Millä rahalla työtön muuttaa toiselle puolelle Suomea?
Muuttoon menee tonni ja vähintään toinen uusiin vuokravastikkeisiin Vartiainenko ne maksaa? Nyt pää pois sieltä kiitos.
Kommentit (84)
Toinen vaihtoehto on ostaa auto ja käydä sillä töissä. Ei tarvitse muuttaa.
Asut Kouvolassa. Saisit työpaikan, joka sijaitsee Oulussa.
Muutat Ouluun töihin.
Ymmärrät, ettei yhteiskunta ole olemassa sitä varten, että se maksaa sen, että sinä saat vapaasti valita, missä huvittaa asua. Toki saat valita sen, että jäät asumaan paikkakunnalle, jossa ei ole alasi työpaikkoja, mutta et meidän muiden rahoillamme.
Suomessa on tällä hetkellä ns. kohtaanto-ongelma eli meillä on vapaita työpaikkoja ja jopa työvoimapulaa yhdessä paikassa - ja työttömiä toisessa paikassa. Koska työpaikat eivät selvästikään liiku sinne Kouvolaan, työttömien pitäisi liikkua sinne, missä työpaikat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Taidankin perustaa muuttofirman.
No niin, alkoihan aktivointi purra, ideat suorastaan pursuilevat.
Mä ajattelin perustaa firman, joka erikoistuu työttömien sopeuttamiseen uudelle paikkakunnalle, autan paperiasioissa ja opastan virastoihin ja avoimiin työpaikkoihin. Sippe näytti minulle valon.
Varmaan olisi kannattavaa, kokeile.
Eiköhän me kaikki asuttaisi jossain paratiisisaarella jos asuinpaikkansa voisi valita mieltymyksiensä mukaan.
Kelalta voi saada avustusta muuttoon, se on nykyään liikkuvuusavustuksen nimellä.
Sossusta sekä muuttoavustus, että takuuvuokrat, jos työpaikan takia muutat.
Mulla on tilillä 15 tuhatta, vaikka oon ollu työttömänä käytännössä jo yli 4 vuotta putkeen. En aio kuitenkaan muuttaa yhtään mihinkään, koska minua ei kiinnosta Juhana Vartiaisen ininä, joka on kuin kärpäsen surinaa korvissani.
Vierailija kirjoitti:
Asut Kouvolassa. Saisit työpaikan, joka sijaitsee Oulussa.
Muutat Ouluun töihin.
Ymmärrät, ettei yhteiskunta ole olemassa sitä varten, että se maksaa sen, että sinä saat vapaasti valita, missä huvittaa asua. Toki saat valita sen, että jäät asumaan paikkakunnalle, jossa ei ole alasi työpaikkoja, mutta et meidän muiden rahoillamme.
Suomessa on tällä hetkellä ns. kohtaanto-ongelma eli meillä on vapaita työpaikkoja ja jopa työvoimapulaa yhdessä paikassa - ja työttömiä toisessa paikassa. Koska työpaikat eivät selvästikään liiku sinne Kouvolaan, työttömien pitäisi liikkua sinne, missä työpaikat ovat.
Asia ymmärretty. Muutan pitkäaikaisen työttömyyden jälkeen Ouluun. Minulla ei ole säästöjä eikä varallisuutta, saan siis lähtökunnastani muuttoavustuksen ja saapumiskunnasta vuokran ja mahdollisen takuuvuokran. Yhteiskunta maksaa tässäkin tapauksessa. Vaikka on kiva hekumoida ajatuksella "nyt ne laiskat elätit joutuu viimeinkin töihin", kannattaa miettiä järjellä, tuleeko säästöjä vai ei. Sinunkin verorahasi tässä ovat kyseessä ja tällä menolla kunnallisverot tulevat nousemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Samoin kun usein työttömille sanotaan että "muuta ulkomaille!"
Millä rahalla, kun ei ole varaa edes passiin.Kyllä on kermaperseillä ideat vähissä.
Säästä tai lainaa. Surkea elämänhallintasi ei ole minun vikani.
Se on sinun vikasi. Sinun työsi voidaan jakaa kahdelle ihmiselle. Et tarvitse kokopäivätyötä. Työttömiä, motivoituneita, hyvin koulutettuja on tulossa tilallesi halvemmalla pilvin pimein. Ihmisiä, jotka eivät ole kateellisia eivätkä katkeria niinkuin sinä. Et ole korvaamaton, vaikka niin raukka kuvittelet. Tähän ollaan menossa, te "korvaamattomat" joudutte jakamaan työnne. Se on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Samoin kun usein työttömille sanotaan että "muuta ulkomaille!"
Millä rahalla, kun ei ole varaa edes passiin.Kyllä on kermaperseillä ideat vähissä.
Se on sinun vikasi. Sinun työsi voidaan jakaa kahdelle ihmiselle. Et tarvitse kokopäivätyötä. Työttömiä, motivoituneita, hyvin koulutettuja on tulossa tilallesi halvemmalla pilvin pimein. Ihmisiä, jotka eivät ole kateellisia eivätkä katkeria niinkuin sinä. Et ole korvaamaton, vaikka niin raukka kuvittelet. Tähän ollaan menossa, te "korvaamattomat" joudutte jakamaan työnne. Se on oikein.
Ei työssäkäyvät ole kateellisia tai katkeria. Jokainen vain saa ottaa vastuun omasta elämästään. Eivät myöskään ole korvaamattomia, mutta miksi joku haluaisi palkata kaksi ihmistä tekemään yhden työ?
Kulut nousee, tuottavuus laskee.
Vierailija kirjoitti:
Sillä rahalla mitä hän siellä palkkatöillään tienaa.
Jottako silleen, että heti soittelee uuteen työpaikkansa:
"Nyt tarttes vähän kottia kato, ei pysty tuleen kun en oo vielä saanut ekaa liksaakaan,
En tosin ole vielä työtäkään aloittanut, mutta ymmärräthän sä, ja silleen."
Pena vaan soittelee.
Vierailija kirjoitti:
Takuuvuokran maksaa Kela. En muista millä nimellä ko. paperi on. Sossusta jotkut on saanut muuttorahaa.
Kela ei maksa sinun huvikseenmuuttojasi toiselle paikkakunnalle. Pitää olla hyvä syy, eli sulla täytyy olla työpaikak siellä odottamassa ja asuntokin muuttovalmiina. Mitä vitun sadistisia kokkareita tässä ketjussa taas trollailee?
Muutto jopa satojen kilometrien päähän ei ole kyllä halpaa eikä se tapahdu niin, että pakataan kamat johonkin autoon ja ajetaan seuraavaan osoitteseen.
Työhaastattelut, asunnon etsiminen ja muut etukäteen tehtävät järjestelyt ja näihin liittyvät matkustamiset vievät jo rahaa.
Ihmisillä voi olla myös omistusasunto (kaikki eivät ole aina olleet työttömiä) jonka myyminen ei aina tapahdu hetkessä.
Kuukauden tai parin työn takia pitäisi muuttaa ja sen jälkeen taas muutetaan jonnekin ja kierre jatkuu..lapset vaihtavat koulua usemman kerran vuodessa, kärjistetty esimerkki mutta tähän kait sitä mennään kohta. Sama hommata asunto-auto ja asua siinä, mutta mikä se virallinen osoite sitten on ja missä kirjoilla ollaan, sääntö-suomessa taitaa olla karavaanari asumiseen kielteinen sääntö.
Ihmisillä voi olla myös erilaisia kiinnityksiä kotipaikkakunnalla esimerkiksi apua tarvitsevat vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo todella motivoituneita on täällä av:lla jokainen työtön, jos yhteiskunta ei aio rouvaa/herraa tulla limusiinilla hakemaan kotoa ja maksaa vähintään tonnin muuttofirmaa (haloo! Kuka nyt itse tavarat pakkaa ja kantaa? Ei työtön ainakaan) uuteen kaupunkiin niin työ saa siellä tyhjänä odottaa.
Olen joutunut itsekin muuttamaan töiden takia, mielelläni asuisin Helsingissä kivalla alueella, mutta koska teen työtäni lehmien kanssa niin pakko on ollut muuttaa sinne missä niitä töitä on.
Olen ollut huolissani parista työttömästä ystävästä, mutta kun täältä lukee, miten heikosti joillain on oman elämänsä langat käsissä, niin ei teitä voi edes verrata, vaikka he ovat eläneet samoilla tai pienemmillä tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä rahalla mitä hän siellä palkkatöillään tienaa.
Jottako silleen, että heti soittelee uuteen työpaikkansa:
"Nyt tarttes vähän kottia kato, ei pysty tuleen kun en oo vielä saanut ekaa liksaakaan,
En tosin ole vielä työtäkään aloittanut, mutta ymmärräthän sä, ja silleen."
Pena vaan soittelee.
Aina löytyy syy olla tekemättä mitään.
Olen muuttanut viimeksi 370 km , ihan ite maksoin,voi tietty myydä kalut nii ei ole sitäkään ongelmaa ja maksaako vuokrattu auto maltaita ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttoon menee tonni ja vähintään toinen uusiin vuokravastikkeisiin Vartiainenko ne maksaa? Nyt pää pois sieltä kiitos.
No aika kalliilla muuttaa jos tonni menee. Saat kai vanhan vakuuden edellisestö asunnosta.
Mutta vastaus kysymykseen: omalla rahalla, jotain tukiakin tähän voi hakea.
En minä mitään entisen asunnon vuokravakuutta saa, jos muutan A) omasta omistusasunnosta B) vanhempieni luota, nuori kun olen tai C) puolisoni luota, ja hän jää vanhaan asuntoon.
Työtön voi saada liikkuvuusavustusta, mutta ei se kaikkea kata. Eikä todellakaan 18 tunnin duunin vuoksi kannata.
1000€ on muuten aika pieni raha muuttoon. Oletteko koskaan pyytäneet tarjousta muuttokuorman kuljetuksesta esimerkiksi Muoniosta Tampereelle? Tuskin tonni riittäisi, vaikka ei olisi edes varsinainen muuttofirma vaan jonkun tarpeeksi iso auto. Eri asia tietenkin silloin, kun ei ole enempää omaisuutta kuin entisaikaan työn perässä muuttaneilla lentojätkiää, eli kaikki sopi reppuun.
Pitäisi kai ottaa velkaa tulevan työn tuloilla.Toisaalta voi sitä saada koeajalla kenkääkin.
Lestoilla on paljon näitä pupukurssifirmoja a rekryfirmoja