmarkkinatuen ja jotain olisi kiva syödäkin. Yritys ei välttämättä tuota voittoa ikinä, ja silloinkin kun tuottaa, siihen voi kulua kuukausia tai vuosia.

On mullakin satoja ideoita. Varmasti moni on sellaisia, joilla jopa menestyisi. Pääomaakin itselläni olisi. Vaan kun en voi etukäteen tietää, mikä menestyy ja mikä ei, niin typerää ottaa riskiä. Kansalaispalkka jos olisi, niin perustaisin heti, kun ei haittaisi, jos se ei ihan heti menestyisikään.

Työttömät voisivat ihan hyvin säästää niistä tuistaan (eli meidän työssäkäyvien verorahoista) sitä pääomaa varten. Ja mitä sitten, vaikka työmarkkinatuki katkeaa etkä saisi rahaa enää mistään? Ruokaa saat ihan ilmaiseksi vaikkapa leipäjonosta tai dyykkaamalla, ja laskujen maksuun voit vaikka lainata kavereiltasi tai sopia eräpäivän lykkäämisestä siihen asti, kunnes firmasi tuottaa sen verran voittoa, että voit maksaa laskusi. Eikä voiton tuottamisen tulisi olla pääasia, vaan se että sinä teet työtä. Kyllä sinä tavalla tai toisella pystyt elämään, vaikka firmasi tuottaisikin tappiota. Välillä sinun vain on pakko ottaa riskejä, jotka voivat johtaa sinun loppuelämän velkaantumiseen ja mm. perhe- tai muiden haaveittesi romuttumiseen. Mutta et sinä voi vain olla ja elellä täällä tekemättä työtä!

Vierailija
12/84 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byrokratia tappaa uudet yritykset jo ennen niiden syntymistä. Varsinkin työttömien kohdalla. Moniko niitä tuhatsivuisia lippulappuja jaksaa täytellä ja ihmetellä, kun ei useinkaan tiedä edes mitä niissä kysytään? Ja ottaa selvää kaikista mahdollisista säännöksistä, joita ei missään selitetä ymmärrettävästi ja yksiselitteisesti?

Yritäpä tehdä niinkin yksinkertainen ja yleinen toimenpide, kuin laskea paljonko bruttopalkasta pitäisi jäädä nettona käteen. Tai katsoa paljonko työtön ihminen saa työmarkkinatukea. Eipä vaan onnistu. Kelakin valehtelee sivuillaan minkä ehtii.

Aiemmin Kelan sivuilla ei edes kerrottu, että kun työmarkkinatukea maksetaan X määrä per päivä, että ne päivät ei olekaan oikeasti päiviä, vaan arkipäiviä, kunhan siis juksattiin. Siellä ei myöskään jaksettu mainita, että summasta pitää maksaa 20 % veroa. Itseasiassa nyt päivitetyilläkään sivuilla sitä ei mainita oikeassa kohdassa, vaan alaotsikossa "Korotukset" joka voi hyvinkin jäädä lukematta, jos korotukset eivät itse koske. Itse en ymmärrä, miten Kelan sivujen sisällöstä vastaava ihminen on saanut työpaikan, tai miten kyseisen henkilön palkannut ihminen on saanut työpaikan. Ja mitä olen lakikirjaa ja muitakin byrokraattien tehtailuja katsellut, niin pääsääntöisesti aivan naurettavan huonoa tekstiä on niissäkin. Kenties kirjoittajia kiinnostaa aihe yhtä paljon kuin minuakin, eli ei yhtään.

Vierailija
13/84 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin! Mahdollisuuksia on, jos niihin halutaan tarttua. Minä en varmaanolisibtyöttömänä päivääkään, jos nykyinen työni jostakin syystä loppuisi. On niin hyvä mielikuvitus, että keksisin varmasti jotakin kivaa. Kahvila olisi kiva tai joku hyvinvointialan yritys. Voisin lukea psykoterapeutiksi tai mitä vaan. Mikähän tuossa pitkäaikaistyöttömyydessä usein on syynä? Vaikea ymmärtää asiaa.

Vierailija
14/84 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmäähän se olisi muille jakaa, jtn millä voi itse tehdä hilloa kun aika siihen on oikea.

Miksi? Oletettavasti yksikään niistä ei ole mitenkään uniikki tai innovatiivinen, tai jos on, niin todennäköistä on että se on "uniikki" sen takia että se ei toimi. Ei pelkällä idealla mitään tee, eikä sitä ideaa mihinkään edes tarvita. Oleellista on tekeminen ja hyvien tekijöiden löytäminen.

Vierailija
15/84 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan meiltä jokaiselta lähtee pian henki noin laajemmassa mittakaavassa tarkisteltuna. Mitä se tähän liittyy?

Vierailija
16/84 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaipaisin kauppakeskuskohtaista portaalia ja siihen liittyvää kotiinkuljetuspalvelua. Portaalista voisin tilata kauppakeskuksen eri myymälöistä tuotteita netin kautta. Myös Alkosta.  Lisäksi portaalissa voisin ilmoittaa, mitkä e-reseptillä haettavat lääkkeet pitäisi hakea apteekista ja millä lähetystunnuksella olevat paketit noutaa kauppakeskuksessa sijaitsevasta postista. Maksu tapahtuisi verkkopankissa. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän kiinnostaa lähteä köröttelemään bussilla kauppakeskuksiin ja kiertelemään kaupoissa, apteekissa ja postissa.

Vierailija
17/84 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurin osa meistä on samanlaisia taunoja kuin aloittajakin, jotka eivät tiedä yrittämisestä mitään ja voivat esimerkiksi luulla että toimivaan yritykseen joka tuottaa elannon, tarvitaan vain liikeidea.

Suurin osa meistä on samanlaisia kuin aloittajakin, jotka valitsee mieluummin palkkatyön kuin alkaa toteuttamaan sataa liikeideaansa.

Sillä erotuksella, ettei meistä suurinosa tarvitse kehuskella millään vauvafoorumilla kuinka nerokkaita liikeideoita me oikein keksitäänkään ;)

Vierailija
18/84 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin aika on oikea? Eikö se nykyinen yrityksesi olekaan kovin menestyvä? 

Vierailija
19/84 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ideointi onkin helppoa. Ei minulla ehkä sataa ideaa ole, mutta 15 kuitenkin.

Se on sitten toinen juttu, mistä asiakkaita. 

Sanoisin vastauksena kysymykseen, että siksi kun te asiakkaat olette niin köyhiä. Menestyvän yrityksen sijaan tulee useammin perustettua menestymätön yritys, oli perustaja sitten työtön tai ei.

Vierailija
20/84 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yrittäminen kannata: jos laskutat asiakkaalta 100 euroa tuntia, jää sinulle 20 euroa nettona, jolla ostat tuotteita, joissa on veroa 40-80%

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi