Millä rahalla työtön muuttaa toiselle puolelle Suomea?
Muuttoon menee tonni ja vähintään toinen uusiin vuokravastikkeisiin Vartiainenko ne maksaa? Nyt pää pois sieltä kiitos.
Kommentit (84)
Vaatikaa Vartiaiselta vastuuta sanoistaan. Hän asuu Helsingissä.
on avutonta...miksi muutto maksaa tonnin? Monta kertaa muuttanut enkä ikinä ole maksanut muutosta.
Vierailija kirjoitti:
on avutonta...miksi muutto maksaa tonnin? Monta kertaa muuttanut enkä ikinä ole maksanut muutosta.
No jos asuu lapissa niin ei helsinkiin muuteta kympillä? hoi! maa kutsuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla rahalla, jolla perheellinen vuokraa toisen asunnon toiselta paikkakunnalta ja jättää perheensä kotipaikkakunnalle.
Oikeasti? Samalla kaavalla menee kaikki yksinäisistä peräkammarinpojista, yksinhuoltajista kartanon perijöihin.
Yksinäisen työttömän on helpompi vaihtaa paikkakuntaa, kuin työttömän joka on naimisissa työssä käyvän kanssa.
Eikö niitä voisi lähettää irakiin jälleenrakennustöihin 9e/päivä. Vähän niin kuin kansalaisvaihtona
Vierailija kirjoitti:
Juhana on pihalla kuin lumiukko. Mykkänen käski maalla asuvat työttömät helsinkiin työnhakuun, nyt Torkkupeitto horisee, että helsinkiläiset työttömät voivat lähteä maalle työnhakuun. Vaihdetaan väestö päittäin? Minä menen maalle työttömäksi , tule sinä tänne minun tilalleni kaupunkiin työttömäksi? 😂😂😂
Just näin. Tää on yhtä Pelimies-sketsiä koko touhu. Ja nämä muuttokulut ja takuuvuokrat maksaa kunta köyhälle työttömälle, kuka voittaa ja paljonko säästetään?
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä voisi lähettää irakiin jälleenrakennustöihin 9e/päivä. Vähän niin kuin kansalaisvaihtona
Englanti käyttää vankeja yk joukoissa. Suomessa voitaisiin ottaa tästä vähän mallia ja yhdistää esim työttömät ja kehitysapu. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Vähintään.
Ei kai raha ainoa ongelma ole tuossa?
Kuvitellaan, että on perhe, jossa puoliso, lapsia ja talo. Puoliso on vakitöissä ja toinen työtön. Työttömälle tarjotaan vakipaikkaa esim.siivoojana toisella paikkakunnalla. Mites se muutto sitten tapahtuu? Myydään talo, lapset vaihtaa koulua ja toinen irtisanoo itsensä ja menee työkkäriin uuden työpaikan toivossa? Vai se, joka saa siivojan palkan, muuttaa uudelle paikkakunnalle, asuu siellä vuokralla ja viikonloput käy kotona? Vai otetaan ero ja toinen muuttaa yksin?
Ihan älyttömäksi tuntuu menevän työttömien kyykyttäminen työllisyystilastojen näennäisen parantumisen takia (karensseilla kun tylttömät vähenee).
Itselläni on onneksi vakityö, mutta kyllä tulevaisuus huolettaa omien lastenkin puolesta, mikä heillä sitten tilanne opiskelujen päättymisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Loinen
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Samoin kun usein työttömille sanotaan että "muuta ulkomaille!"
Millä rahalla, kun ei ole varaa edes passiin.Kyllä on kermaperseillä ideat vähissä.
Säästä tai lainaa. Surkea elämänhallintasi ei ole minun vikani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Samoin kun usein työttömille sanotaan että "muuta ulkomaille!"
Millä rahalla, kun ei ole varaa edes passiin.Kyllä on kermaperseillä ideat vähissä.
Säästä tai lainaa. Surkea elämänhallintasi ei ole minun vikani.
Kiitos nyt riittää Wartiainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loinen
mulla on paku ja näitä loisia on nähty.
No ei kai kukaan muuta toiselle paikkakunnalle, jos siellä "saattaa ehkä olla töitä joskus".
Pitäisi elää asunnottomana, että voisi "säästää".
kaikki pitäs ilmatteeks saada
ei mitään itse tehdä. Kerää käpyjä,myy
.tee käsitöitä tmv.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Taidankin perustaa muuttofirman.
No niin, alkoihan aktivointi purra, ideat suorastaan pursuilevat.
Mä ajattelin perustaa firman, joka erikoistuu työttömien sopeuttamiseen uudelle paikkakunnalle, autan paperiasioissa ja opastan virastoihin ja avoimiin työpaikkoihin. Sippe näytti minulle valon.
Sille on syynsä miksi moni tähänkin ketjuun kirjoittanut on työtön. Kun ei ole niin mitään annettavaa ja ollaan niin s**tanan laiskoja.
A) on se kumma kun työtön muuttaa niin tonni menee, me työssä olevat osataan kyllä säästää rahaa enkä todellakaan ymmärrä miten kukaan saa muuttoon käytettyä tonnin? Muuttoauto ei tuon vertaa kustanna ja kyllä pitäisi ilman muuttofirmaa pystyä kamat pakkaamaan ja autoon kantamaan
B) työkkäristä ja Kelasta saa avustusta. Itse opiskelijana sain työkkäristä tukea sekä kun kävin toisella paikkakunnalla kirjoittamassa työsopparin sekä kun menin töihin sinne
Mutta ei, itketään vaan kun ei mitään voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Muuttoon menee tonni ja vähintään toinen uusiin vuokravastikkeisiin Vartiainenko ne maksaa? Nyt pää pois sieltä kiitos.
Ja sitten kun ei ole varaa tonnin muuttoon, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kököttää peukalo perseessä loppuikänsä siellä missä sattuu olemaan?
Ehkä sitten niin.
Mä oon käsittänyt niin, että jos puoliso on töissä niin ei maailmaa kaada jos toisen työttömyystuki tippuu muutamalla kympillä. Jos taas on yksin, niin mikään ei estä muuttamasta lähemmäs sinne, missä niitä töitä todennäköisemmin löytyy.
Ehkä ne juuri sen takia on työttömiä? Kaikki ei ole samoilla neron aivoilla varustettu. Toiset taas on sillai rajoittuneita, etteivät pysty ymmärtämään oman elinpiirinsä ulkopuolista elämää. Sitä että maailmassa on erilaisia kohtaloita ja tilanteita.