Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli on käsitetty täysin väärin

Vierailija
04.01.2018 |

Ihmiset, jotka nostaa työttömyyskorvausta siksi että eivät halua mennä töihin eli eivät oikeasti ole työmarkkinoiden käytettävissä, ovat nostaneet ison äläkän ja maalailleet aktiivimallista kaikenlaista mistä kyseisessä mallissa ei ollenkaan ole kyse. Sitä työttömyysturvaa ei todellakaan menetä kovin helposti, ja melko pienellä vaivalla sen rahantulon saa edelleen jatkumaan. Tietysti jos on olemassa pimeä työ jonka vuoksi noita pieniä edellytyksiä ei voi täyttää, jos on vain mukamas työtön ja oikeasti haluaa vain olla lapsen kanssa kotona, tai jos opiskelee uutta ammattia salaa työvoimaviranomaisilta, tai jos peräti oleskelee ulkomailla - silloin on hankala osoittaa aktiivisuutensa. Mutta miksi silloin toisaalta olisi oikeus nostaa työttömyyskorvausta?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jaetaan laillisesti ilmaista rahaa, niin hullu tekee töitä. Paitsi intohimosta.

Ihmisillä on tapana tehdä kaikenlaista vaivalloista ihan huvikseen. Sitä kutsutaan harrastamiseksi. Yksi kuokkii puutarhaa, toinen nikkaroi, kolmas istuu järjestön kokouksessa sihteerinä. Joku valmentaa urheiluseurassa lapsia ja toinen käy tapaamassa ja auttamassa yksinäisiä vanhuksia. Eivät nuo nyt niin paljon työn tekemisestä eroa.

Minä koodaan omaksi ilokseni, tekisin sitä kyllä työksenikin ihan mielelläni (olen tehnyt mutta olen taas kerran työtön). Lisäksi rymistelen syksyt pitkin sienimetsiä, kuten työttömän käsketään tehdä.

Vierailija
62/62 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... noita pieniä edellytyksiä ei voi täyttää, jos on vain mukamas työtön ja oikeasti haluaa vain olla lapsen kanssa kotona, tai jos opiskelee uutta ammattia salaa työvoimaviranomaisilta, tai jos peräti oleskelee.....

Hahhahahah hahaha voi että mistä näitä trolleja tulee!! :-)

Opiskelee ammattia SALAA työvoimaviranomaisilta!

Pitäisikö meidän perustaa poliisiin työvoimapoliittinen yksikkö, joka selvittelee, opiskelee joku uutta ammattia salaa, ja kun heidät vihulaiset saadaan kiinni niin AINAKIN 20 vuotta linnaa ja tukka pois!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi