Millä rahalla työtön muuttaa toiselle puolelle Suomea?
Muuttoon menee tonni ja vähintään toinen uusiin vuokravastikkeisiin Vartiainenko ne maksaa? Nyt pää pois sieltä kiitos.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Toinen vaihtoehto on ostaa auto ja käydä sillä töissä. Ei tarvitse muuttaa.
Ja sitten kaikki rahat menee siihen autoon, vakuutuksiin, korjauksiin ja poltto-aineisiin. Lopputulos on se, että enemmän jää käteen työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai kukaan muuta toiselle paikkakunnalle, jos siellä "saattaa ehkä olla töitä joskus".
Miten niin ei kai kukaan? Juuri autoin muuttamaan tavarat varastoon, kun yksi työtön kyllästyi istumaan käsiensä päällä, laittoi asuntonsa vuokralle ja lähti suuremmalle paikkakunnalle kokeilemaan onneaan. Jotenkin tuntuisi, että toiset ansaitsevat enemmän apua kuin toiset.
Tällä sinun tuttavallasi on asunto, johon hän voi aina palata, mikäli muuttopaikassa asiat eivät mene putkeen, ja hän saa siitä asunnosta vielä vuokratuloja hänen poissaollessaan. Ei siis todellakaan tarvitse laittaa elämäänsä yhden kortin varaan.
Saako Helsingissä myytyä hyvin pippelia ja persettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai kukaan muuta toiselle paikkakunnalle, jos siellä "saattaa ehkä olla töitä joskus".
Miten niin ei kai kukaan? Juuri autoin muuttamaan tavarat varastoon, kun yksi työtön kyllästyi istumaan käsiensä päällä, laittoi asuntonsa vuokralle ja lähti suuremmalle paikkakunnalle kokeilemaan onneaan. Jotenkin tuntuisi, että toiset ansaitsevat enemmän apua kuin toiset.
Työpaikka pitää ettii ensin ,ei kai summanmutikas lähetä muuttelemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka pitää ettii ensin ,ei kai summanmutikas lähetä muuttelemaan
No ei lähdetä, mutta näin tämä kansanedustaja antaa ymmärtää. Halua reguloida ja masinoida talouden rahavirtoja. Jotakin kautta se raha sinne etelään valuu. Keinot on monet.
Ennenvanhaan sossu maksoi varsin mieluusti muuttokulut toimeentulotukiasiakkaalle, joka muutti toiseen kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä sinun tuttavallasi on asunto, johon hän voi aina palata, mikäli muuttopaikassa asiat eivät mene putkeen, ja hän saa siitä asunnosta vielä vuokratuloja hänen poissaollessaan. Ei siis todellakaan tarvitse laittaa elämäänsä yhden kortin varaan.
Totta. SIlti riippuu paljon asenteesta, pitääkö jotain asiaa esteenä vai etuna. En olisi muuten kehdannut kertoa tätä hyväosaisen tapausta, mutta toisessa viestissä käytettiin omistusasuntoa perusteluna sille, ettei voi muuttaa työn perässä.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei muuta? Itsekkin olen muttanut. Valmistuttuani tiesin ettät opiskelu- tai kotipaikkakunnalta en tule saamaan koulutusta vastaavaa työtö, joten muuten etelään suureen kaupunkiin ja kahden kuukauden päästä olin vakituisessa työssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttoon menee tonni ja vähintään toinen uusiin vuokravastikkeisiin Vartiainenko ne maksaa? Nyt pää pois sieltä kiitos.
No aika kalliilla muuttaa jos tonni menee. Saat kai vanhan vakuuden edellisestö asunnosta.
Mutta vastaus kysymykseen: omalla rahalla, jotain tukiakin tähän voi hakea.En minä mitään entisen asunnon vuokravakuutta saa, jos muutan A) omasta omistusasunnosta B) vanhempieni luota, nuori kun olen tai C) puolisoni luota, ja hän jää vanhaan asuntoon.
Työtön voi saada liikkuvuusavustusta, mutta ei se kaikkea kata. Eikä todellakaan 18 tunnin duunin vuoksi kannata.
1000€ on muuten aika pieni raha muuttoon. Oletteko koskaan pyytäneet tarjousta muuttokuorman kuljetuksesta esimerkiksi Muoniosta Tampereelle? Tuskin tonni riittäisi, vaikka ei olisi edes varsinainen muuttofirma vaan jonkun tarpeeksi iso auto. Eri asia tietenkin silloin, kun ei ole enempää omaisuutta kuin entisaikaan työn perässä muuttaneilla lentojätkiää, eli kaikki sopi reppuun.
Siis sulla ei ole ketään ajokortillista tuttavaa? Mä olen kuule itse vuokrannut europcarilta auton ja ajanut sen itse b-ajokortillani Helsingistä Rovaniemelle kun muutin. Ostin claes ohlsonilta muuttolaatikkoja ja hain viereisestä kaupasta lisää. Voin kertoa ettei kuluja tullut edes 500€. Ihan sängyt ja sohvat ja telkkarit kulkivat mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei muuta? Itsekkin olen muttanut. Valmistuttuani tiesin ettät opiskelu- tai kotipaikkakunnalta en tule saamaan koulutusta vastaavaa työtö, joten muuten etelään suureen kaupunkiin ja kahden kuukauden päästä olin vakituisessa työssä.
Työnhaku aktiivisesti toiselta oaikkakunnalta ja nopea muutto kun tilaisuus tulee
Jees. Olen 56 .työtön eukko. Inhoan asua täällä vantaan slummissa. Soitankin heti huomenna Kelaan ja pyydän avustusta muuttokuluihin maaseudun rauhaan. Asunnon sieltä saa palstan mukaan heti? Muutan mielelläni maaseudulle, luonnon helmaan viettämään loppuelämäni työttömyyteni. Vai tuleeko joku kertomaan, että ikäiselleni on töitä tarjolla?
Kyllä työmarkkinatuestakin voi säästää. Olen ollut kohta 3 vuotta työttömänä ja töitä tehnyt koko elämäni aikana vain n. 2 kk. Silti on yli 20 000 € säästössä työmarkkinatuesta.
Tekosyitä, tekosyitä ja pikkusen lisää vielä tekosyitä. Aina kun joku kerkeää sanomaan että on myös ihmisten omalla vastuulla elättää itsensä niin alkaa parkuminen kuinka suurinpiirtein 99% työttömistä on liian vanhoja, liian sairaita, on omaishoitajina, on vanhemmat hoidettavina, on omistusasunto mikä ei mene kaupaksi, on lasten koulu jota ei voi vaihtaa, muuttoon menee ainakin 15000€ jne. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnhaku aktiivisesti toiselta oaikkakunnalta ja nopea muutto kun tilaisuus tulee
Miksi pitäisi odotella? Asunnon nopea vaihto tulee helposti kalliiksi kun pitäisi ottaa uusi vastaan heti ja vanhassa on irtisanomisaika. Mitä väliä työttömälle on missä kaupungissa asuu? Todellakin kannattaa muutta sellaiseen paikkaa missä on suurempi todennäköisyys työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Jees. Olen 56 .työtön eukko. Inhoan asua täällä vantaan slummissa. Soitankin heti huomenna Kelaan ja pyydän avustusta muuttokuluihin maaseudun rauhaan. Asunnon sieltä saa palstan mukaan heti? Muutan mielelläni maaseudulle, luonnon helmaan viettämään loppuelämäni työttömyyteni. Vai tuleeko joku kertomaan, että ikäiselleni on töitä tarjolla?
Viisas päätös. Maalla tulet toimeen paljon vähemmällä jos vaan olet luontoihminen ja osaat kasvattaa, kalastaa, marjastaa, sienestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työn saaminen on vaikeampaa jos asuaa kaukana. Työnantajalla on aina pelko perseessä että työntekijä ei viihdykkään vieraalla paikkakunnalla joka on kaukana kotoa ja hakee töitä kotipaikkakunnalta ja lähtee heti kun saa töitä sieltä.. Mutta jos on jo muuttanut parantaakseen työllistymismahdollisuuksiaan, niin sehän antaa täysin erilaisen signaalin työntekjänä motivaatiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työn saaminen on vaikeampaa jos asuaa kaukana. Työnantajalla on aina pelko perseessä että työntekijä ei viihdykkään vieraalla paikkakunnalla joka on kaukana kotoa ja hakee töitä kotipaikkakunnalta ja lähtee heti kun saa töitä sieltä.. Mutta jos on jo muuttanut parantaakseen työllistymismahdollisuuksiaan, niin sehän antaa täysin erilaisen signaalin työntekjänä motivaatiosta.
Totta tuokin, itse sain edellä mainitulla tavalls. Mutta jos elämäntilanne mahdollistaa, niin antaahan se lisäeväitä
Vierailija kirjoitti:
Paljon paremmin kuin Kiuruvedellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon paremmin kuin Kiuruvedellä.
Never heard. Eikös Kiuruvesi ole se vaimonhakkaamiskunta, jonkun tilaston mukaan?